handdator

Visa fullständig version : IT-Hjälpen!! Tråd för datorproblem och IT-relaterade frågor.



admin
2011-05-20, 20:36
Datorer och IT är skitbra NÄR det fungerar, men när det krånglar flyger det möss, pennor och annat till höger och vänster ag; wa;

Här inne kan vi hjälpa varandra med tips och trix.

Jag kan börja med ett tips:

Surfning på nätet: Alla som kör MS Internet Explorer borde testa ta hem Firefox eller Google Chrome istället. Prestandan är helt klart bättre än Microsofts tungrodda aber! thb;

Länkar till programmen:

Google Chrome:
http://www.google.com/chrome/?hl=sv

Mozilla Firefox
http://www.mozilla.com/sv-SE/firefox/

hasse diesel
2011-05-20, 23:53
apple is the shit broder inga problem;=)

admin
2011-05-21, 01:06
Kan hålla med om äpplet... Blir snart en frukthandlare...har börjat konvertera...Iphone, blir en Ibook som nästa laptop...

hasse diesel
2011-05-21, 10:18
Du kommer inte att ångra det!

Macke
2011-05-21, 11:05
Jag har firefox sen en lång tid tillbaka, och jag är as nöjd.

Noyen
2011-10-07, 17:28
Hej,blir väl en ny stationär dator så småningom.Men kunskaperna är begränsade inom detta ämne ;)
Flera jag kollat på har windows 7 och 64 bitars system,har XP nu med 32 bitars system.Läste för en tid sen
att det var problem att köra vissa program i 64 bitars versionen,kan man enkelt ändra till 32 om så vore ?

Tänkte bara köpa själva datorn och använda de "gamla" grejerna som skärm,skrivare etc.Märker stor skillnad
i kapacitet mot laptopen.Det vore ju också väldigt bra med en dator som är tyst och inte så mkt fläktsurr.

Thanx,hittade inte tråden eller så är man blind :)

admin
2011-10-07, 17:40
Windows 7 tycker JAG är det bästa MS har släppt. Stabilt. Kräver dock sin dator. Köp en burk med minst 3Gb ramminne/internminne.
64 eller 32...vet fan. Tjejen har 64bitars, jag 32, och visst öppnar tex hennes officeprogram dubbelt så snabbt. Några komplikationer har vi inte stött på gällande 32/64.

Du kan INTE ändra.

sedaii
2011-10-07, 18:01
Har kört 64 på tre datorer länge nu, inte upptäckt ngt som inte skulle funka i det

Du får snabbare och stabilare dator, plus att de flesta spel som kommer nu kräver 64

Wallis
2011-10-07, 18:26
Inget problem i sig men hur stänger man av startljudet på en Laptop? Samt loggin ljudet..
Har ingen extern ljudknapp som jag kan sänka på så som det var på bärbara förr.
Acer Aspire 5750G (Win7)

Noyen
2011-10-07, 18:36
Tack för tipsen,har 4 gb ram i laptopen och 1,5 gb i den stationära så det är skillnad.Har 2 ram
kortplatser lediga men datorn är 6 år och jag vet inte om det är nåt att kosta på.Microsoft har väl
garanterat uppdateringar till XP till 2014 iallafall.Men jag behöver inga värsting grejer för spel är
jag inte intresserad av.

admin
2011-10-07, 18:40
Inget problem i sig men hur stänger man av startljudet på en Laptop? Samt loggin ljudet..
Har ingen extern ljudknapp som jag kan sänka på så som det var på bärbara förr.
Acer Aspire 5750G (Win7)


Kontrollpanelen, ljud., SYSTEMLJUD. ta bort alla. (du har ljud i övrigt ändå, tex. youtube och spotify.

Fonve
2011-10-07, 21:38
Lite info som kan vara bra att veta när man väljer version av Windows.

Teoretiskt har ett 32-bitars OS stöd för 2^32 bitar, vilket grov räknat blir ca. 4GB ramminne. Eftersom hårdvaran i en dator "stjäl" minne ser man inte mer än ca. 3,25GB minne även om man har installerat 4GB.
Ett 64-bitars OS har stöd för 2^64 bitar, vilket blir ca. 16 millioner TB. Det är väsentligt mycket mer än vad ett 32-bitarssystem klarar.
Att Microsoft bygger in begränsningar i Windows är en helt annan sak. 64-bitars-OS klarar fortfarande av att hantera ca. 16 millioner TB internminne, teoretisk.

