handdator

Visa fullständig version : Sturgis 2 - 10 augusti 2013



batten
2013-04-21, 22:37
Skulle vara kul att skeppa över sin egen hoj till New York och köra 247 mil på 5 dagar till Sturgis i lugn takt och sen tillbringa en vecka med en och annan biker där för att sen puttra tillbaka till New York och flyga hem. Jag är grymt sugen men skulle vara roligt om några andra ville hänga på åxå.

xbones
2013-04-21, 23:28
Skulle vara kul att skeppa över sin egen hoj till New York och köra 247 mil på 5 dagar till Sturgis i lugn takt och sen tillbringa en vecka med en och annan biker där för att sen puttra tillbaka till New York och flyga hem. Jag är grymt sugen men skulle vara roligt om några andra ville hänga på åxå.Tjena! Vi var ju några på Daytona Bikeweek o pratade lite löst om Sturgis. Men tror inte det blir i år men nästa är ju inte omöjligt för min del.

batten
2013-04-22, 00:30
Ok, det kan ju vara en bra plan, skulle vara en sån skön känsla att glida in i Sturgis på sin egna svenskreggade hoj med svenska flaggan på sissyn hahaha. Skämt åsido tror jag det skulle vara en härlig tur och man åker ju förbi Niagarafallen på vägen om man vill. Inga byråkratiska problem vad jag kan förstå, försäkring för hojen kostar 600 kr för en månad och frakten till New York är billig. Nackdelen är ju att man blir utan hoj i Sverige c:a 3 veckor innan och 3 veckor efter hemkomst :-(

xbones
2013-04-22, 10:00
Ok, det kan ju vara en bra plan, skulle vara en sån skön känsla att glida in i Sturgis på sin egna svenskreggade hoj med svenska flaggan på sissyn hahaha. Skämt åsido tror jag det skulle vara en härlig tur och man åker ju förbi Niagarafallen på vägen om man vill. Inga byråkratiska problem vad jag kan förstå, försäkring för hojen kostar 600 kr för en månad och frakten till New York är billig. Nackdelen är ju att man blir utan hoj i Sverige c:a 3 veckor innan och 3 veckor efter hemkomst :-( Ja,om det ræcker ens? Kan ju bli strul med førseningar o så. Vad skulle frakten kosta isf?

batten
2013-04-22, 11:07
får förhoppningsvis svar på frakt och tidsplan imorgon, har begärt en offert på frakt av hoj tur och retur Göteborg - New York

Vajtan
2013-04-22, 11:27
får förhoppningsvis svar på frakt och tidsplan imorgon, har begärt en offert på frakt av hoj tur och retur Göteborg - New York

Köra från New York? Måste vara 300 mil enkel väg? Sturgis håller på 7 dagar, alltså blir det väl minst 3 veckors-resa.





edit: läste ditt första inlägg efter jag postat detta, såg din planering.. so;

racechopper
2013-04-22, 11:53
Låter som en riktigt Stark resa thb;

ViLa
2013-04-24, 08:07
Ja du batten det låter bra.

Jag har en gubbe som skeppar via cont. eller ska man ta roro stuket som vi pratade om??

Återkommer med pris när jag får offerten :)

Har du lagat din hoj nu som jag råkade döda wa;

- - - Uppdaterad - - -


Köra från New York? Måste vara 300 mil enkel väg? Sturgis håller på 7 dagar, alltså blir det väl minst 3 veckors-resa.





edit: läste ditt första inlägg efter jag postat detta, såg din planering.. so;

Och sen när är 300mil långt för en trucker??? :)

Vajtan
2013-04-24, 08:25
Och sen när är 300mil långt för en trucker??? :)

Har inte sagt något om att det är för långt, 300 mil gör jag på en förmiddag, sen behöver jag lunch för å köra samma väg tebax!:cool:

batten
2013-04-24, 20:41
har inte fått offerten ännu, tjejen som håller på med den säger att hon har lite svårt att få svar från NY ang tullen och nåt så jag väntar fortfarande. hojen är fixad och klar, satte dit ett par miniblinkers igår, påställd, skattad och bessad :-) bara att gasa så skjortan står rätt ut hehe

batten
2013-05-21, 17:19
fick offert :-( 27000 för att skeppa en hoj till NY och tillbaka, helt sjukt. måste finnas ett billigare alternativ

Vajtan
2013-05-21, 17:24
fick offert :-( 27000 för att skeppa en hoj till NY och tillbaka, helt sjukt. måste finnas ett billigare alternativ

Jepp, det finns det:

Hyra hoj....1. det blir billigare, 2. du har din egen hoj hemma tills man reser och den står hemma å väntar när man kommer hem! Skicka sin egen hoj för Sturgis så e man utan hoj istort sett hela sommarn, förutom det man kör i USA då...

xbones
2013-05-21, 18:42
fick offert :-( 27000 för att skeppa en hoj till NY och tillbaka, helt sjukt. måste finnas ett billigare alternativ Heheh,låter lite drygt! Det Vajtan säger är ju vettigt! Man får ju skicka sin egna minst en månad innan och får hem den minst en månad efter,så det är bara o glömma! Men kan tänka mej att planera nåt till nästa år med hyrhoj och såthb;