Visa fullständig version : Suzuki LS650 Savage bobber?
skrynklig
2013-04-16, 17:46
Tjenare! Jag är ny här på harleyformum.se så jag är inte helt säker vart jag skulle posta denna tråd, men jag ger det ett försök...
Jag skall precis införskaffa min första hoj och bestämt mig för att gå hela vägen och bygga en bobber direkt.
Då min budget är begränsad och åldern för låg (efter årets körkortsändringar) har jag spanat in mig på Suzuki LS650 Savage.
Frågan är då om det är en hoj som passar mig? Bokstavligen talat... Jag är 195 cm lång med långa ben och hojen ser relativt liten ut på film/bilder.
Någon som har lite råd kring saken eller är det någon som kan dirigera mig åt det "rätta" hojj-projektet för mig?
Tack på förhand!
Adrenaline
2013-04-16, 17:53
En savage är liten. Väldigt liten! Det skulle nog se ut som kingkong på en barn trehjuling om du förstår mig rätt. Jag tror inte man ska vara längre än 150 för köra en savage.
Kolla efter en wildstar istället. Dom borde nog ligga rätt i pris nu.
cybercount
2013-04-16, 18:06
Har inte riktigt koll på dagens klasser, men en black widow kanske kan vara något? Om det nu ska va japs vill säga, kanske skaffa H-D nu och bygga på tills den får köras =)
skrynklig
2013-04-16, 18:18
Det var ju en liten besvikelse då jag gillar savagens stuk... Känner du till någon hojj som har liknande karaktäristiska drag?
Det borde väl knappast vara några större svårigheter att stypa ner en wildfire från 47kw till den aktuella begränsingen på 35kw?
Hur är kraven på ombesikning vid en ombyggnad från "orginal" till i mitt fall en bobber? Är det något som är ett standarkrav?
Tack!
- - - Uppdaterad - - -
Har inte riktigt koll på dagens klasser, men en black widow kanske kan vara något? Om det nu ska va japs vill säga, kanske skaffa H-D nu och bygga på tills den får köras =)
Ursprunget på hojjen spelar ingen roll alls :P Det viktiga är att den är "ombyggnadsvänlig" till en bobber. Problemet med H-D är ju då att prisklassen överstiger de flesta begagnade japsarna med ganska många tusenlappar... Eller har jag fel?
Jag hade en Dragstar 650 som andra hoj för några år sen med aphäng, sänkt sadel och framflyttade fotpinnar.
Det funkade kalas till mina 190 cm.
Lätt modell att bygga om och bör väl komma under 35kW.
cybercount
2013-04-16, 19:14
Ja, min kommentar ang urpsrunget hade väl lite att göra med namnet på detta forum =)
whiskeythrottle
2013-04-16, 23:32
provsitt lite hojjar på närliggande mc butik...be nån ta en bild i profil. Ibland ser man inte lika "frän ut" som man tror. Inte många bobbers som passar långa personer pga att de är så himla små. Chopper är då mer passande fast sen kanske man itne gillar det stuket. Prova mig fram till att 2007-2010 night rod funka jäkligt fint till mina 1.85cm. Dock hade jag inte råd så det fick bli en 06a å själv sätta på framflyttat eftersom den inte hade det orginal.
Är du lång måste du åka framflyttat annars får man inget blod till fötterna efter ett tag. Jag har åkt touring tidigare å det fick mina ben spader av.
cybercount
2013-04-17, 00:00
är 1,98 och vill flytta fram mina redan framflyttade pinnar på min wide glide