handdator

Visa fullständig version : insugningsljud med KN filte??? till V-rod



Laine_HD
2013-04-26, 23:31
Jag har köpt en V-rod i höstas och börjat köra nu, den förre ägaren hade bytt till KN filter , jag tycker det är ett ganska högt insugnings ljud, frågan är blir insugningsljudet högre om man byter filter, inget luft och buller är monterat. vet inte själv då jag inte kört någon med orginal filter

Billy Bollocks
2013-04-26, 23:57
Om du hör insuget så är det för lite avgasljud :-) Jag hör bara insuget på väg till o från besiktningen.

PAINTERN
2013-04-27, 20:30
vc;
Om du hör insuget så är det för lite avgasljud :-) Jag hör bara insuget på väg till o från besiktningen.

Laine_HD
2013-04-27, 22:11
tyvärr var det inte svaret på min fråga, du konstadera bara att jag har för lite avgasljud så jag hör insugningsljudet, men jag kör mellan 1000-1500 mil /säsong och tycker det är hyfsat skönt att inte ha allt för högt avgasjud (särskilt då min hustru som inte är inteserad alls av avgasljud som sitter bak) nåja vi får höra om någon annan vet svaret på frågan.

Mideskar
2013-05-07, 21:41
Hej..

Det blir ju lite insugsljud även med ett orginal filter då filtret sitter där det sitter, tänkte på din tråd när jag var ute och åkte igår...
Har inte provat det själv men skulle det inte gå att isolera insidan på tankdummyn/ luftburks kåpan med tex. Dämpmatrial som finns på Biltema eller liknande.. Och dessutom byta till ett orginalfilter då detta garanterat låter lite mindre..
Mvh // Mattias