handdator

Visa fullständig version : Ett forum utan svar/kommentarer!!!



nonno
2013-06-14, 09:18
Har aldrig varit med om ett forum med färre kommentarer eller support!

Har byggt bilar och varit endel av rätt många forum beroende på intresse, men aldrig har jag varit med om att man får så lite svar eller reaktioner på det man gör!
Ytterst tråkigt och riktigt frustrerande när man har en fråga som man inte får svar på..frv;

Tycker alla borde rycka upp sig och skriva fler svar och uppmuntra de som är påväg att förverkliga drömmar.

Jag är rätt novis vad gäller Harley och många med mig förutsätter jag har många frågor, att det är sen en djungel utan like med delar och lösningar gör ju saken inte bättre!

Nonno

Pulare
2013-06-14, 09:43
GP; Jag kan tyvärr bara hålla med dig. Försöker dock svara på så mycket jag kan själv men ibland så känns det som om ingen vill svara om det blir en för svår fråga.

Henrik Forslund
2013-06-14, 10:57
Ja svara fel är inget jag vill vara skyldig till. Många svar jag fått med mera är ofta gissningar osv om hur det borde vara...
Får du inget svar så har nog ingen svaret. Forumet är ungt och har ganska få aktiva medlemmar. Hoppas du kan ha lite tålamod.

stroker49
2013-06-14, 13:56
Ja vi får göra vårt bästa. Cadillac-forum är dock mycket sämre!

Benny
2013-06-14, 14:17
Jag tycker det funkar bra, men jag har sett att en del har ont av att någon icke-expert gör sitt bästa för att svara, det förstår jag inte riktigt varför. de kan säga -" det var bättre på harlypotalens tid då fanns det bara riktiga harleygubbar som kunde sin sak"
Sådant gör att en del väljer att låta bli att svara tror jag

även ett svar som inte är 100% vattentätt och fingranskat, kan vara det som leder fram till en lösning, lite som när man spånar på ideer då skall alla ideer vara välkomna, även den ideen som inte håller måttet, kan vara den ideen som leder fram till det geniala.
De som irriterar sig på oss vanliga entusiaster som inte är något fullblodsproffs , förklara hur ni menar

nonno
2013-06-14, 14:43
Ja jag får hoppas att jag orkar vänta! Tycker dock att på alla fina byggen läggs det väldigt få komentarer med! Min hoj som nästan är färdigbyggd har jag 1500 besökare och 8 komentarer, skittråkig! När jag byggde min 356 speedster för några år sedan var vi ett litet forum men attan vad vi hurrade varandra!! Jaja hoppas det blir bättre och bättre!! Gillar att läsa vad andra tycker och få indirekta råd, tips eller inspiration med för den delen!!

Lars Nilsson
2013-06-14, 15:11
gnäll gnäll gnäll.....
Vi på forumet försöker hjälpa till så gott vi kan.
Vet jag inte gängan på en bult som nån frågar efter kan jag kolla det, men man får väl mäta och kolla lite själv med?
Sen borde nya medlemmar lära sig söka på forumet och inte ställa samma fråga som ställts 10 ggr innan, för då tröttnar folk och svarar inte till slut.
Att du inte fått fler kommentarer på din hoj beror kanske på att folk inte gillar den?
Vad vet jag?
Den ser ju rätt så original ut?
Men har du problem och behöver hjälp finns inget bättre forum.
Inte i Sverige iaf.
Sen ska man inte behöva folks klappar på ryggen för att man gjort nåt bra, det är hur du känner själv inuti för din hoj som räknas.

TCKalle
2013-06-14, 16:31
Jag tycker nog att det kommer många bra inlägg på detta forum, sen att det blir en blandning av veta, tro eller tycka är väl nåt man får ta när det handlar om ett internet forum.

Fonve
2013-06-14, 18:33
Jag gillar detta forum skarpt! thb; yp;
Jag är en av dom som verkligen gillar din street bob och har så deklarerat i din tråd men att halvt som halvt sitta och beklaga sig över att man inte fått mer beröm för cykeln känns lite fattigt....Iallafall i min bok.

