Visa fullständig version : Körning utan kylning, hur vet man när man skall sluta?
druttkasken
2013-04-22, 10:08
Håller ju på att bråka med A-kortet och måste träna krypkörning på lågfartsbanan i massor verkar det som.
Kylningen blir ju lite dålig då, hur vet jag när det är dags att vädra och kyla lite?
Jag kan garantera att du behöver vila före motorn oavsett väderlek, det är i princip omöjligt att få den till att värmenypa om den inte är tok fel inställd i bestyckningen.
Motorn är dessutom varmare och hårdare ansträngd när du ligger i 130 än på tomgång på en parkeringsplats.
Håller ju på att bråka med A-kortet och måste träna krypkörning på lågfartsbanan i massor verkar det som.
Kylningen blir ju lite dålig då, hur vet jag när det är dags att vädra och kyla lite?
Jag kan garantera att du behöver vila före motorn oavsett väderlek, det är i princip omöjligt att få den till att värmenypa om den inte är tok fel inställd i bestyckningen.
Motorn är dessutom varmare och hårdare ansträngd när du ligger i 130 än på tomgång på en parkeringsplats.
Kan bara instämma där... Om det nu inte är något fel på sportstern. Men troligen "dör föraren först".
stroker49
2013-04-22, 11:17
Kolla NYPD när de kör parader, i timmar! Och i NY kan det vara hett och fuktigt på sommaren. Så jag håller med ovanstående.
druttkasken
2013-04-22, 12:32
Tack för svar, det var ju lovande.
druttkasken
2013-04-26, 15:02
Så sant, så sant. Jag kroknar i kopplingshanden långt före motorn blir het :(