Visa fullständig version : Provkörde en ny 48 idag..
Besökte Northbike i Umeå idag och passade på att testa en ny Forty-Eight med V&H samt fjädrad solosadel. Den kändes inte lika rå & primitiv som min egen -02 883 men fan vad bra den gick, extrautrustad med en fjädrad solosadel från Harley som var riktigt skön faktiskt, styrgeometrin kändes en aning annorlunda (varken bättre el. sämre, men lite annorlunda), framförallt så var det riktigt bra drag i den, hornen växte ut och jag vågade inte ta någon lång provtur..
Vill ha!
Bikerboy
2013-05-12, 19:49
48:an är cool. Provkörde dock inte den idag, av nån anledning... Ville hinna med 5 hojar, för att vara med i utlottningen av att få ha en Ferrari för en dag. :)
Blev en sväng på en Heritage, en Fat Bob, ett par BMW's och så en Trajja.
Det härliga var att jag inte fick nåt köpsug. Tycker fortfarande bäst om min Wide Glide! :)
Fast visst vore det nice med en BMW 1200 GS som komplement... Riktigt bra hoj.
jämföra Sportster från före 04a eller ännu bättre 07 med en 883 från 02 är att jämföra den med en Puch Dakota, det har hänt lite sedan dess ;)
Besökte Northbike i Umeå idag och passade på att testa en ny Forty-Eight med V&H samt fjädrad solosadel. Den kändes inte lika rå & primitiv som min egen -02 883 men fan vad bra den gick, extrautrustad med en fjädrad solosadel från Harley som var riktigt skön faktiskt, styrgeometrin kändes en aning annorlunda (varken bättre el. sämre, men lite annorlunda), framförallt så var det riktigt bra drag i den, hornen växte ut och jag vågade inte ta någon lång provtur..
Vill ha!