handdator

Visa fullständig version : skjuter i blåsen???



Jimmyhd
2013-05-22, 15:13
Hej,har en softail 1340 EVO med s&s förgasare.problemet är att vid fullt gaspådrag skjuter o smäller den i blåsen,en som tittade på den säger att den inte får tillräckligt med bensin vid fullt pådrag???högfartsmunstycke???Tips tages tacksamt emot,,,

Lars Nilsson
2013-05-23, 00:49
Vilken förgasare och vad har du för pipor på hojen?
Accpump?
Original i motorn?
Går den perfekt annars?
Vill ha mer info...
Lars

Jimmyhd
2013-05-23, 13:25
Ajajaj kommer!!

stroker49
2013-06-01, 13:53
De som är duktiga säger att långa raka rör suger, men det är väl i alla fall bättre än korta raka rör?
Hursom, jag har 2-1 och ganska långt avgassystem med 1 3/4" (Se bild). Jag är nöjd med detta då det ger en bra gashasighet och inte ger så dåligt bottenvrid. Ljudvolymen blir förvånansvärt låg när man har ett 2-1. När jag gjorde systemet var jag inspirerad av RB racing och Vedboden.

Trots att jag inte har läckor skjuter det ibland på avdrag, varför?

Jag har en decibelinsats som jag kan ha på slutet och då går det ännu tystare. Men normalt kör jag med helrensat. Borde jag ha insatsen i (den ger ett mycket litet motstånd, ganska öppen)?
(Jag vet att jag borde testa på bänk)
11923

Lasse.S
2013-06-01, 14:41
Stroker49
en av anledningarna till 2-1 system är när ena cylindern över lappar i insugstakten kommer den andra cylinders avgaspuls hjälpa till att suga så mer luft bränsle lättare kommer in, Jag har också olika långa rör men du har ojämnaste jag sett och kan vara en anledning men jag kan inte svära då det bara är en spekulation från min sida ;)

stroker49
2013-06-01, 15:27
Japp, att inte ansluta rören på en flercylindrig motor är kriminellt. Nä, så farligt olika längd är det inte, många system har något liknande. Nä, jag tror inte det är därför det skjuter, kanske lite för rik blandning?