handdator

Visa fullständig version : Bakdäck fram?



hwille
2013-06-10, 14:37
Tjena,

köpte i vintras avon safety mileage mkII däck båda bak och fram. Läste runt lite på internet då och folk sa att vänd på däcket du ska ha fram(fel rotations riktning). Stämmer det eller är de bara bullsht? för börjar bli lite orolig ifall det är bullsht för har sista sfro bes. om nån vecka och reg.bes+kontroll om 2v. Vill inte få avslag för en sak, eller kommer det gå igenom?


tack i förhand!!!

mvh
Wille

KurresDesign
2013-06-10, 21:22
He he
Bakdäck fram av "wheelie"

Kunde inte hålla mig ...Wille
Lycka till på besiktningen.

Latjo
2013-06-11, 23:19
Sidostabiliteten är usel i bildäck.
Tvivlar på att rotationsriktningen kommer vara ditt största problem...
Lycka till...jag gillar när det spårarur

Alunda
2013-06-12, 08:47
Sidostabiliteten är usel i bildäck.
Tvivlar på att rotationsriktningen kommer vara ditt största problem...
Lycka till...jag gillar när det spårarur

Detta är väl ett MC-däck?? frv;

engmannen
2013-06-12, 10:17
Jag har kört med Avon Safety Mileage MKII 16 tum både bak och fram på min DuoGlide utan problem, med "rätt" rotationsriktning fram! Om det funkar med SFRO och reg. bes. kan jag inte svara på!

/Anders

Latjo
2013-06-12, 12:37
Asgarv
Sorry tänker lite fel... Bakdäck för mig är bildäck ..... Kan bli jävligt svajigt i fram.
/L

Bergman
2014-09-04, 02:03
Tjena,

köpte i vintras avon safety mileage mkII däck båda bak och fram. Läste runt lite på internet då och folk sa att vänd på däcket du ska ha fram(fel rotations riktning). Stämmer det eller är de bara bullsht? för börjar bli lite orolig ifall det är bullsht för har sista sfro bes. om nån vecka och reg.bes+kontroll om 2v. Vill inte få avslag för en sak, eller kommer det gå igenom?


tack i förhand!!!

mvh
Wille

Jag funderar på samma uppsättning däck, vad sa SFRO?
Mvh
//Bergman

pidde
2014-09-04, 22:19
Tjena,

köpte i vintras avon safety mileage mkII däck båda bak och fram. Läste runt lite på internet då och folk sa att vänd på däcket du ska ha fram(fel rotations riktning). Stämmer det eller är de bara bullsht? för börjar bli lite orolig ifall det är bullsht för har sista sfro bes. om nån vecka och reg.bes+kontroll om 2v. Vill inte få avslag för en sak, eller kommer det gå igenom?


tack i förhand!!!

mvh
Wille
För att framhjulet är bromsande därför ska det monteras mot rotationsriktningen hävdar vissa .Inom bilracing är det vanligt.

Sathiya
2015-02-21, 08:47
med "rätt" rotationsriktning fram! Om det funkar med SFRO och reg.