handdator

Visa fullständig version : Styre/Risers Wide Glide 10-



Arno
2011-05-18, 22:37
Sitter så jäkla avigt på min annars helsköna "flamma", Wide Glide -10.
Luftburken trycker ut högerbenet ooch därför kommer jag karva ur sadeln så jag kommer längre bak. Iom det behöver jag få styret ca 5cm närmare mig och gärna en 10-15cm högre också.

1: Hur högt kan jag höja utan att förlänga kablar mm?
2: Var kan jag få tag på passande Pullback Risers eller rentav ett nytt styre som är anpassat efter mitt org styre med dolda elkablar mm?
Mätte tjockleken på styret till 1-1/2". Har hittat Pullback Risers på Bikeline för 1-1/4" i crome, men vill ju helst ha svarta. Får lacka om det inte finns i svart.

Tacksam till 1000 om någon kan tipsa om vad jag ska ha eller vilka som vet.
HD återförsäljare är ju minst sagt begränsade.

//Arno

Tundra Trotter
2011-05-19, 08:12
Jag har kromade pullback risers till dig om du är intresserad ( Harley original) ring och ge mig ett pris ( 070 6012721) . Du kan höja gott och väl 30cm , styre utan att byta kabelhärva . Kolla undertanken ( plast lock). Dock behöver du nytt vire till gas och koppling och ny slang till broms. Kolla med Specma dom gör allt i hydral slang . ( kosta billigt ) Köp gas och frikopplings vire på Bikeline ( after market ej original) . Budget ej spräckt. Lycka till.

admin
2011-05-19, 10:42
1. En Street Bob som har ett 12" styre kan man mekla på ett 14" styre (med originalrisers). Man kan alltid dra om kopplingen så man vinner 10cm. Bromsslagen är den mest kritiska. Speciellt om man har den hårda kopparrörsvariaten. Elkablarna har goa mått.

2. Fat Bob och Nya WG har lite speciella styre/risers. I vanliga fall är "tjockare" styre än 1" smalare vid handtagen och vid risersarna. Men FB och WG har jämntjockt vid risersarna. Detta gör att du får byta allt eller hitta styre/risers som passar varandra.

1-1/4” Styre är fabriksmonterade på FLSTF Fat Boy® 2007→, FXDF Fat Bob™ 2008→, Wide Glide™ 2008→ och alla CVO modeller 2007→.

Arno
2011-05-19, 20:32
Japp, kollade fel på min slitna järntumstock, det är 1-1/4"!
Tänkte börja med och fega med pullback risers UTAN större höjning för att slippa mek (förlängning) nu när säsongen är igång.
Problemet är att dom måste iaf vara högre än orginal, annars slår styret i tanken/instrumenteringen. Kanske minst 6,5". Org är 5".
Kanske dessa, men jag vet inte om dom är för mitt styres tjocklek, ska fråga.
http://www.bikeline.se/, styren/risers (sid2)
Risers "Chubby" 1-1/8", pullback, 6,5" höga (u. styrklammer)
Chubby Risers.
Art nr: 21-273

Sen har vi dessa. Ska kolla hur långa dom är.
http://www.snakebikes.se/produkt/Risers-Ritz-1-14

Nej, man skulle ha en maskinverkstad i grannnhuset!
Då fick man det precis som man vill ha det!
Tack för tips o erbjudanden! :)

hayabusa
2011-05-20, 21:39
Se upp med Bikelines kopplingsvire.Det är förmodligen kinesiskt skit.Jag är inne på min tredje vajer nu.Har satt tillbaka den svarta originalaren nu.Den första släppte gängorna på och dom 2 andra som jag har haft har läckt olja i pressningen nere vid motorn.Alltså inte vid gummipackningen utan pressningen mellan kabeln och den gängade delen.Den sista började läcka strax innan 100 mil.

Tundra Trotter
2011-05-21, 08:36
Kinesiskt ???. Attans. Börjar min att läcka vi 100mil stoppar jag upp den i Dajm hålet på dom . Skit kineser . ag;