handdator

Visa fullständig version : Läckage förgasare!



Uhlas
2013-05-26, 09:09
Hej!

Jag har en Sportster XL53C 883 från -99 som läcker en del bensin från förgasaren. Problemet artar sig på så sätt att när jag ger gaspådrag och sedan släpper så sipprar det ut bensin vid gummiskyddet som visas på bilden.

Hur kan man åtgärda detta?


Mvh Daniel

Lasse.S
2013-05-26, 09:15
Bike Line har en sats 44-0412 för 92 kr som innehåller alla packningar du behöver.

Broder Dalton
2013-05-26, 09:41
Ta isär och rengör förgasaren. Kolla flottörnivå Kolla om anslutningen t bensinslangen är sprucken/skadad
På äldre Kehin CV är anslutningen av plast och ganska ömtålig. HD säljer en ersättningsanslutning i metall som
kan monteras på äldre förgasare
Och: Använd aldrig aftermarket / BikeLine packningssatser till CV-förgasare!!! Rent smäck,,, bland annat har accpumpsmembandet fel mått vilket gör att accpumpen inte funkar riktigt. Flottörhuspackningen är av ngn Kinaplast etc etc etc
Köp original HD/Keihin packningar och ev renoveringssats till accpumpen och läs manualen

harly2006
2013-05-26, 10:01
Ta isär och rengör förgasaren. Kolla flottörnivå Kolla om anslutningen t bensinslangen är sprucken/skadad
På äldre Kehin CV är anslutningen av plast och ganska ömtålig. HD säljer en ersättningsanslutning i metall som
kan monteras på äldre förgasare
Och: Använd aldrig aftermarket / BikeLine packningssatser till CV-förgasare!!! Rent smäck,,, bland annat har accpumpsmembandet fel mått vilket gör att accpumpen inte funkar riktigt. Flottörhuspackningen är av ngn Kinaplast etc etc etc
Köp original HD/Keihin packningar och ev renoveringssats till accpumpen och läs manualen

thb;

The Dude
2013-05-30, 22:51
Intressant detta!!
Farsans förgasare läcker på exakt samma ställe. Han har haft den inlämnad och genomgången
med nya tätningar osv men läcker ändå som ett såll. Hojmekarn vet inte vad han ska göra....

Jag lägger väl beslag på förgasarn själv och testar det som Onatop säger thb;

Uhlas
2013-06-02, 16:41
Tack för era svar!
Efter att ha fått packningssats så ska jag nu plocka isär och byta ut packningarna och hoppas att detta löser problemet.

Ha en fortsatt fin dag! :)

The Dude
2013-06-02, 18:30
Jag noterade en spricka i accpumpsmembranet i farsans förgasare, jag byter det i veckan....borde väl stoppa läckan.