handdator

Visa fullständig version : Starten hänger sig

ube40
2013-06-17, 07:55
Hej!
Har en softail deuce -01, 1000 mil på mätaren, där plötsligt starten började gå under körning.
Någon som råkat ut för detta?
Knappsatsen vid gashandtaget är inte orginal. Chromade knappar.
Stod ute igår och inatt ett jätteåskväder, men lite regn ska väll skiten tåla.
Stängde av och satte på tändningen starten gick direkt.
Stått still i solen en timme nu och fungerar som det ska.

TCKalle
2013-06-17, 08:55
Jo, det har hänt mig, men jag kopplade det hela till att jag bytt styre och dragit elen i styret och skavt hål på isoleringen på nån kabel. Problemet yttrade sig efter en hundramilakörning i ösregn. Upphörde som i ditt fall när det torkade upp. Gjorde om det hela under följande vinter, isolerad skavda kabblar samt gradade av hålen i styret och efter detta har jag inte haft några problem trots några långkörningar i ösregn.
Men tydligen kan det förekomma ändå utan att man pillat med elen. Det var nån här på forumet som haft liknande problem och lösningen var att byta ut knappsatsen om jag mins rätt.

ube40
2013-06-17, 08:59
hadde fel starten startar igen av sig själv, när cykeln varit igång en kort stund.

- - - Uppdaterad - - -

Men det kanske inte är helt torrt än.

ube40
2013-06-17, 09:05
Styret är gjort för invändiga kablar, men kablarna är dragna utvändigt. Kabelhärvan är indragen under fästet till bromshandtaget åch åtklämt där.

ube40
2013-06-17, 15:55
Starten gick igång hela tiden. koppla isär kontaktstycket under tanken då sluta det , troligtvis fel i startknappen.