handdator

Visa fullständig version : Burley slammer



musclegear
2013-06-09, 16:56
Tjena!
Är det någon som kör med Burley slammer 10,5 tum?
Hur funkar det? är det som att åka stelt eller tar dom upp stötar?
Funkar det med beltskyddet?
Mvh Musclegear

M@rcus
2013-06-09, 20:17
Jag undrar oxå, hur fungerar det med passagerare? Sitter man igenom? Måste du byta stödet? //M@rcus

Henrik Forslund
2013-06-09, 22:37
Går fint inget behöver bytas. Dem är ganska mjuka så man får ställa åt dem lite. Jag väger in på 84 o kör på näst hårdast läge o det går fint. Mjukaste så slog det igenom.

Henrik Forslund
2013-06-09, 22:40
Jag undrar oxå, hur fungerar det med passagerare? Sitter man igenom? Måste du byta stödet? //M@rcus

På hårdaste går det nog bra o skjutsa. Stödet är lungt om du bara sänker i bak.
Beroende på ursprungsmodell får du byta stöd om du sänker även fram.
Du kan använda originalstödet så länge du tänker på att ställa dig "rätt".

Ville91
2013-06-10, 07:11
Jag kör med dom på min 48. Monterade dom som dom levererades. Inte spänt dom nånting. Väger stadiga 100kg och dom har aldrig slagit ihop helt. Kör såklart försiktigt över gupp. Stöd behöver du inte byta! Köpte stödet som dom på harleybutiken rekommenderade men det va t.o.m längre än original(!?). Men jag rekommenderar dämparna.

Henrik Forslund
2013-06-10, 08:09
Stöd behöver du inte byta! Köpte stödet som dom på harleybutiken rekommenderade men det va t.o.m längre än original(!?). Men jag rekommenderar dämparna.
Som beskrivet spelar din modell in. 48an är redan låg i fram och har ett kort stöd original.

M@rcus
2013-06-10, 11:00
Tack, för svar. Då ska det helt klart på Burley dämpare på 48:an.
Läste i någon tråd på forumet om bränslet inte rann till som tidigare, att det blev kvar i tanken pga av annan lutning, men det kan varit vid tanklyft? 48an har ju vissa begränsningar i tankvolym. Är det något som upplevts vid dämparsänkning?

Henrik Forslund
2013-06-10, 11:11
Tack, för svar. Då ska det helt klart på Burley dämpare på 48:an.
Läste i någon tråd på forumet om bränslet inte rann till som tidigare, att det blev kvar i tanken pga av annan lutning, men det kan varit vid tanklyft? 48an har ju vissa begränsningar i tankvolym. Är det något som upplevts vid dämparsänkning?

Skitsnack
Cykeln blir låg o ball mot att det blir ännu sämre svängbarhet. Förbered dig på skrapade fotpinnar o avgasrör hehe

Hardrockhair
2013-06-10, 15:25
Har också funderat på dom men bestämde mig för progressive 412 11" idag. Får se hur det blir. Skrapar ju redan fotpinnar med orginaldämparna som är närmre 12"...

M@rcus
2013-06-13, 21:48
Jag kör med dom på min 48. Monterade dom som dom levererades. Inte spänt dom nånting. Väger stadiga 100kg och dom har aldrig slagit ihop helt. Kör såklart försiktigt över gupp. Stöd behöver du inte byta! Köpte stödet som dom på harleybutiken rekommenderade men det va t.o.m längre än original(!?). Men jag rekommenderar dämparna.

Ville91; sänkte du fram oxå? Funderar på det med stödet. Fram sänker 2tum, eller du sänkte endast bak?
//M@rcus

Henrik Forslund
2013-06-14, 11:05
Ville91; sänkte du fram oxå? Funderar på det med stödet. Fram sänker 2tum, eller du sänkte endast bak?
//M@rcus

Mät på framgafflarna hur mycket två tum är i fjädringsväg. Du kanske inte ens har den längden att sänka.
Du kan absolut stoppa i bättre fjädrar o trögare olja och laborera fram den hårdhet och ev. sänkning som önskas men det finns en begränsning iom med 48ans redan korta gaffelben.

