handdator

Visa fullständig version : Kunnig om ICM? Amatörbyggd sportster. Startar och dör lika fort...

weberg
2013-06-11, 15:39
tja. har under vintern byggt en stelbens bobber med den 1200 -04 motor.
TSSM boxen är bortkopplad (Larmlådan så bryter jordningen till startrelät) och startreläet har fått egen jordning.
Så när man startar den så drar den igång direkt, men så fort ja släpper startknappen så tvär dör den direkt.
Tändspolen har matning hela tiden, gnistan är hur fin som helst (så länge man håller knappen inne)

SÅ min fråga är. behöver original ICM en TSSM för att fungera? eller måste man köpa typ en DYNATECH eller liknade tändbox för att det skall fungera?

TACK PÅ FÖRHAND ALLA DUKTIGA HARLEY MECKAR :)

Jonasbaggen
2013-06-11, 16:36
weberg: Låter som att du tappat jord till tändmodulen med din elkoppling. Du får en jord då du trycker in start knappen som tillfälligt får det att funka. Kan du inte koppla in TSSM boxen som det är tänkt orginal? Har för mig att larmet bryter upp jord kretsen vid larm och sluter jord kretsen vid avaktiverat larm.

weberg
2013-06-13, 13:16
Tack för svar! :)
TSSM boxen ger startrelät jord (stöldskydd). Ja har kopplat det så start reläet få jord när ja trycker på knappen. och sen i sin tur så har ICM:en egen jordning från boxen till chassiet.
Startknappen är endast in kopplat med start reläet. alltså ingen påverkan på tändsystemet.....
Dock är där en datalink som går mellan ICM och TSSM. misstänker att dem måste prata med varann för att funka. Så har beställt en Dynatech box som ska ersätta ICM:en, och hoppas på de bästa :)

weberg
2013-06-19, 22:24
så nu har jag lite uppdatering! Jag köpte en DynaTech tändmodul, plugga in och vrooom! starta och gick direkt! Så tänk på de om ni ska koppla bort larmmodulen (TSSM) att inte den bara stryper startreläet utan den stryper även ICM:en.

Nu ska de bokas besiktning