handdator

Visa fullständig version : Ness



Lars Nilsson
2013-06-14, 02:06
Jag har ofta förundrats över hur fan Arlen Ness blivit så jäkla känd som han e.
Jag tror inte jag sett en enda hoj han byggt som varit snygg.
Bananhoj, cheva 57 hoj, osv osv.
Hade det inte varit för hans Big Sucker så har han inte tillfört hojvärlden någonting, ungefär likadant som OCC, som faktiskt nog mest säljer kläder.
Att Victory tagit in Ness JR som designer förklarar Vision, som mest liknar ett ufo.
De är säkert skitduktiga på att bygga hojar, men smak har de fan inte.

ViLa
2013-06-14, 07:24
Smaken är som baken :)

Benny
2013-06-14, 11:40
håller med dig Lars,det är ett mysterium, kanske skulle de vara duktiga på att designa mjukglassmaskiner? jag önskar mig en sånn här på jobbet , t.o.m en Ness-Polar-mjukglassmaskin skulle vara smaskens.

Broder Dalton
2013-06-14, 11:54
Lars Nilsson: Mycket sanning där!

pidde
2013-06-14, 13:02
E det dyrt e de bra o snyggtfrv;Billet fotpinnar för 20 papp som liknar fan osv.Styre för 30 papp .som egentligen är totalt smaklöst
Det har gått snobberi i "Biker" svängen.

Bikebandit
2013-06-14, 13:02
Street Bob med massor av Ness tillbehör..Bra eller Anus

http://blog.arlenness.com/media/blogs/ness/webd1.jpg

http://blog.arlenness.com/media/blogs/ness/webd11.jpg

Benny
2013-06-14, 13:25
Bra eller Anus . less is more tycker jag , detta var ju visserligen inget skräckexempel men ändå.

Lars Nilsson
2013-06-14, 14:41
Bikebandit: Ness har inte byggt den hojen.
Lika lite som Küryakyn bygger hojar.
Att han kränger delar som andra designat men han satt sitt namn på betyder inte att han har smak.
Han e en businessman precis som OCC grabbarna.
Hade inte Roland Sands haft sin farsas företag bakom sig hade han aldrig kommit dit han e idag.
Indian Larry, Billy Lane, Marcus Walz, Russell Mitchell, Chica mm bygger(byggde) jäkligt schyssta hojar med klar personlighet utan genvägar.
Sen finns det massor som kan göra fina hojar, men de killarna skapar trender och följer inte dem.

TCKalle
2013-06-14, 16:22
Ness har byggt en hel del balla hojar, men det var före "baggereran", 70-tal och tidigt 80-tal. Kolla in Nesstique och Untouchable, jäkligt balla hojar tycker jag (men kanske inte så praktiska).
Att jämföra Ness med Teitul tyder bara på att man inte har nån koll. Förvisso är bägge smarta affärsmän men där slutar likheten tycker jag.

Bikebandit
2013-06-14, 17:29
Bikebandit: Ness har inte byggt den hojen.
Lika lite som Küryakyn bygger hojar.
Att han kränger delar som andra designat men han satt sitt namn på betyder inte att han har smak.
Han e en businessman precis som OCC grabbarna.
Hade inte Roland Sands haft sin farsas företag bakom sig hade han aldrig kommit dit han e idag.
Indian Larry, Billy Lane, Marcus Walz, Russell Mitchell, Chica mm bygger(byggde) jäkligt schyssta hojar med klar personlighet utan genvägar.
Sen finns det massor som kan göra fina hojar, men de killarna skapar trender och följer inte dem.

Jag sa Street Bob med massor av Ness tillbehör, de ha bara skruvat på sina delar. Själv är jag inte så förtjust i Kuryakyn / Ness / occ eller Roland Sands blingbling.

Lars Nilsson
2013-06-14, 17:34
Jag sa Street Bob med massor av Ness tillbehör, de ha bara skruvat på sina delar. Själv är jag inte så förtjust i Kuryakyn / Ness / occ eller Roland Sands blingbling.

Jag vet, men det här e väl svart blingbling:D

Bikebandit
2013-06-14, 17:47
Skulle hellre måla / pulver mina egna grejer svart ... thb;

xbones
2013-06-14, 21:49
Jag har ofta förundrats över hur fan Arlen Ness blivit så jäkla känd som han e.
Jag tror inte jag sett en enda hoj han byggt som varit snygg.
Bananhoj, cheva 57 hoj, osv osv.
Hade det inte varit för hans Big Sucker så har han inte tillfört hojvärlden någonting, ungefär likadant som OCC, som faktiskt nog mest säljer kläder.
Att Victory tagit in Ness JR som designer förklarar Vision, som mest liknar ett ufo.
De är säkert skitduktiga på att bygga hojar, men smak har de fan inte. thb;Har alltid tyckt att Ness Sucks Big! Från slutet av-70talet!

Kenny
2013-06-15, 09:03
Passerade Dublin Kaliforninen för en månad sen, kunnde inte låta bli att besöka Ness.12123121241212512126

Adrenaline
2013-06-15, 14:31
Tacka fan för dom kan bygga snygga hojar också. Men dom har valt att nischa sig bara för att sticka ut och vara annorlunda. När Jesse james fick förfrågan om att ställa upp på en biker build of mellan han och occ gänget var han inte så jätte sugen på ställa upp, eftersom han vet att han skulle fullkomligt krossa dom i en om röstning. -Jag kan lika gärna gå ut på stan och köpa en hoj och vinna ändå. Och jag anser att han har rätt!