handdator

Visa fullständig version : Stödindikator strul!



robbbull
2013-04-19, 21:07
Ett skit fel kanske men jävligt irriterandeag;
Det finns någon jävla säkerhets grej som gör att hojen inte går att starta eller dödas om stödet är nerfällt när man har växel ilaggd!
Felet är att den indikerar det i bland även om jag inte här växel ilaggd?Fäller jag upp stödet går det att starta jävligt strörande att man måste sätta sig på hojen ibland för att starta o ibland funkar detrnt;
Går det att ta bort skitenfrv;

PAINTERN
2013-04-21, 21:31
På stödet finns en liten utstickande klack. Med stödet uppfällt, så ska den klacken hamna mittemot en "kontakt". Ska vara ett litet glap, ca 2 mm. Är glappet för stort funkar det inte. Va likadant problem på min hoj. Lossa kontakten och lägg en bricka mellan så glappet minskar, så bör det funka sen.

mangesuarnmc
2013-04-23, 20:55
Tjena ... Skulle önskat att man kunde ta bort skiten ... Men jag fick bygga ett eget fäste med en del laborerande med avstånd för att få det att funka med nya stödet . Har dock funkat klanderfritt sedan dess ...

tjockben
2013-04-23, 21:02
det behöver du inte önska. det är bara att förbikoppla. ingen större process.

Pulare
2013-04-23, 21:50
det behöver du inte önska. det är bara att förbikoppla. ingen större process.


Förklara då hur det går tillthb;

tjockben
2013-04-23, 21:57
stödet i nerfällt läge antingen sluter eller öppnar en krets. hitta rätt kabel koppla förbi. inga problem

PAINTERN
2013-04-23, 22:04
Menar du även en Sportster 08a ?. Ser det likadant ut på äldre som på nyare ?. Man kan koppla bort kontakten på en 08 tex, men då visar displayen felkod. Möjligt man kan bygla den ?.

Pulare
2013-04-23, 22:39
stödet i nerfällt läge antingen sluter eller öppnar en krets. hitta rätt kabel koppla förbi. inga problem
Problemet är att det finns 3 kablar så kontakten är en induktiv givare och skickar en signal till ECM:en på hojen och det är en förmodligen en 5 V signal så då kan man inte lägga 12V direkt till den ingången.