handdator

Visa fullständig version : Ultima Electronic box probem



Loke
2013-04-18, 11:10
Hej!

Har en ultimabox elbox som jag har installerat på ett bygge jag håller på med.
Nu har jag fått ett litet bekymmer med att blinkersen stänger av sig när jag aktiverar bromsljuset.

Är det någon som har någon ide vad som kan va fel?

Jag har kopplat enligt följande schema.

http://www.ultimaproducts.com/18-533.pdf

Adrenaline
2013-04-18, 17:58
På brainboxarna får man koppla höger och vänster fram blinkers till bak också, eftersom i usa har dom kombinerad broms/blink.
Tänkte om det är nått sånt som spökar.

Carl-Inge Larsson
2013-04-18, 22:19
Som Adrenaline säger så är felet att du har kopplat in bakre blinkersen på tåtarna från boxen som är markerade right/left rear. Dessa kablar kan du fimpa, du måste koppla in dig på samma tåtar som till främre blinkers. Som du har kopplat nu så kommer båda blinkers lysa även när du bromsar, då det är så de har det i staterna :)

Loke
2013-04-19, 09:12
Okej.. knepigt, för dom lyser ej när jag bromsar.
Jag kunde inte hitta felet igår, så jag fick koppla om till en egen strömkrets utanför boxen till bromsljuset. Jag hade slutbesiktning på SFRO igår. (vilket gick kanon)
Men jag ska se om jag kan testa som ni säger.
Tack för hjälpen iaf! :)

KurresDesign
2013-04-19, 10:50
Hej

Hoppas det löser sig för dig.
jag var inne på att köpa samma elbox men i sista stund bestämde jag mig för att använda m-unit .
principen är väl samma ( kanske lite billigare) men jag kompletterade med m-lock .
det är en beröringsfri tändningsnyckel och så får jag en ren look .

westerstroming
2013-04-19, 12:50
Där fick jag nog svaret på mitt bekymmer med Zodiacs brainbox också, den beter sig likadant! Detta är ett underbart forum! ;-)