handdator

Visa fullständig version : Hur får man "mer matt metall" snygg igen???



Sanniz
2013-05-31, 18:45
Min Muscle har ju inte blankt krom, som min Sportstertrike hade. Och nu har det blivit fläckigt på det metallfärgade, vilket irriterar mig. Har försökt att putsa, men det vill f*n ta mig inte gå bort. :(
Har ni något tips på vilket medel man kan använda, för att få bort fläckar på "matt metall" (silverfärgad)?
Det är ju inte kul att tvätta sin hoj och få den fin för övrigt, när man irriterar sig på dessa fläckar... rnt;

För att ni skall få hum om hur det ser ut, när det är ok och utan fläckar... Så kolla bilden, men det är regndroppar på hojen där.
Dock får ni kanske mer kläm på vilka delar jag vill ha "fläckfria" på nytt.

11921

Bikebandit
2013-05-31, 20:32
Är det V & H competition series 2-1 med *ceramic coating* ?

Fritte
2013-05-31, 20:57
Fan vad tråkigt att höra hoppas det löser sig. Din hoj är annars skitsnygg. Ska jag byta så lutar det åt samma håll som din thb;

Sanniz
2013-05-31, 21:15
Bikebandit... Jag tror det är The Competition Series Exhaust slip-ons... Är inte lika duktig som er på vad allt heter exakt. Det vart Probike, som hjälpte mig med luft & buller vid köpet.

http://www.vanceandhines.com/store/vrsc/slipons/75-110-14

Fritte... Jo, det är ju irriterande. Måste ju finnas något medel som fungerar på alla de delar, som fått fläckar. Men jag har bara haft blankt krom förr, så jag vet ju inte exakt vad som krävs till de delar på hojen, som är mer "matta" i silverfärgad metall. Tackar! Jag är nöjd med hojen... Hoppas bara få till det där kortet med, så man kan nyttja den oftare. :D Nu blir jag ju lite bunden till när handledare kan. Fast tills dess får jag kanske putsa mer på hojen? :D

Lars Nilsson
2013-05-31, 22:37
scotch brite?

Sanniz
2013-05-31, 22:56
scotch brite?

Riskerar man inte, att det blir repigt då???

Lars Nilsson
2013-06-01, 01:20
Det finns finare "dukar" där som inte repar synbart iaf.