handdator

Visa fullständig version : tillverka eget avgassystem ?



Hd1340
2013-04-16, 18:28
tjenare hade tänkte försöka mig på att bygga ett eget avgassystem till min evo chopper, har monterat kick på den så har tänkt mig att bygga något i den här stilen 11290, eventuellt att man lindar rören fram till ljuddämparna efter som ajg inte är någon kung att svetsa i rostfritt eller att man punktar ihop de och lämnar bort och får de helsvetsat, någon som har förslag på material? ska väl finnas kit å köpa med böjar vad jag förstått ? vart? tack så mycket på förhand! /D

racechopper
2013-04-16, 18:40
Har själv haft liknande rostfria funderingar fast inte tyglinda då och kommer följa din tråd :)
Krökar va ja inne på köpa på ebay England typ http://stores.ebay.co.uk/everyexhaustpartlimited
Lite rörigt att hitta rätt bitar men hyfsade priser kanske.

Rulle rep
2013-04-16, 18:53
Varför lägga pengar och extra jobb på rostfritt om du ändå ska linda det.

Machine head
2013-04-16, 19:30
Finns väl rostfria kitt med böjar att köpa som sagt. Går ju oxå köpa vanligt stål om man vill ha svart. Rostfritt är inga problem att svetsa!

Machine head
2013-04-16, 19:41
Bikeline har rostfria rör och böjar

HD_Jack
2013-04-16, 21:45
okej svårt å få de snyggt i rostfritt?m åste man polera som en tok? har ingen erfarenhet alls av att svetsa å hålla på med rostfritt

Benny
2013-04-16, 21:55
11291 biltema std avgasprylar vinkelslip och lite svets , kul med hemmapul.

Machine head
2013-04-16, 21:59
Det är ju en hel del jobb om man vill att det ska vara kromfinish. Skarvarna vill man kanske slipa ner (gillar själv synliga svetsar) och slipar man ner dom gör man lätt repor som man i så fall får slipa ned med finare papper osv osv.... men har man en TIG svets är rostfritt snarlikt stål att svetsa i

- - - Uppdaterad - - -

Om man gillar att byta system håller jag med benny. Biltemarör är billigt och lätt att hållas med. Gjort 4 - 5 system med sånt. Skitkul, billigt och ballt

Adrenaline
2013-04-16, 23:02
Hur är är dom billigare rörbockarna som går att köpa på tex jula och biltema att böja system med?

Machine head
2013-04-17, 06:30
Avgasrör är svåra att få snygga böjar på om man ska bocka själv oavsett vart man köper dom tror jag. Det är lite för tunt material så då blir det platta och fula böjar