Med andra ord. har du mycket ramminne se till att installera ett 64 bitars OS för att få ut så mycket som möjligt av din hårdvara.

DeaDSexY
2011-10-07, 21:54
MS har bara släppt ETT bra OS... å det hette DOS... i övrigt har dom bara släppt ifrån sej halvfärdiga långsamma produkter... å jag har ändå jobbat tidigare i flera år med datorer å datasäkerhet...
själv kör jag linux... på senare år har jag dock blivit lat och numera kör ubuntu... ett skitbra system för alla som tror att linux är något komplicerat! *smch*

LaDaille
2011-10-07, 22:20
Kan hålla med om äpplet... Blir snart en frukthandlare...har börjat konvertera...Iphone, blir en Ibook som nästa laptop...
Mmmm, och det slutar inte förrän du blir "Japan" med en blänkande riskokare... Till slut säljer du din/dina Harleys åxå... Ditt beslut dock...
Microsoft is the shit !!
Nu blir det snart IT-krig i forat ak47

admin
2011-10-08, 09:36
Mmmm, och det slutar inte förrän du blir "Japan" med en blänkande riskokare... Till slut säljer du din/dina Harleys åxå... Ditt beslut dock...
Microsoft is the shit !!
Nu blir det snart IT-krig i forat ak47

wa;

Fonve
2011-10-08, 10:04
Lugn och fin...

admin
2011-10-08, 10:08
Notis:

Jag noterade att nya Internet Explorer 9 faktiskt är riktigt snabb! thb;
Dom har väl fått skärpa till sig nu sedan de tappat mark...

Google Chrome är fortfarande outstanding snabbast, Firefox vet jag inte vad som har hänt med, äter minne som fan och har blivit supertrött. :(

Elexem
2011-12-17, 10:52
ag;Är det någon fler än jag som fick ett konstigt meddelande när jag loggade in idag? Det stod att jag inte hade acsess till kontot som kan bero på att jag försökt logga in på någon annans kont + lite till bla, bla, bla:(

admin
2011-12-17, 11:25
Gick det bra efter meddelandet?

Ny version av forumet är installerad i morse, men det var ingen stor uppdatering. Ska inte ställa till det.

Noyen
2012-01-13, 21:16
Tänkte höra om nån har tips hur man enklast flyttar data från den gamla datorn till den nya,eller kan man köra över filer
med USB kabel mellan datorerna ? Eller är USB minne enklast ? Har en massa mail sparade i outlook som man skulle vilja ha
in i den nya datorns outlook om det går frv;

Har kollat på en HP pavillion med 8 Gb ram för ca 5000 på expert.

sedaii
2012-01-14, 09:21
Noyen, det absolut enklaste om du kan ha igång båda datorerna är att ha dom i samma nätverk, och sedan dela ut de mappar du vill flytta, du kan då på den nya bara ta upp nätverket, se den gamla datorn där, gå in i dens mappar och flytta över.
Kontrollpanelen - Nätverk & Internet.

Nja, efter lite tänkande, gör ont, enklaste är väl egentligen en flyttbar hårddisk om det är mycket material, eller som du skriver USB-minne för mindre material, om du har ngt av detta så behöver du ju bara flytta över på mediat.

admin
2012-01-14, 14:21
Precis som sedaii säger, kör även din gamla dator parallellt någon vecka OM du kommer på nåt du glömt. Mailen ska exporteras via/från mailprogrammet, och sedan importeras i den nya datorn från ex en USB-sticka.

Windows har faktiskt ett verktyg för tanka över "dina" grejer till en ny dator.
Tryck bara startknapp och skriv i sökfältet; filöverföring så får du upp detta fönster.


http://i1228.photobucket.com/albums/ee444/Harleyforum_Sweden/filernydator.jpg

En svensk guide finns här: http://windows.microsoft.com/sv-SE/windows-xp/help/setup/move-files-and-settings-to-new-computer

Axman
2012-01-14, 16:13
Windows filöverföring är inte alls dum numera.

På din gamla dator, outlook express eller riktiga outlook som hänger med office-paketet?

Skuggan
2012-01-14, 17:04
Så här gör du för att exportera och sedan importera mail, kontakter, kalender om du kör Outlook.

