handdator

Visa fullständig version : Kabelfråga (bifogad bild)



Zed
2011-05-18, 23:06
Har en fundering om vart denna kabel bör gå till i vanliga fall när den inte sitter löst.
Den satt med krympslang för den blå delen samt att kabelskon inte är nypt.
Bifogar bild på kabel och där den går ifrån.
Denna del är placerad på bakskärmens innersida vid oljetanken.
Texten på den lilla "boxen" är 12V 30A.
Det går också 2 orange:a kablar från den. Och det sitter på en fatboy -90.

10411042

oggy69
2011-05-18, 23:39
Kan det vara Laddkabeln

Draken
2011-05-18, 23:47
I min verkstadshandbok på en -86:a så är det "Main circuit breaker" och är på 30A och kabeln är markerad TN = tan (solbrun eller något liknande). Går via olika ställen bl.a. till tändnyckeln. Den andra polen går via startsystemet (med alla dess olika enheter).

Mitt råd: Skaffa en verstadshandbok till din modell... då är det enkelt att följa/kolla upp.

Zed
2011-05-19, 00:07
Jag har ene verkstadshandbok (clymer) men elschemat hjälpte inte till så mycket faktiskt (med min ögon) Men jag ska kolla vidare om det kan vara "main circuit breaker" Eftersom kabeln är svart så antar jag att den funkar som jord, ska mäta på den imorn.
Mvh Zed


I min verkstadshandbok på en -86:a så är det "Main circuit breaker" och är på 30A och kabeln är markerad TN = tan (solbrun eller något liknande). Går via olika ställen bl.a. till tändnyckeln. Den andra polen går via startsystemet (med alla dess olika enheter).

Mitt råd: Skaffa en verstadshandbok till din modell... då är det enkelt att följa/kolla upp.

Zed
2011-05-19, 00:09
Kan det vara Laddkabeln

Laddkabeln?

Mvh Zed

oggy69
2011-05-19, 00:15
ja kan vara det men som dom andra säger kolla i en verkstads handbok.......

Zed
2011-05-19, 00:50
Ja det visade sig att den kabeln som var lös gick till voltpacket. Som tur är, så är den klippt med flit, för att voltpacket på min hoj är draget direkt till + polen. Hade nog inte hittat det om inte Draken hade skrivit att de andra kablarna var markerade som TN i hans mek bok. Så tack och bock.