M@rcus
2013-06-15, 07:34
Ok! Det blir nog att ta endast bak! thb;

Ville91
2013-06-17, 13:44
Jag sänkte bara bak.

Forty8
2013-07-04, 23:32
12295
Jag monterade precis nu på svarta 10,5" Burly Slammer dämpare bak. Har bara kört en kort testsväng men kan väl konstatera att...det är hårt och styvt och jävligt lågt! Lär väl skrapa mer än bara fotpinnar i framtiden! Men snyggt och gött blev det.

corbijn
2013-07-05, 08:54
12296
Jag har också dessa, tycker de är hur bra som helst. Mina är uppstyvade lite så man kan skjutsa utan problem.

M@rcus
2013-07-05, 09:55
12295
Jag monterade precis nu på svarta 10,5" Burly Slammer dämpare bak. Har bara kört en kort testsväng men kan väl konstatera att...det är hårt och styvt och jävligt lågt! Lär väl skrapa mer än bara fotpinnar i framtiden! Men snyggt och gött blev det.

Snyggt styre, var har du köpt det?

Forty8
2013-07-05, 11:48
12296
Jag har också dessa, tycker de är hur bra som helst. Mina är uppstyvade lite så man kan skjutsa utan problem.

Vilket av dom fem lägena kör du på?

- - - Uppdaterad - - -


Snyggt styre, var har du köpt det?

Harleybutiken. Biltwell Keystone.

corbijn
2013-07-05, 12:00
Snyggt styre, var har du köpt det?

Köp nåt roligare märke: http://www.rolandsands.com/products/Glider-Handlebar-Black-Powdercoat T.EX vic;

- - - Uppdaterad - - -


Vilket av dom fem lägena kör du på?

- - - Uppdaterad - - -


Dålig koll, får undersöka! :I:

M@rcus
2013-07-05, 14:16
Vilket av dom fem lägena kör du på?

- - - Uppdaterad - - -



Harleybutiken. Biltwell Keystone.

Funkade det med befintliga kablar, eller fick du köpa nya?

Forty8
2013-07-05, 18:37
Funkade det med befintliga kablar, eller fick du köpa nya?

Funkade fint med allt org. Tre saker jag fick göra; 1) Fick släppa ner gaffelbenen ca 2-3mm för att det nya styret tog i muttrarna på toppen av gaffeln. Går snabbt och enkelt. 2) Justera gasen för nytt spel. Vilket är en enkel historia. Justera ut allt "slack" innan du börjar. 3) Fick justera den pressade bromsvajern en aning. Också en enkel historia :)
Lycka till!

M@rcus
2013-07-08, 08:21
Funkade fint med allt org. Tre saker jag fick göra; 1) Fick släppa ner gaffelbenen ca 2-3mm för att det nya styret tog i muttrarna på toppen av gaffeln. Går snabbt och enkelt. 2) Justera gasen för nytt spel. Vilket är en enkel historia. Justera ut allt "slack" innan du börjar. 3) Fick justera den pressade bromsvajern en aning. Också en enkel historia :)
Lycka till!

Ok, kanon. Bra info, när man själv ger sej in i matchen thb;

Martin Lost
2013-07-10, 21:54
Jag satte på sådana på min iron och det blev galet bra stuk på hojjen, men dom har börjat gnissla nått så jävulskt. Efter lite lyssnande såg jag att det är den lackade "koppen" som sitter vid det övre fästet som tar emot dämparen och skrapar. Någon som har fått samma problem?

Henrik Forslund
2013-07-10, 23:05
Jag satte på sådana på min iron och det blev galet bra stuk på hojjen, men dom har börjat gnissla nått så jävulskt. Efter lite lyssnande såg jag att det är den lackade "koppen" som sitter vid det övre fästet som tar emot dämparen och skrapar. Någon som har fått samma problem?

Använder du medföljande spacers så att koppen är rak?
Skydda rem/skiva med en trasa o spruta in 5/56 eller kanske ännu hellre lite fetare krypsmörj/olja.

robbbull
2013-07-11, 19:01
12343
Jag har sänkt fram också o var tvungen o byta stöd hojen tippa 2 gångerrnt;Bikeline har korta stöd som funkar o blev jävligt bra:D