handdator

Visa fullständig version : Passar en Slim-sadel på en äldre Softail? Svaret är:



Pelleman
2013-06-02, 01:59
Nej! Jag vet att ni har gått och burit den gnagande frågan inom er ända sedan Slim lanserades. Den snyggaste sadel som någonsin suttit på en fabrikstillverkad Harley. Passar den på min gamla hoj? Svaret är tyvärr nej. Den passar inte alls. Slimens rövparti är sin namne trogen - bokstavlig talat. Sadelns gjutning är helt enkelt för smal för att få plats på en steatopygisk softail ihopsmidd före 2008. Jag har dock tagit det hela ett steg längre och ägnat mig åt kosmetisk kirurgi. Sadelns bottenplatta är gjord av HDPE, dvs High Density Polyethylene som har en smältpunkt på 120-140 grader. Med den vetskapen i huvudet ger man sig på sätesmöbeln med en varmluftspistol och med lika delar envishet och försiktighet så passar snart sadeln på ramen. Återkommer med bilder så fort det är klart. Målet är en Softail Springer Slim - hojen de borde gjort från början....

Benny
2013-06-02, 07:07
Tycker mig ana en krönikör, väl skrivet i vart fall.
Steatopygisk, det var en ny glosa för mig,tur Google finns.

Noyen
2013-06-02, 08:12
Testade en Slim och det första jag skulle göra om jag skulle köpa en sådan är att dumpa
dynan,tyckte den var väldigt obekväm.Men det kanske beror på hur bred man är om röven
också ;)

Hörde flera andra som provade hojen tycka samma sak om sitt komforten.

Adren
2013-06-02, 22:40
Ja smaken är som baken! Nej nu var det nog med dåliga skämt.... br;

Noyen
2013-06-09, 08:05
Man kan ju vända på frågan : passar t.ex en Heritage sadel på en Slim ? Eller ser det alldeles för illa ut.

Pelleman
2013-06-25, 00:00
Man kan ju vända på frågan : passar t.ex en Heritage sadel på en Slim ? Eller ser det alldeles för illa ut.


Den passar inte överhuvudtaget

Noyen
2013-06-25, 06:37
Ok,tycker om slim modellen annars.