Rock on!!

xbones
2013-06-14, 22:09
Tycker faktiskt att det svaras på mycket frågor! Sen kanske det finns en begränsning i att alla inte kan hantera data (tex jag själv:() så bra att man kan lägga in saker o ting som finns o finna på nätet,foton och annan information! Mvh Bill Gates!

- - - Uppdaterad - - -


gnäll gnäll gnäll.....
Vi på forumet försöker hjälpa till så gott vi kan.
Vet jag inte gängan på en bult som nån frågar efter kan jag kolla det, men man får väl mäta och kolla lite själv med?
Sen borde nya medlemmar lära sig söka på forumet och inte ställa samma fråga som ställts 10 ggr innan, för då tröttnar folk och svarar inte till slut.
Att du inte fått fler kommentarer på din hoj beror kanske på att folk inte gillar den?
Vad vet jag?
Den ser ju rätt så original ut?
Men har du problem och behöver hjälp finns inget bättre forum.
Inte i Sverige iaf.
Sen ska man inte behöva folks klappar på ryggen för att man gjort nåt bra, det är hur du känner själv inuti för din hoj som räknas.+1 Lars!

xbones
2013-06-15, 00:40
Sen finns det folk som tex Onatop som har enormt vetande vad angår motorer och tex Pulare som har lika enormt kunnande av allt möjligt( det kan ju alla som har sett hans hoj intyga)! Och dessa gubbarna för ju inget större väsen av sej,men svarar mycket på frågor.

nonno
2013-06-15, 10:04
Vill bara skriva att detta är inget GNÄLL! Det är bara ett konstaterande!!! Det handlar inte om beröm!! Jag tror nog att det bara handlar om att jag är van vid något annat!?
Jag har helt enkelt fått väldigt få svar på mina frågor här! Oavsett om jag ställt frågor själv eller om jag sökt genom andras frågor (är inte dummare än att jag förstår att de flesta enkla frågor bör vara ställda tidigare!).

Man kan välja att tycka att jag sitter här och beklagar mig eller så kan man tycka att kanske jag enligt min upplevelse känner precis så!
Det är ingen banbrytande info jag sökt men har haft det tufft att finna svar! PUNKT!

nonno
2013-06-15, 10:09
Eller är det så att det är svårt för alla oavsett erfarenhet att ha svar, då Harleyvärlden är sinnessjukt stor! En miljon lösningar på varje problem eftersom det finns ytterligare tusen variabler på varje fråga! Årsmodeller, betäckningar osv.. Kanske det enklaste svaret!?!

Jag kommer trots att ni verkar tro att det är gnäll och fiskande efter kommentarer fortsätta att posta bilder och kolla runt för att lära mig och bli inspirerad av det som postas här på forumet! Min hoj är inte klar men jag har redan planer på ett nytt bygge, nu har jag en kanon "åka" hoj och kan sakta men säkert spara till ett nytt bygge!

Fonve
2013-06-15, 14:17
Bra där nonno. Ser vi fram mot ditt nya bygge!

Streetglidarn
2013-06-16, 08:25
Se så många kommentarer du fick nu Nonno! :D

nonno
2013-06-16, 19:49
Se så många kommentarer du fick nu Nonno! :D

Hahahaha!!

Lars Nilsson
2013-06-16, 20:22
PUNKT

harly2006
2013-06-17, 13:27
PUNKT


thb;

CNK
2014-01-05, 15:38
Hej.
Ser du har en Streetbob 08.
Jag har en 09.
En fråga du kanske kan hjälpa mig med.?
Sitter ett smalt 160/70-17 bak.
Har 12" Progressive suspension bak.
Lite sänkt alltså.
Satte på ett 180/55-17 .
Vart inget bredare att tala om.
Kan jag sätta på 200/55-17 bak?
Har du testat ?
Ser ut att ha 10-15 mm fritt från belten.
Tacksam om du vet innan jag köper ett till däck.
Med vänlig hälsning
cnk

hasse diesel
2014-01-05, 20:33
Nähä det är som du sa, "Ytterst tråkigt och riktigt frustrerande när man har en fråga som man inte får svar på..frv;"

