handdator

Visa fullständig version : Köra på ett djur.



indy 500
2011-05-24, 22:51
Fick en fet dj***a mås rett i fejan i 80 blås.Den satt i körbanan o lyfte rätt upp! Måsskit på sidan om hjälmen,(öppen), snacka om käftsmäll. Fick sno om och köra över den där den låg o sprattla. Vilket djur har ni krockat med?

Norrland
2011-05-24, 23:06
Trast,skata,huggorm,råtta,har klarats med bravur ;) och en huvkråka på en mercedes benz E 300 o det gick inge bra alls :(

valdemarsson
2011-05-24, 23:07
ja dom där efterblivna måsarna och duvorna är man ju nära att klippa dagligen.
Vet inte om dom har svårt att uppfatta motorcyklar.
har förövrigt bara kört över en hare.

tolfan
2011-05-25, 00:47
Har snuddat vid ett rådjur i ca 80 blås. Snuddade vid stöveln då rådjuret gled in i sidan på mig. Så det blev ingen smäll, men närmare går nog inte o komma.

Tundra Trotter
2011-05-25, 07:46
Humla i pannan . Klockren smärta . Ju fortare desto bättre .

robbbull
2011-05-25, 08:30
Tvärnitar för alla djur:)Men har sparkat bort enoannan backspegel på bilar som kört ut framför:(

ETER242
2011-05-25, 10:20
Getingar, flugor och annan skit är anledningen till att jag inte kör med öppen hjälm...
pl;

zeb.lovehell
2011-05-25, 12:51
Krockade med ett rådjur i 70 blås vaknade upp på jönköpings lasarett med spräckta revben muskelfäste hade lossnat i skuldran o lite skrapsår. Året efter plockade jag en älg men det var med bil så jag klarade mig men det blev bara skort av bilen

Janne
2011-05-25, 13:12
Var precis som tolfan lika nära ett rådjur en gång.
Och precis som ETER242 kör jag integral för att slippa getingar och humlor i nian. Låter rätt ok ändå när dom dunkar i visiret.

Kan ju också nämna att just integraldelen (för hakan) räddade mitt vackra ansikte när jag kraschade och landade på just hakan en gång. Utan den hade jag slagit sönder hela rubbet från haka och uppåt. Integraldelen var ORDENTLIGT nerslipad så jag försöker alltid tipsa folk om hur bra integralhjälm är.

Hagis
2011-05-25, 18:15
Fick en duva rakt i skallen i 70 blås, trode jag skulle bryta nacken! Hade tack o lov intergralhjälm den gången!

BambiGBG
2011-05-25, 20:20
robbbul : kan inte du ut och åka med mig lite..Jag fixar ej att sparka backspeglar...Men skulle så gärna vilja.
Sist jag var ute och körde själv försökte en bil tränga mig ner i diket för att komma om mig..Grrrrrrrrrrrrrrrrr.
Och alla de som bara kör ut framför en..Idioterna.
På en och samma dag var jag jätte nära att krocka med en hjort, sen var det en hare som snuddade vid mitt fram hjul. och när vi nästan var hemma så kom det två älgar Gud Nu åker jag hem sa jag bara till gubben min.

robbbull
2011-05-26, 06:22
Huuups villken dag!!!Det går bra att följa effter tills dom stannar,gå fram o sparka in dörrsidan:)

klangen
2011-05-26, 09:33
Kolliderade med en svala på en 90 väg,den tog på halsen precis neranför struphuvudet.
Lite längre upp så hade det varit, tack och hej. Jävligt ont gjorde det.

Believerstefan
2011-05-26, 11:07
Har nästan kört över en Bisamråtta...sen ett par småfåglar och en orm....annars har jag klarat att väja....

BambiGBG
2011-05-26, 15:36
Hmmm Ja det var en bra ide...Fan blir tokig. Känner mig mycket säkrare när gubben min e med.
Vi betalar lika mycket väg skatt som de i bilarna. Men ibland känns det som om att för jag e tjej så tror de jag bara ska väja.
Men där gick de på en nit. Jag flyttar mig aldrig.
Funderar på om jag ska byta tuta en som får folk att lyfta av skräck i bilarna.
Nej nu får jag lugna ner mig :-)

Ha en underbar dag alla.

Kloka ord från min bilskole lärare.
Se alla bilister som om de tänker döda dig då överlever du bäst...

Janne
2011-05-26, 15:46
Hmmm Ja det var en bra ide...Fan blir tokig. Känner mig mycket säkrare när gubben min e med.
Vi betalar lika mycket väg skatt som de i bilarna. Men ibland känns det som om att för jag e tjej så tror de jag bara ska väja.
Men där gick de på en nit. Jag flyttar mig aldrig.
Funderar på om jag ska byta tuta en som får folk att lyfta av skräck i bilarna.
Nej nu får jag lugna ner mig :-)

Ha en underbar dag alla.

