handdator

Visa fullständig version : Första dagen som Nightster(HD)ägare



husfar
2013-06-03, 22:45
Jodå, idag skrev jag på kontraktet och äger nu en 08a Nightster som är superfin. Men som Rubriken säger så ska jag berätta om första dagen som ägare.


1. Jag börjar min dag med att dra iväg till Handlaren där jag ska hämta min nya hoj! Jag är helt uppspelt och till mig som ett barn på julafton.
Jag anländer och vi börjar skriva papper, jag frågar lite om hojen och den ser superfin ut och jag kan inte hitta några direkt fel precis, + dem har servat den nu innan jag köpt den.

2. Då va den äntligen min! YES!!!!! jag kör runt och börjar med att köra hem och lämna av alla papper och ryggsäck med mera, besluter mig sedan för att fylla tanken som ska vara full så man kan köra en timme eller 2 som det var tänkt. Jo jag tankar och sen drar det iväg, ska köra tillbaka till handlaren för att jag vill ha justerat ena backspegeln som jag såg var sne så jag ser inte det jag ska om man säger så. När jag anländer visar det sig att mitt tanklock är borta !! FAN jag glömde det på macken då jag tankade! fan fan fan! Kör tillbaka för att kolla om det är kvar. Vissta var det kvar men sönder och gick ej att använda. Kör till HD center köper nytt tanklock inga problem . YES nu kan det bara bli bättre yes ! Jag kör och njuter av min hoj och det är det bästa som finns, Inget kan stoppa mig nu !:)kör och visar upp den för mina föräldrar och dem tycker det ser bra ut och jag är på topp såklart!!! Kör ner i stan och ska bara köra några minuter till sen vända hem...plötsligt börjar den hacka sig fram,, låter som en båtmotor som klunkar sig fram... jag kör på som vanligt men tillslut så har den ingen kraft kvar att ge... jag stannar... kollar oljan och den är 150 grader .. OJ dem sa till mig att den helst skulle vara under 100... oj oj oj inte bra =((( jag väntar och låter graderna sjunka och provar starta min hoj.. men nej den vill inte starta =((( Jag får rulla bort hojen en bit tills jag hittar en gräsplätt där jag kan sitta bekvämt och invänta någon som kan hjälpa mig. Där kommer en kille som snackar engelska , han kunde tydligen lite om HD och såg att där var olja som läckt och den var väldigt tun olja alltså. Han menade på att oljan inte fungerade när den nu var så tun som den var.. vi pratade lite om HD och motorcyklar över lag men jag kunde inte starta hojen.. den bara la av direkt efter uppstart.. jo tillslut insåg jag att jag får ringa bärgningsbilen =(((( bättre dag kunde det vara ju.... och nu får jag pröjsa självrisk+ massa annat shiet när det inte var mitt fel.. hojen bara la av och jag kunde inget göra =( risken är nu också att dem höjer min premie på bilsport mc försäkringen vilket inte är så roligt när det inte var något jag gjort . Vad är fel ? vad hade ni gjort ? snälla hjälp mig .. Jodå dagen börjar bra men slutade inte lika bra ...

xbones
2013-06-03, 22:51
Shit! Jävla tråkigt! Men du har väl någon sorts garanti! Tbx med hojen till butiken o reda ut det därrnt;

husfar
2013-06-03, 22:57
Så det slutade med bärgning hem + att pröjsa massa extra för detta kalaset =( nu får vi ju se vad som händer.. dem har stängt imorgon, men onsdag ska jag dit och snacka med dem.... jodå har garanti 1år på den då det är en 08a. Men fan nu undrar man ju vad som är fel =( så jäkla kul det var att köra nightstern men nu vet jag inte vad jag ska ta mig till.... Jag menar är det ett litet fel som dem fixar direkt och som sedan dyker upp igen eller kommer det bli värre eller kommer dem fixa det och sen slipper jag antagligen samma problem vilket jag hoppas på.. Orkar inte massa problem nu vill jag ju bara ut och köra :) ja riktigt tråkigt faktiskt... hoppas det inte är något stort problem då blir jag riktigt less

Tarvid
2013-06-03, 23:15
Jag tror att jag vet var du köpt hojen, och jag har själv köpt 2 hojar där tidigare. Jag har inte haft några stora fel på mina, men dom har varit väldigt hjälpsamma och tillmötesgående med de små saker som jag haft problem med så jag hoppas allt löser sig enkelt för dig (vilket det borde göra med garanti och allt).
Lycka till och väl mött på vägarna! :)

Machine head
2013-06-04, 00:36
Har di testat att starta hojen igen? Va det ett orginal tanklock du köpte? Tänkte om det va oventilerat och det blev vakuum

Gustav2K
2013-06-04, 10:16
Hoppas det löser sig.

rakarör
2013-06-04, 10:47
Surt! Vi får hoppas att det inte är något allvarligt fel, kan ju vara något skit i bränslesystemet som orsakar stopp i bränsletillförseln t.ex.

Lars Nilsson
2013-06-04, 11:24
Gör som mullemek säger och ta av tanklocket och testa att starta.
Sen kan det vara en mätare med Fahrenheitskala och då är den inte mer än ca 66 grader.
Men sen är det bara raka vägen till handlaren, ta med räkningen för bärgning osv, sånt ska de bara stå för när det händer första dagen.
Nyservad med fel filter kan ju orsaka tryck i grejerna och göra att oljan inte cirkulerar och då såklart blir skitvarm.
En modern HD har lika tunn olja som en sporthoj så det behöver du inte bry dig om.
Lycka till

husfar
2013-06-04, 15:56
Tack för alla svar! :) har inte startat den ännu då den är hos bärgningsfirman.. imorgon är den hos handlaren och jag får se vad som händer därefter ... kan det bli stora problem eller meck nu när jag körde från macken till HD center utan ett tätt tanklock. Jag var ju tvungen då det gamla gick sönder... men köpte sedan ett tanklock av HD center som passar prima. Det kanske var det som orsakade hela det här vad vet jag.

Fritte
2013-06-04, 18:10
Fan vad tråkigt. Hoppas det löser sig för dig thb;

-+ ViKing +-
2014-03-23, 16:01
Hur gick det med hojen??

Jag tror jag vet vart du har köpt hojen även jag, är verkligen intresserad av hur det hela förlöpte.

Ligger just nu själv i tvist med vad jag förmodar vara samma firma...