handdator

Visa fullständig version : Nytt styre och sissy



cybercount
2013-05-22, 12:20
På onsdag ska det monteras nytt styre samt min nyligen inköpta sissy på min FXDWG. Blir ett sådant http://www.bikeline.se/sv/artiklar/chubby-1-1_4-aphangar-styre-1-h33cm-b89cm-p-22cm-passar-82-upp.html

Bilder kommer när det är klart vare sig ni vill eller inte =)

waconda62
2013-05-22, 23:28
Denna tråd ska jag följa då jag funderar på att gå åt andra hållet än vad du gör och montera ett lite lägre och bredare styre på min FXDWG. Nya handtag samt speglar blir det också i så fall. Jobbet hade jag tänkt göra under vintervilan men det kanske blir till sommaren om det inte är alltför bökigt att byta grejer. Jag vill ju först och främst köra hoj på sommaren ;)

cybercount
2013-05-27, 11:52
Visst är det så att man vill köra hoj på sommaren, kommer dock ta professionell hjälp för detta så att allt blir klart på en dag =)
Kommer inte bli så mycket till byggtråd utan mer en före och efter-tråd.

Lars Nilsson
2013-05-27, 12:46
Visst är det så att man vill köra hoj på sommaren, kommer dock ta professionell hjälp för detta så att allt blir klart på en dag =)
Kommer inte bli så mycket till byggtråd utan mer en före och efter-tråd.

Om du vill få en schysst montering så köp inte vajrar på bikeline.
Passform och kvalite är inge vidare.
1 dag kommer det att kunna gå på, men förbered då nya styret med kablar inuti styret innan du börjar montera det.
För min del så köpte jag kopplingsvajer på bikeline, monterade och fyllde på olja, för att sen märka att höljet var för kort, så oljan fick ut igen och vajern demonteras, för att kunna montera en mutter på vajerhöljet på kopplingsgaveln för att kunna justera kopplingen överhuvudtaget.
Men, men, man lär sig så länge man lever.
När jag påtalade felet på bikeline så sa de bara: ja så kan det säkert vara....

waconda62
2013-05-27, 13:27
Proffesionell hjälp är ju kanon men då lär det kanske kosta en hel del också ;). Fast ibland är det gott att låta proffs göra jobbet då dom borde göra det bra och med garanti :)

unoskalle
2013-05-27, 20:36
Kapar tråden lite, har precis själv fått hem ett nytt styre så jag är sugen som hejsan på att byta (från original till 1 1/2" T-dragbar). Vad är det för kablar som jag ska förbereda med (storlek/färger/antal) ? Är det någon som vet vad "viss modifiering" innebär när man ska montera original handtag ?
Vilken storlek är det på banjobultarna till handbromsen/bromsok fram ?

Mvh Johan

cybercount
2013-05-29, 14:18
Nu sitter styret på knarren och kabeldragning pågår för fullt, snart ska sissyn på =)

Jag gör det jag är bra på och låter andra göra det de är bra på. Fick mig en fin åktur till verkstaden, hoppas det blir lika fint på hemvägen !

cybercount
2013-05-29, 15:17
11912

Nu händer det saker =)

waconda62
2013-05-29, 19:42
Snyggt tou;

Vars görs jobbet?? själv har jag beställt hem handtag och backspeglar. Jag väntar med styret då jag verkligen börjar gilla lite högre styre och det är ju det rätta på en wide glide ;). Jag kan tom tänka mig ett riktigt aphäng i framtiden. Är handtagen kopplade på något sätt elektriskt eller är det som på min gamla kawa "bara" (ofta sitter det som berget) att dra bort och trycka dit?

cybercount
2013-05-30, 00:11
orginal går ju blinkerssladden genom styret till handtagen, iaf på min
Därför flyttades blinkersarna ner på gaffeln när jag bytte styre

- - - Uppdaterad - - -

11914

Så blev det slutliga resultatet.
Då jag som medlem i HOG har Järvsö motor som dealer så fick de göra jobbet åt mig.

Dragos
2013-05-30, 14:13
Tjena, vad fick du betala för styrbyte i Järvsö frv;

Bikebandit
2013-05-30, 15:13
......har varit ute .. faaaaaaaaan fint väder :D

waconda62
2013-05-30, 16:19
Visst är vädret gött. Det blev naturligtvis en tur här med :)

waconda62
2013-06-04, 16:40
orginal går ju blinkerssladden genom styret till handtagen, iaf på min
Därför flyttades blinkersarna ner på gaffeln när jag bytte styre

Mina blinkerssladdar går utanför styret (fxdwg 2003) så det borde bara vara att lossa på dom och sedan dra ut handtagen och trycka dit dom nya. :)