handdator

Visa fullständig version : Är multihylsor något att ha?



Ante
2011-05-19, 21:18
Behövde lite nya hylsor och när jag kollade runt lite så finns det en hel del multihylsor som ska passa mm, e-torx och tum. Spontant känns det som att det kommer passa dåligt på alla muttrar men om det funkar så underlättar det ju en hel del.
Finns det någon som provat såna multihylsor och kan uttala sig om konceptet?

Nightster
2011-05-20, 08:17
Jag som använder verktyg och skruvar med varje dag i mitt yrke så skulle jag rekommendera att du köper separata verktyg, torx, hylsor och olika tum nycklar om du behöver det. det finns ett multi verktyg som alla känner till men man använder det mest som utfyllnad i verktygslådan Skiftnyckeln....

Tundra Trotter
2011-05-20, 08:26
Köp riktiga grejor.Jag har en skiftnyckel som gått i arv i tre generationer. Svenskt stål och hantverk. Tengtools , och barnbarnen minns dig.

admin
2011-05-20, 10:08
Köp riktiga grejor.Jag har en skiftnyckel som gått i arv i tre generationer. Svenskt stål och hantverk. Tengtools och barnbarnen minns dig.

:) Håller med TT.. rätt grejor i verkstaden håller humöret uppe! Jag kan passa på att tipsa om Swedol.se (för de de som har de i krokarna). Hyftada bra verktyg för vettiga pengar men framförallt TUM-grejer på hyllan!

http://www.entreprenadtillbehor.se/loggos/swedol.jpg (www.swedol.se)

Broder Dalton
2011-05-20, 18:59
Swedol är kanon!! Bättre priser än alla andra och personal som VET något....

Nightster
2011-05-20, 19:14
Faktum är att de bästa skruvmejslar jag någonsin haft (höll i 10 år) köpte jag på IKEA.. Aldrig haft bättre och dom låg perfekt i handen.. Men som sagt riktiga verktyg gör ju halva jobbet...

Ante
2011-05-21, 22:41
Precis som jag anade då. Jag stod och höll i en sats och tänkte att det här kan potentiellt vara den dyraste muttersvarv man kan köpa.
Jag har ju redan fina nycklar i mm så det blir att köpa ett set hylsor bara. Ska kolla Swedol.

Lasse-HOG
2011-07-27, 09:31
Jag provade att köpa multihylsor på biltema och dom skulle fixa mm, tum och E-torx. Inte f_n passade dom, behövde E16 till att lossa bromsok och fanns inte en suck att den passade, inte någon annan heller. Glöm multihylsor!

ElMilagro.
2011-07-27, 18:41
Köp riktiga grejor.Jag har en skiftnyckel som gått i arv i tre generationer. Svenskt stål och hantverk. Tengtools , och barnbarnen minns dig.

Kan inte annat än att hålla med.