Kloka ord från min bilskole lärare.
Se alla bilister som om de tänker döda dig då överlever du bäst...

Kan göra ont med de tankarna och ganska korkat också hälsar en som vet hur ont det kan göra och som är glad att jag lever idag. Hade jag tänkt som du hade jag varit jordgubbe nu ......

BambiGBG
2011-05-26, 21:25
Menar du att jag ska köra ut i vägrenen när de vill tränga sig förbi mig.?? Tror ej det. Suck.
Hänt tre gånger nu att de ligger bakom mig och tutar för att komma om och du ska veta jag kör ej sakta. Men då ligger det en eller flera bilar framför mig och det finns inte en chans till omkörning. Så Varför ska de först tränga sig före för att sen även de ligga bakom de som kör sakta???
Om det var det du menade. Eller???

Janne
2011-05-26, 21:42
Menar du att jag ska köra ut i vägrenen när de vill tränga sig förbi mig.?? Tror ej det. Suck.
Hänt tre gånger nu att de ligger bakom mig och tutar för att komma om och du ska veta jag kör ej sakta. Men då ligger det en eller flera bilar framför mig och det finns inte en chans till omkörning. Så Varför ska de först tränga sig före för att sen även de ligga bakom de som kör sakta???
Om det var det du menade. Eller???

Nä när du skrev som du gjorde NU håller jag med dig helt. Tänkte mer på dina ord "jag flyttar mig aldrig" och tolkade det som just aldrig. Och det kan göra ont, tro mig ;)

BambiGBG
2011-05-27, 00:04
Okej nu förstår jag vad du menade. Jo naturligtvis flyttar jag mig om det e farligt för mig. Utmanar ej ödet.
Men man blir ju så rädd och arg ibland att man ej tänker klart.
Men den som gjorde mig så arg sist låg bakom mig och försökte tränga mig åt höger och i mitten var det räcke för han ville om och framför mig låg en bil och kryp körde , jag försökte hitta chans att köra om jag med. Sen så tutade han som en tok bakom mig. Och de löjligaste var att 100 meter längre fram skulle han till vänster och där var det rött så han hade ju ej kommit längre ändå. Men det kändes som jag var tjej och han ville skrämma bort mig från väg banan. de var ej hög hastighet vi höll utan typ 50. Det kan ju gå illa när de gör så. jag kunde ju ha ryckt till och vält när han tutade.

Men men man ska ej reta sig på idioterna utan njuta av varje dag som man kan köra hojen :-)

zeb.lovehell
2011-05-27, 11:56
Finns många idioter ute på vägarna tyvärr. Hatar när dom ligger så nära så deras kofångare nästan snuddar hojen.
Blev omkörd av en bilist en gång o den jävlen låg så nära att backspegeln snuddade armbågen på mig

patrik151515
2012-01-18, 02:42
Jag träffade ett STORT rådjur på väg hem från Göteborg för två år sedan. Jag låste bromsen och tog det sidlänges, som tur var för hade jag frontat hade det med all säkerhet gått åt helvete. Rådjur ät mycket hårdare än man tror, i alla fall i hastigheter över 100 km/h. Hela benet var blått på mig och jag haltade i en vecka efteråt, men man får väl vara glad att det inte var värre.

pidde
2012-01-18, 20:25
robbbul : kan inte du ut och åka med mig lite..Jag fixar ej att sparka backspeglar...Men skulle så gärna vilja.
Sist jag var ute och körde själv försökte en bil tränga mig ner i diket för att komma om mig..Grrrrrrrrrrrrrrrrr.
Och alla de som bara kör ut framför en..Idioterna.
På en och samma dag var jag jätte nära att krocka med en hjort, sen var det en hare som snuddade vid mitt fram hjul. och när vi nästan var hemma så kom det två älgar Gud Nu åker jag hem sa jag bara till gubben min.

Det låter som du bor i Malmö.För här blir svenbannan provocerad av hojåkare och jävlas med en så fort han kan.Det är sju resor värre än vilda djur.Som Robbull skriver ,en avsparkad backspegel kanske väcker dom till sans.

alfg
2012-01-18, 21:54
Tog en mås av daga för många år sen. Den lyfte från vägen framför mej, men girade så all den träffade vänsterhanden.
Vilken smäll!... flygfäna är hårdare i 100kmh än man tror.
Både kopplingshandtag och spegel klarade sej, så jag var nöjd trots en ömmande hand.bx;

Skuggan
2012-01-18, 22:15
....funderar på integralhjälm efter att ha läst den här tråden frv; par humlor, stenar, flugor har man ju tagit men en mås rakt i plytet känns ju sådär hahaha.