Visa fullständig version : Mid position Fat Bob
Boba Fett
2013-04-25, 17:02
Vill flytta fotpinnarna till mitten på min fat bob men det verkar bli en jädrans dyr historia. Är det nån som har det på sin fat bob? lR vet hur dyrt det kan bli? Tacksam för svar för jag vill verkligen inte byta hoj pga rygghelvetet :(
Har för mej att alla som är exporterade till iaf Sveriga har framflyttat.Fanns inga valmöjligheter när jag beställde min sa
dealern.
Boba Fett
2013-04-29, 18:10
Har för mej att alla som är exporterade till iaf Sveriga har framflyttat.Fanns inga valmöjligheter när jag beställde min sa
dealern. Det stämmer efter jag kollade upp med probike. Det blir ganska dyr flyttning av fotpinnarna ny transkåpa+nåt kit med skruvar o dylikt. . .Fan ! :(
Erik Lundberg
2013-05-05, 08:55
Vad finns det för fördel med mid controls, sitter man bättre eller är det bara om man är kort och inte riktigt når fram?
En hoj är väldigt kursstabil och strävar att räta upp sig och gå rakt fram, sitter du på arslet med raka ben framåt är du passagerare och kan inte göra så mycket och tack vare bristande kontroll upplever man att det går väldigt fort och tycker man kör som fan.
Med mitt monterade fotpinnar får du helt andra möjligheter att flytta tyngdpunkten i med att kunna lyfta arslet från sadeln osv och kan man köra lika fort eller fortare fast med avslappnat och säkert sätt och även om du inte kör så fort i närheten av gränsen blir det mindre tröttande dvs på kurviga vägar, ligger du o matar mil på en rak motorväg spelar det ju mindre roll och då kan det ju vara bekvämt att sträcka ut på benen kanske men för min del undviker jag sådana vägar.
Min gamla sportster med framflytt var trimmad för dragracing och gick riktigt bra 120 rwhk och allt som oftast stod jag på Götaplatsen i Gbg kl 12 på Lördagar och körde med sporthojs åkarna, visst jag hängde med och fick i bland lustiga kommentarer om hur dom kämpade för att köra från mig utan att lyckas, men om sanning skall fram så var jag livrädd o tacka Gud för att jag överlevt trotts att jag inte är religiös och gått ur kyrkan för helvete va fort det gick o nära gränsen man körde på.
Med min nya sportster med mitt monterade fotpinnar och i å för sig förbättrad med mindre ofjädrad vikt i form av lättare hjul sving samt bättre fjädring o bromsar är det inte lika spännande längre att köra med samma killar då det inte upplevs lika fort längre och adrenalin kickarna är färre och det bara känns som en riktig snabb åktur.
Vad du tycker är bäst får du testa dig fram till själv för detta är mina erfarenheter men jag är rätt säker på att dom stämmer för annars hade vi nog sett framflyttat på motorgp banorna också om det skulle vara bättre :) nackdelen är väl kanske då förstås att men ser inte lika fräck o cool ut men det kan jag ta :)
Erik Lundberg
2013-05-05, 11:28
Mid controls var väl tillval i alla fall i USA när Fat Bob kom ut, man kan fråga sig varför de slopade det. Någon som vet?
kan bara gissa, Sverige är mindre marknad o dom tar bara in det som säljer, men jag tror att trenden vänder, bästa hade ju varit om man kunde välja i butiken och det inte var någon pris skillnad.
Boba Fett
2013-05-05, 19:17
En hoj är väldigt kursstabil och strävar att räta upp sig och gå rakt fram, sitter du på arslet med raka ben framåt är du passagerare och kan inte göra så mycket och tack vare bristande kontroll upplever man att det går väldigt fort och tycker man kör som fan.
Med mitt monterade fotpinnar får du helt andra möjligheter att flytta tyngdpunkten i med att kunna lyfta arslet från sadeln osv och kan man köra lika fort eller fortare fast med avslappnat och säkert sätt och även om du inte kör så fort i närheten av gränsen blir det mindre tröttande dvs på kurviga vägar, ligger du o matar mil på en rak motorväg spelar det ju mindre roll och då kan det ju vara bekvämt att sträcka ut på benen kanske men för min del undviker jag sådana vägar.
Min gamla sportster med framflytt var trimmad för dragracing och gick riktigt bra 120 rwhk och allt som oftast stod jag på Götaplatsen i Gbg kl 12 på Lördagar och körde med sporthojs åkarna, visst jag hängde med och fick i bland lustiga kommentarer om hur dom kämpade för att köra från mig utan att lyckas, men om sanning skall fram så var jag livrädd o tacka Gud för att jag överlevt trotts att jag inte är religiös och gått ur kyrkan för helvete va fort det gick o nära gränsen man körde på.
Med min nya sportster med mitt monterade fotpinnar och i å för sig förbättrad med mindre ofjädrad vikt i form av lättare hjul sving samt bättre fjädring o bromsar är det inte lika spännande längre att köra med samma killar då det inte upplevs lika fort längre och adrenalin kickarna är färre och det bara känns som en riktig snabb åktur.
Vad du tycker är bäst får du testa dig fram till själv för detta är mina erfarenheter men jag är rätt säker på att dom stämmer för annars hade vi nog sett framflyttat på motorgp banorna också om det skulle vara bättre :) nackdelen är väl kanske då förstås att men ser inte lika fräck o cool ut men det kan jag ta :)
Bra skrivet thb; Känner också att jag vill ha bättre kontroll på hojen och att det måste vara bättre för ryggen . Man kan ju alltid komplettera med highway pegs..
Bobba Fett: Vet inte hur man sitt på din hoj men om du skall ha full kontroll måste man även få stöd med knäna mot tanken så du känner all rörelse o blir "ett" med hojen, På min Nightster satt luftfiltret i vägen så jag har ett offset filter och bytte även till custom tanken, dels för mer bränsle men även till stor del för känslans skull, gör stor skillnad när du bromsar hårt , du känner minsta lilla rörelse i hojen om du sitter tajt.
När du fått din hoj o börjar köra igen så hänger jag gärna med dig på en sväng, det går köra med bra tempo utan att det går för fort, det viktiga är att på avslappnat sett få flyt o blicken långt fram, det är då man sitter med Big smile i hjälmen o hittar på omvägar hem för man vill inte sluta köra :)
Powered by vBulletin® Version 4.2.5 Copyright © 2025 vBulletin Solutions, Inc. All rights reserved.