Lasse.S
2014-01-05, 20:46
Dom absolut bästa svaren finns i hoj modellens verkstads manual, kostar en tusing men är värd varenda krona

Forty8
2014-01-05, 21:12
Dom absolut bästa svaren finns i hoj modellens verkstads manual, kostar en tusing men är värd varenda krona

Du är som den där ugglan i fablernas värld, säger bara kloka saker :)

Bikebandit
2014-01-05, 21:51
Hej.
Ser du har en Streetbob 08.
Jag har en 09.
En fråga du kanske kan hjälpa mig med.?
Sitter ett smalt 160/70-17 bak.
Har 12" Progressive suspension bak.
Lite sänkt alltså.
Satte på ett 180/55-17 .
Vart inget bredare att tala om.
Kan jag sätta på 200/55-17 bak?
Har du testat ?
Ser ut att ha 10-15 mm fritt från belten.
Tacksam om du vet innan jag köper ett till däck.
Med vänlig hälsning
cnk

Hej o och välkommen till forumet W;

Du skulle brukar få ett snabbare svar på din fråga om du lägger den i Dyna delen av forumet och eftersom detta ämne har diskuterats många gånger innan använda sökfunktionen.

kort sagt ;

Din Dyna har ett 160/70-17 däck monterade som original och det finns bara ett fåtal godkända 180 däck tillgängliga i 180/60-17 storlek till exempel Dunlop GT502 180/60B17 och Pirelli Night Dragon 180/60B17 .

Ett 200 däck kan du inte montera på originalfälg,det är inte säkert eller godkända!! 200 däck behöver en bredare 5,5 eller 6 tum bred fälg.

Mvh BB

Neno
2014-01-06, 12:02
gnäll gnäll gnäll.....
Vi på forumet försöker hjälpa till så gott vi kan.
Vet jag inte gängan på en bult som nån frågar efter kan jag kolla det, men man får väl mäta och kolla lite själv med?
Sen borde nya medlemmar lära sig söka på forumet och inte ställa samma fråga som ställts 10 ggr innan, för då tröttnar folk och svarar inte till slut.
Att du inte fått fler kommentarer på din hoj beror kanske på att folk inte gillar den?
Vad vet jag?
Den ser ju rätt så original ut?
Men har du problem och behöver hjälp finns inget bättre forum.
Inte i Sverige iaf.
Sen ska man inte behöva folks klappar på ryggen för att man gjort nåt bra, det är hur du känner själv inuti för din hoj som räknas.

thb;Smoke

nonno
2014-01-30, 09:53
Hej.
Ser du har en Streetbob 08.
Jag har en 09.
En fråga du kanske kan hjälpa mig med.?
Sitter ett smalt 160/70-17 bak.
Har 12" Progressive suspension bak.
Lite sänkt alltså.
Satte på ett 180/55-17 .
Vart inget bredare att tala om.
Kan jag sätta på 200/55-17 bak?
Har du testat ?
Ser ut att ha 10-15 mm fritt från belten.
Tacksam om du vet innan jag köper ett till däck.
Med vänlig hälsning
cnk

Det ska gå enligt andra forum att klämma in 200 brett däck.. Så kör hårt! Förvånad dock att du inte blev nöjd med 180, jag har precis beställt ett sånt och jag jämförde däck och tyckte själv att det var stor skillnad..?

Bikebandit
2014-01-30, 22:41
Yep!.. en 200 passar under den original fender, men inte på den original fälgen, det måste vara bredare. Även om man gjorde det det skulle vara just det, klämd på och ur form och därför värdelösa. Jag skulle bli förvånad om någon däckhandlare faktiskt skulle montera den.

Jag står fast vid mitt tidigare inlägg.....

Lars Nilsson
2014-01-31, 13:19
Bikebandit: Jag körde med ett Dunlop GT502 ett tag och det däcket hade en smalare innerdiameter jämfört med vanliga 180 däck.
Det var gjort som 180 däck för 4,5 tums fälg.
Är Pirelli night dragon det med?