Öppna Outlook.
Klicka på Importera och exportera på Arkiv-menyn. Om menyobjektet inte är tillgängligt håller du muspekaren stilla över de v-formade tecknen längst ned på menyn och klickar sedan på Importera och exportera.
Klicka på Exportera till fil och sedan på Nästa.
Klicka på Personlig mappfil (.pst) och sedan på Nästa.
Klicka på mappen du vill exportera PST-filen till och sedan på Nästa.
Klicka på Bläddra och välj den plats där den nya PST-filen ska sparas.
Skriv önskat namn på den nya PST-filen i rutan Filnamn och klicka på OK.
Klicka på Slutför.
Obs! Designegenskaper för mappar är till exempel av behörigheter, filter, beskrivningar, formulär och vyer. Om du exporterar objekt från en PST-fil till en annan bevaras inga designegenskaper.
Tillbaka till början
Importera PST-data till Outlook
Du kan använda säkerhetskopian av PST-filen för att återställa dina Outlook-data om den ursprungliga PST-filen är skadad eller försvunnen. Allt som sparas i PST-filen återförs till Outlook.

Gör så här för att återställa eller importera data till Outlook:
Om den PST-fil som du vill importera är lagrad på en flyttbar enhet, exempelvis en diskett, bärbar hårddiskenhet, cd-skiva, ett kassettband eller någon annan lagringsenhet, sätter du in eller ansluter lagringsenheten och kopierar sedan PST-filen till datorns hårddiskenhet.

Se till att attributet Skrivskyddat inte är markerat när du kopierar PST-filen. Om attributet är markerat kan följande felmeddelande visas:
Det gick inte att komma åt den angivna enheten, filen eller sökvägen. Enheten, filen eller sökvägen kanske används eller har tagits bort. Orsaken kan också vara problem med nätverket eller att du saknar behörighet. Stäng alla program som använder filen och försök igen.
Om du får det felmeddelandet avmarkerar du attributet Skrivskyddat och kopierar filen igen.
Öppna Outlook.
Klicka på Importera och exportera på Arkiv-menyn. Om kommandot inte är tillgängligt håller du muspekaren stilla över de v-formade tecknen längst ned på menyn och klickar sedan på Importera och exportera.
Klicka på Importera från ett annat program eller en annan fil och sedan på Nästa.
Klicka på Personlig mappfil (.pst) och sedan på Nästa.
Skriv in sökväg och namn för den personliga mappfil som du vill importera och klicka på Nästa.
Välj vilket mapp som ska importeras. Om du vill importera allt i PST-filen väljer du toppen på hierarkin.
Klicka på Slutför.

Noyen
2012-01-14, 18:13
Tackar så mkt :D Bra när man kan få hjälp,ska åka och kolla datorn framöver.
Axman,bara outlook inget office paket.

JohnnyRocker
2012-01-14, 18:59
Någon mac/ipad kunnig som vet vad man ska göra för att se de videos som lagrats här på HF med annan källa än tuben. Det är helt tomt i tråden, gissar att det ska det inte vara.

Axman
2012-01-15, 21:28
Noyen, då kan du få en jobbig resa när det gäller mailen. Outlook express är ersatt av Windows Mail och det är skitjobbigt att få över mailen på ett bra sätt /i vart fall när jag gjorde det). Om ingen annan har något tips så skulle jag gjort som så att jag skulle lagt in något konto med stöd för IMAP, typ gmail, och sedan flyttat in alla mail i den. Sedan lagt in det kontot på nya datorn och laddat ned mailen igen.

Detta gäller om du kört pop3 (dvs laddat ned alla mail till datorn) så som man gjorde förr. IMAP är ingen modern historia det heller så kalender och kontakter kan bli jobbigt men mailen går i vart fall.

Ozzy
2012-01-23, 18:06
Ok hade en diskussion kring detta i en annan tråd men minns inte vilken. Kör på en ca 3 år gammal dator, 220 GB hårddisk nånting, ingen aning om Ram minne, hittar fasen inte på hur man kollar det heller. Men börjar ruttna ur nu och är säker på att det blir nåt krångel om jag ominstallerar Vista, just det där med drivrutiner för allt brukar alltid krånglaa trots att jag tagit hem alla. Så jag tror jag följer Hagis råd och köper ett Windows 7, ser att det ligger på 1200 spänn ungefär men har inte råd med ny dator så det får bli det bästa alternativet just nu tror jag, eller om någon månad rättare sagt. Foton, filmer osv jag vill ha kvar kör jag över på en extern hårddisk. MEN, stämmer det verkligen att Windows 7 hittar alla drivrutiner jag behöver själv? Jag har ju trådlöst via router, hittar den det, och hittar den alla andra drivers så datorn fungerar som den ska av sig själv? Blir totalt vansinning när det inte fungerar så riskerar det bli flis av hela skiten, så jag ville kolla med nån här som kan innan jag beställer.

