handdator

Visa fullständig version : S&S Super E/G inställningar



Diesel
2013-05-29, 14:39
Hej,

Jag har köpt en ny S&S V111" motor med tillhörande S&S förgasare - osäker på om det är E eller G. Motorn går litet rått på varvtal upp till ~1400 rpm och det blir en del eftergassmällar, samt bensinförbrukningen är högre än vad den borde vara. Jag ber om tips och råd - om hur förgasaren bör ställas in, är tacksam för initierade tips. Fått ett tips om att byta huvudmunstycke till ett finare. Tändningen sitter i struten och är plomberad från fabrik och om man skulle bryta plomberingen, försvinner garantin.

Broder Dalton
2013-05-29, 15:04
Diesel: Enklast: Ring Per Evenson och boka en tid. Han löser det där på 1 timme på bänken. Körde en 110 med S&S G förra veckan, blev kanon! Du har väl ca 7 mil Upsala-Tillberga

Diesel
2013-05-30, 11:42
Tack för tipset Onatop - ringer Per nästa vecka då jag är mer ledig än denna vecka. Motorn har dock - idag - endast gått ~40 mil. Har hört att bänkkörningar ska göras på inkörda motorer?

harly2006
2013-05-30, 13:29
Diesel: Enklast: Ring Per Evenson och boka en tid. Han löser det där på 1 timme på bänken. Körde en 110 med S&S G förra veckan, blev kanon! Du har väl ca 7 mil Upsala-Tillberga

thb;

Diesel
2013-06-03, 15:00
Nu har jag bokat en tid hos Per i Juli. Fick tipset att byta lågfartsmunstycket till ett snäpp finare. Jag har en del avgassmällar samt nysningar från förgasaren. Ett annat tips var att byta huvudmunstycket till ett finare.

Några tips, någon?