handdator

Visa fullständig version : kortis i on/off knappen??



störas
2013-06-10, 14:31
Har bytt styre på min rocker med väldigt noga gjord eldragning, lödning, krymslang osv..
Har kört ca 250 mil sedan dess och nu., ligger startmotorn och slår till lite när den vill.,
är 99,9 % säker på att inga kablar är skavda och kan ge kortis den vägen., nån som haft samma problem??

TCKalle
2013-06-10, 14:43
Har bytt styre på min rocker med väldigt noga gjord eldragning, lödning, krymslang osv..
Har kört ca 250 mil sedan dess och nu., ligger startmotorn och slår till lite när den vill.,
är 99,9 % säker på att inga kablar är skavda och kan ge kortis den vägen., nån som haft samma problem??

99,9% är inte 100% och jag tror att det är det som är problemet. Går kablarna i styret? Jag fick liknande problem när jag bytte styre, visade sig först i slutet av sommaren efter 100 mils körning i regn. Åtgärden blev att ta i sär det hela igen och "lappa " isolering samt "grada" alla hål genom att dra igenom smärgelduk där kablarna löper.

störas
2013-06-10, 15:24
ja de e la bara till o skruva....

Lars Nilsson
2013-06-10, 15:35
klämt kabeln vid kontakthuset?
dela på det lite o se om problemet kvarstår

Sanniz
2013-06-10, 17:53
Vet att på makens förra hoj, en softtail, så blev det kortis där utan att han gjort något med hojen. Visade sig vara fel på "huset", så det släppte in vatten och fukt. I början var han själv ensam om felet, men sedan trillade fler hojar in av samma anledning. Inte direkt kul om startmotorn drar i fel ögonblick...
Det blev i alla fall garantijobb av det hela... Vet dock inte om din hoj har exakt samma typ av fel.