Edit, ska tillägga att jag körde en kompabilitetstest från Microsoft och den tyckte jag kunde installera 7. Jag klarar mig på 32 eftersom jag aldrig spelar på datorn tex.

hasse diesel
2012-01-23, 18:38
Någon mac/ipad kunnig som vet vad man ska göra för att se de videos som lagrats här på HF med annan källa än tuben. Det är helt tomt i tråden, gissar att det ska det inte vara.snackar vi vimeo?
kan du se vimeo om du surfar in på deras hemsida?

Noyen
2012-01-23, 18:53
Noyen, då kan du få en jobbig resa när det gäller mailen. Outlook express är ersatt av Windows Mail och det är skitjobbigt att få över mailen på ett bra sätt /i vart fall när jag gjorde det). Om ingen annan har något tips så skulle jag gjort som så att jag skulle lagt in något konto med stöd för IMAP, typ gmail, och sedan flyttat in alla mail i den. Sedan lagt in det kontot på nya datorn och laddat ned mailen igen.

Detta gäller om du kört pop3 (dvs laddat ned alla mail till datorn) så som man gjorde förr. IMAP är ingen modern historia det heller så kalender och kontakter kan bli jobbigt men mailen går i vart fall.

Tack för infon Axman,man kanske kunde vidare befodra viktigare mail till en hotmail också om det skulle strula för mkt.

JohnnyRocker
2012-01-23, 21:42
Hasse diesel: snackar vi vimeo?
kan du se vimeo om du surfar in på deras hemsida?

Yes, de verkar uteslutande handla Vimeo och vet ej just nu ang. hemsidan, ska kolla, paddan utlånad för tillfälle.

Vad tror du det är, verkar inte som det bara jag som har detta problem?

hasse diesel
2012-01-23, 21:47
Ipad vet ja inte men det funkar på mac datorer men ipad funkar den som en iphone så man laddar ner appar till den isåfall så finns det appar för vimeofrv;

JohnnyRocker
2012-01-23, 21:56
Misstänkte att det behövdes en ap, tack ska prova det.

hasse diesel
2012-01-23, 22:04
Hittade en på app store för ipad den heter VimeoCHViewer prova den när du får tillbaka plattanthb;
Misstänkte att det behövdes en ap, tack ska prova det.

admin
2012-01-24, 00:57
Yes, de verkar uteslutande handla Vimeo och vet ej just nu ang. hemsidan, ska kolla, paddan utlånad för tillfälle.

Vad tror du det är, verkar inte som det bara jag som har detta problem?

Jag kan se filmen på videos hemsida på "paddan" utan nån app, hittar inget inlägg här på forumet med en vimeofilm, kan du länka till ett inlägg här inne?

hasse diesel
2012-01-24, 17:41
Jajamen kommer en här

35368665

JohnnyRocker
2012-01-24, 18:00
Hasse, Jag ser filmer på deras hemsida men inte din film i inlägget ovan.

admin
2012-01-24, 18:03
Hasse, Jag ser filmer på deras hemsida men inte din film i inlägget ovan.

Smma här, inte ett smack syns. Ska forska lite...

hasse diesel
2012-01-24, 18:43
Smma här, inte ett smack syns. Ska forska lite...

Ja ser inte något på min iphone hellerrnt;

admin
2012-01-26, 09:42
Har ingen fix ännu men tagit reda på vad felet är. Ipad/Iphone stödjer INTE Adobe Flash, vilket gör att Vimeo inte syns då Vimeo har detta i sin kod. Flash kommer att försvinna och alla kommer gå över till HTML5. Youtube mfl har redan gjort detta.

Märkte samma fenomen med vissa PLAY-kanaler, Via-Play (tv3 etc) funkar inte heller på IPad/Iphone då de änsålänge kör Flashfilmer.

