handdator

Visa fullständig version : Byta luftintag, behöver jag göra om bänkningen på Dynon?



pheur
2013-04-17, 16:35
Hej,

Har idag luft och buller bestående av SE Heavy Breater, SE Race Tuner (Super Tuner?) och utblås Vance & Hines.
Heavy Breathern är ju stor och jag slår knäet i den vilket gör att jag funderar på att byta den. Det lutar åt någon modell av RSD eller Performance Machine.

Min hoj är bänkad i Dyno och jag är absolut inte missnöjd med resultatet. Frågan är alltså om man rakt av kan byta luftintag utan att göra om bänkningen? Både Heavy breathern och modellen jag tänkt byta till är s.k "free flow" men det kanske ändå måste göras om? Jag har alltså inte kunskap att programmera tunern själv. Men jag har heller inte lust att lägga flera tusenlappar på en Dyno utan förhoppning om bättre resultat utan enbart för att man bytt luftintag.

Någon som har några goda råd?

Jonasbaggen
2013-04-17, 16:46
pheur: Tror knappast det blir någon märkbar skillnad ifall det är full flödes filter av god kvalitet på det du byter till.

pheur
2013-04-17, 16:49
Det är väl precis sådant jag vill höra! Samtidigt eftersom jag inte har någon kunskap om att programmera en tuner vill jag ju vara säker på saken. Fler som kan ge mer insikt?


pheur: Tror knappast det blir någon märkbar skillnad ifall det är full flödes filter av god kvalitet på det du byter till.

sedaii
2013-04-17, 20:46
Om du byter full flödes - full flödes, ingen märkbar skillnad, ingen idé/behov att bänka igen.