handdator

Visa fullständig version : Körning utan kylning, hur vet man när man skall sluta?

druttkasken
2013-04-22, 10:08
Håller ju på att bråka med A-kortet och måste träna krypkörning på lågfartsbanan i massor verkar det som.
Kylningen blir ju lite dålig då, hur vet jag när det är dags att vädra och kyla lite?

Lasse.S
2013-04-22, 10:26
Jag kan garantera att du behöver vila före motorn oavsett väderlek, det är i princip omöjligt att få den till att värmenypa om den inte är tok fel inställd i bestyckningen.
Motorn är dessutom varmare och hårdare ansträngd när du ligger i 130 än på tomgång på en parkeringsplats.

Håller ju på att bråka med A-kortet och måste träna krypkörning på lågfartsbanan i massor verkar det som.
Kylningen blir ju lite dålig då, hur vet jag när det är dags att vädra och kyla lite?

Sanniz
2013-04-22, 10:50
Jag kan garantera att du behöver vila före motorn oavsett väderlek, det är i princip omöjligt att få den till att värmenypa om den inte är tok fel inställd i bestyckningen.
Motorn är dessutom varmare och hårdare ansträngd när du ligger i 130 än på tomgång på en parkeringsplats.

Kan bara instämma där... Om det nu inte är något fel på sportstern. Men troligen "dör föraren först".

stroker49
2013-04-22, 11:17
Kolla NYPD när de kör parader, i timmar! Och i NY kan det vara hett och fuktigt på sommaren. Så jag håller med ovanstående.

druttkasken
2013-04-22, 12:32
Tack för svar, det var ju lovande.

druttkasken
2013-04-26, 15:02
Så sant, så sant. Jag kroknar i kopplingshanden långt före motorn blir het :(