Ska leta vidare efter en tillfällig fix.

admin
2012-01-26, 09:56
Tillfällig fix för IPad/IPhone

OBS! Det går inte att använda "Snabbsvar" utan man måste gå in under Avancerad för att få upp Vimeo-knappen http://harleyforum.se/images/vimeo.gif

http://i1228.photobucket.com/albums/ee444/Harleyforum_Sweden/vimeo_1.jpg

http://i1228.photobucket.com/albums/ee444/Harleyforum_Sweden/vimeoknapp.jpg


OBS 2! Man skall inte kopiera in HELA URL/LÄNKEN utan endast VIMEOS siffror exempel: 3456756.
http://i1228.photobucket.com/albums/ee444/Harleyforum_Sweden/vimeocode.jpg

Testar en film här under: (För IPad/IPhone)

3510522

admin
2012-01-26, 10:06
Funkar på IPad :)

http://i1228.photobucket.com/albums/ee444/Harleyforum_Sweden/bild.png

Skuggan
2012-01-26, 10:58
ingen aning om Ram minne, hittar fasen inte på hur man kollar det heller.

Startknappen - Skriv: ram i sökrutan - tryck enter


MEN, stämmer det verkligen att Windows 7 hittar alla drivrutiner jag behöver själv? Jag har ju trådlöst via router, hittar den det, och hittar den alla andra drivers så datorn fungerar som den ska av sig själv?

Windows 7 har större inbyggt stöd för drivare, dock finns inga garantier för att den hittar all din hårdvara. Viktigaste är egentligen att du ser till att du har drivrutiner för ditt nätverkskort, har du bara tillgång till internet kan du ju bara tanka hem de drivare som inte hittas av MS update.

JohnnyRocker
2012-01-26, 19:33
Gött Admin funkar bra.
thb;

Hagis
2012-01-26, 19:38
Det där Tapatalk som crome envisas om att man ska installera, vad exakt är det och varför ska man installera det? Jag har gjort det för att få bort den där satans rutan rakt över inloggnings rutorna, men jag blir ändå inte av med den!

ADMIN:
Nu har jag 3 webbläsare och jag får fan inte någon att funka som sig bör! Crome kör jag (till din stora förtjusning hehe) men det är förbannat segt och låser sig oftast! Fire Fox, går segt att öppna upp, går segt på nätet och det behåller inte det jag vill att den ska behålla i cash minne, IE våga vägra! Har du något tips på Crome?!

Skuggan
2012-01-26, 22:19
ADMIN:
Crome kör jag (till din stora förtjusning hehe) men det är förbannat segt och låser sig oftast! Har du något tips på Crome?!

Hagis, prova att gör en ny browser profil i Chrome.

Create a new browser user profile
If your browser user profile is corrupted, you can create a new user profile to replace the broken one:

Windows instructions

Exit Google Chrome completely.
Go to the Start menu > Run.
Enter one of the following directories in the text field, then press OK.
Windows XP: %USERPROFILE%\Local Settings\Application Data\Google\Chrome\User Data\
Windows Vista/ Windows 7: %LOCALAPPDATA%\Google\Chrome\User Data\
Locate the folder called "Default" in the directory window that opens and rename it as "Backup default."
Try opening Google Chrome again. A new "Default" folder is automatically created as you start using the browser.
If you wish, you can transfer information from your old user profile to your new one. However, this action is not recommended, since a part of your old profile was corrupt. With that in mind, to transfer your old bookmarks, copy the "Bookmarks.bak" file from the "Backup default" folder to your new "Default" folder. Once moved, rename the file from "Bookmarks.bak" to "Bookmarks" to complete the migration.

admin
2012-02-08, 11:51
Har du en IPad och önskar att du kunde ladda upp filer från safari? Det kan du nu! (kräver en Jailbreakad Ipad).

http://www.iphonehacks.com/2012/01/enable-native-uploading-mobile-safari-iphone-ipad-jailbreak-tweak.html

Draken
2012-02-12, 21:00
Hej!

En konstig sak: När jag är inne på harleyforumet så är jag inloggad... men när jag går till "Dagens inlägg" så far jag ut/bort från inloggningen och jag kan exempelvis inte titta på bifogade bilder mm???

Varför försvinner min inloggning just då?

admin
2012-02-13, 10:12
Hej!

En konstig sak: När jag är inne på harleyforumet så är jag inloggad... men när jag går till "Dagens inlägg" så far jag ut/bort från inloggningen och jag kan exempelvis inte titta på bifogade bilder mm???

Varför försvinner min inloggning just då?

