handdator

Visa fullständig version : M-Unit V2 installationsproblem...



Networkconny
2013-05-06, 11:16
M-Unit V2 problem.
Hittade ett inlägg ifrån Jompa som var ifrån 2012-04-23, 20:47 (läs Jomaps inlägg nedan)
Han beskriver exakt samma problem som jag råkat ut för.
På min M Unite så kopplar jag via START OUT till utgång 86 på ett startrelä men då löser en automatsäkring ut på M Unite.
Någon som vet nåt om detta? Eller någon som vet hur jag kan nå Jompa?


JOMPAS INLÄGG: /http://harleyforum.se/archive/index.php/t-3672.html)
"fortsätter lite snack ang m-unit,
Jag har stött på patrull när jag kopplat ihop mitt elsystem, använder m-unit, följande problem har infunnit sig: när jag försöker starta MC:n med startknappen så klickar oftast startrelät bara och så blinkar en diod på AUX utgången och vad jag förstår så betyder det kortslutning på den utgången. Fungerade i början några gånger varefter det fortsatte permanent att inte fungera. Dessutom så stänger hela enheten ner när jag föröker fler gånger. Om jag kopplar så att tändspolen och startmotorn går på en "klassisk" nyckel så funkar hojjen utanproblem men m-unit stänger ner när jag startar. så nu styr den "bara" blikers lyse bromljus hel/hallv och tuta! lite irriterande då jag har knapp på styret för stat/stopp...
Någon som har erfarenhet av dessa moduler och stött på likande problem? på Aux utgången har jag parkeringslampa+baklyse+el till tändspolen. Har provat att använda ett extra relä som styrs av startutgången och utan men det påverkar inte resultatet. Verkar som spänningsfallet som uppstår vid start "dödar" m-unit vilket ju stänger av alla funktioner och det blir ju pankaka.frv;
oj vad långt inlägg"

Snickarn
2013-05-06, 16:14
Hej. vi snackade på vårmönstringen vid Big-Twin, jag hade inga problem med min M-Unit, men jag hade ingen solenoid, jag har en knapp direkt på gaveln på start motorn.
jag har kopplat batteriet direkt till startmotor, jag har en 50 amperes säkring mellan batteri och M-unit och sedan en 30 ampere från laddning till batteri.
Jag har också kopplat bakljus och tändning på AUX utgången.
hoppas det löser sig, men om man kollar i manualen har jag för mig att det skulle vara en 60 amperes säkring mellan batteri och M-unit

Networkconny
2013-05-06, 22:45
Nämen tjena :-)
Jag är helt ny på forumet. Jag lär mig snart hur man gör...
Jag skall kolla in dina tips. tack så oerhört!
Kan man lägga in dig som vän här? Eller hur funkar det?

Snickarn
2013-05-07, 10:22
Hejsan och välkommen till ett fantastiskt forum, ja visst lägg till mig som vän, jag lägger till dig.