Oftast har detta med cookies att göra. Prova detta. I din läsare, tryck ctrl+shift+del, välj att radera cookies och cachad data.

Danne
2012-02-14, 18:54
Letar en LCD inverter till min bärbara dator, mest troligt den som har gett upp enligt vad jag forskat fram.
Finns det att köpa i sverige? Nån som har koll på sånt här? frv;

Danne
2012-02-15, 09:28
Problemet löst :D

Noyen
2012-02-26, 20:28
Den vänstra "musknappen" på laptopen har slutat fungera.Men använder touch paden nu.Men finns det nån tangent att trycka ned samtidigt
om man vill markera text man vill kopiera

admin
2012-02-26, 21:06
Vet inte om det hjälper men i kontollpanelen kan du skifta musknappar! Så får du vänsterkick på höger :) bättre att den funkar!

Danne
2012-10-13, 18:51
Endast här på harleyforum har jag problem med att bakåt knappen i webbläsare fungerar dåligt, kan få klicka 1-x antal gånger innan jag kommer bakåt frv;

Axman
2012-10-13, 23:00
Endast här på harleyforum har jag problem med att bakåt knappen i webbläsare fungerar dåligt, kan få klicka 1-x antal gånger innan jag kommer bakåt frv;

Skulle tro att det är reklamen som orsakar det. riktigt störande.

admin
2012-10-14, 10:18
Endast här på harleyforum har jag problem med att bakåt knappen i webbläsare fungerar dåligt, kan få klicka 1-x antal gånger innan jag kommer bakåt frv;

Har hört någon annan som haft samma. Har själv aldrig råkat ut för det, kör Google Chrome samt Safari på Ipad. Vad kör du, windows ver ? Och vilken läsare. Att reklamem skulle påverka har jag svårt att tro då vi är rätt många och endast få har detta. Prova att rensa webhistoriken och cachen i din webläsare, och eller prova en anna läsare, IE, Chrome, Safari eller Firefox mfl.

Danne
2012-10-14, 10:34
Kör windows 7 och explorer 9, har 2st laptoppar med samma problem och båda har samma os och webläsare Smash

admin
2012-10-14, 10:43
Kör windows 7 och explorer 9, har 2st laptoppar med samma problem och båda har samma os och webläsare Smash

Ok, men om du kan och vill testa ladda hem läsaren chrome på en av dom och se om det funkar i den, du kan alltid avistallera den sen igen.
Ska undertiden samtidigt leta på forumtillverkarens sida i deras forum efter samma fel.

admin
2012-10-14, 10:54
Är du påloggad på forumet via Facebookkonto? Hittat att vissa har fått detta fel när de är det. Du ser längst upp om du har länkat ditt FB konto tlll forumet. Står set Connect (en blå ikon) så är du inte kopplad mot FB. Har du två småikoner som överlappar varann så är du FB-länkad. Är du FB-länkad kan du testa att koppla bort länken till FB via inställnigar. Kan posta bilder var du gör detta men kolla först och återkom.

sedaii
2012-10-14, 14:36
FYI, problemet har med IE att göra, blir så på vissa andra sidor med, aldrig i andra webbläsare.

admin
2012-10-14, 14:49
FYI, problemet har med IE att göra, blir så på vissa andra sidor med, aldrig i andra webbläsare.

Sant, googlade runt och alla som har problem med bakåtknappen sitter med IE 8 eller 9. Nån tidsinställning som IE har satt, eller helt saknas som gör att sidan inte hinner ladda om typ...trycker man F5 (uppdatera) så brukar den fatta. Störigt.

Caspher
2015-07-30, 16:34
Det händer ju inte mycket med win10-utrullningen.
Eftersom det inte är nåt åk-väder så kan man ju pilla lite med detta ändå.
Hittade ett sätt att hämta win10 innan appen behagar göra det.
Här finns info:
http://www.techtimes.com/articles/72714/20150729/cant-wait-for-windows-10-heres-how-to-force-your-system-to-update.htm

Jag hämtar för fullt nu! :-)
16981

Caspher
2015-07-30, 19:22
Nja. Funkade väl sådär, även om det såg lovande ut.

Axman
2015-08-13, 20:41
Använd denna, så kan du få det på usb-minne med om du vill:

https://www.microsoft.com/en-us/software-download/windows10

- - - Uppdaterad - - -

Använd denna, så kan du få det på usb-minne med om du vill:

https://www.microsoft.com/en-us/software-download/windows10