handdator

Visa fullständig version : Hand reglage!!



Matte-Meck
2013-04-12, 21:29
Hallå i "hojbyggarvärlden"

Jag har tänkt att byta ut mitt koppling och broms reglage.
Vill ha någonting annorlunda, eget, och snyggt!
Är det någon som har bra tips på någon som är välsorterad med snygga och bra reglage?
Eller kanske beställa på nätet?

p.s har ett par handtag från Kuryakyn som heter: SILHOUETTE LEVERS.
Dom är rätt coola, klicka på bilden så blir den lite större, men passar inte på mina fästen jag har idag.
11232

Alla förslag är välkomna!
Matte

Broder Dalton
2013-04-12, 23:28
Ja, dom där Kurre- Juckin med liggande tjejer är ju skitsnygga!! Får du sen airbrusha ett par ylande vargar på tanken och ett par KurreJuckin döskallefotpunnar och sen toppa med en Hypercharger med lila LED i så e du hemma!

Matte-Meck
2013-04-13, 16:00
Tack för tipsen! Jag har tänkt att göra någon motivlack, men har ej hittat rätt ide. Men då jag bor i närheten av ett vargrevir, så kanske det är rätt linje!
De andra delarna är redan bytta till sådant jag är nöjd med.
Men det återstår fortfarande att få dit handtagen!! Jag är ju ny i den här hojbyggar världen, så jag kan inte så mycket!
Därför tar jag hjälp av er som kan!!

Ja, dom där Kurre- Juckin med liggande tjejer är ju skitsnygga!! Får du sen airbrusha ett par ylande vargar på tanken och ett par KurreJuckin döskallefotpunnar och sen toppa med en Hypercharger med lila LED i så e du hemma!

Pulare
2013-04-13, 17:22
Ja, dom där Kurre- Juckin med liggande tjejer är ju skitsnygga!! Får du sen airbrusha ett par ylande vargar på tanken och ett par KurreJuckin döskallefotpunnar och sen toppa med en Hypercharger med lila LED i så e du hemma!
LM;

53/74
2013-04-13, 19:57
Fan du borde ju bli inredningsarkitekt Onatop! Eller stylist!

stroker49
2013-04-13, 19:59
yp;

Broder Dalton
2013-04-13, 20:26
53/74: Ironi funkar inte alltid,,,,

Matte-Meck
2013-04-13, 21:44
"Stroker49" och "Pulare", ni verkar ju duktiga på datorer,ni kan ju lägga in tecknade gubbar som rör sig!
Men är ni lika duktiga på att bygga, och mecka motorcyklar?
Då kan ni väl vara lite seriösa och svara på mina frågor!
Gäller även 53/74, har ni inget vettigt svar, behöver ni inte skriva alls!
Förstår ni inte vad jag menar, är ni välkomna att kontakta mig.
Lär er utav "Onatop" han verkar ju veta vad han pratar om, och att detta forum är för oss som gillar att skruva på hojar!

hegtor
2013-04-13, 21:53
Matte.. Onatop skoja med deg.. han gillar inte Kuryakin eller annat bling.. men det är lett å forstå at du tar det han sier på alvor,fordi han er svärt kunnskapsrik,alltid hjelpsom og en ressurs for ethvert teknisk forum..

Du må selv finne ut av hvordan du vil at sykkelen din skal se ut.. å personalisere den er din jobb og da skal du gjöre ting slik du selv vil og ikke bry deg om hva andre mener.

Lykke til..

Adrenaline
2013-04-14, 00:34
Jag tycker du ska toppa med lite fransar också :)

Pulare
2013-04-14, 07:40
Matte-Mek gubben var till Onatop inte ämnad för dig. SORRY om du tog illa upp.
Både jag och Stroker49 kan mer än och lägga in rörliga gubbar om du kollar in våra tidigare inlägg, men det är som Hegtor skriver att Onatop har lite ironi i vad han tipsar om då han avskyr allt utsmycke från Kuryakin. Det är dit eget val vad du vill hänga på din hoj , men vi andra tillverkar hellre en egen del som ingen annan kan köpa via postorder/Ebay.
Har du lite tekniska frågar är du jätte välkommen att fråga så gör jag vad jag kan för att bistå dig i de frågorna.

Ha en bra dag nu ska jag ut och åka en sväng idag

Matte-Meck
2013-04-14, 10:17
Hej Pulare!
Tack för ditt svar! Jag är ju helt ny i den här branchen! Önskar jag var som er och kunde tillverka det jag vill ha, men det får väl bli när jag lärt mig mer!
Jag skickar även ett meddelande till dig på den "privata vägen".
Mvh. Matte

Hagis
2013-04-14, 11:08
Hjälp honom eller håll er i rätt trådar med skämten! Han ber om hjälp så back to topic!

Hagis
2013-04-14, 11:12
Matte vart bor du? Ser inte det via mobilen! Men jag har en kille som gör egna prylar till rätt priser! Du når honom här jocke.smed@mindals-smide.se

Lycka till

Lars Nilsson
2013-04-14, 11:19
Hjälp honom eller håll er i rätt trådar med skämten! Han ber om hjälp så back to topic!

bra sagt.

hegtor
2013-04-14, 11:59
Jeg har et sett helt nye exstra Matte.. de ser slik ut ;
http://www.i5motorcycle.com/hl020.jpg
Jeg vet ikke hva slags cykel du har,men hendlene passer Sportster 96-03,Softail 96-08,Dyna 96-08,Road king 96-07 (NB passer ingen med hydraulisk clutch)
Om det er noe for deg så PM meg navn og adresse så skal jeg sende dem til deg.

Lars Nilsson
2013-04-14, 12:14
Jeg har et sett helt nye exstra Matte.. de ser slik ut ;
http://www.i5motorcycle.com/hl020.jpg
Jeg vet ikke hva slags cykel du har,men hendlene passer Sportster 96-03,Softail 96-08,Dyna 96-08,Road king 96-07 (NB passer ingen med hydraulisk clutch)
Om det er noe for deg så PM meg navn og adresse så skal jeg sende dem til deg.

Du är bra Hegtor!
Har du vägarna förbi skåne så är du välkommen alltid.
En riktig biker.
Det samma gäller Hagis.
En biker hjälper de som är nya att förstå och hånar inte dem.

stroker49
2013-04-14, 13:18
Ok. ironi och skämtande kan bli lite fel i dessa korta texter vi skriver. Ursäkta.
Sedan är det lite roligt att man kan bli så upprörd över en sådan sak när man samtidigt kan hävda att någon är idiot för att denna har en annan åsikt om vilken olja som man skall ha i växellådan.

Lars Nilsson
2013-04-14, 13:40
Ok. ironi och skämtande kan bli lite fel i dessa korta texter vi skriver. Ursäkta.
Sedan är det lite roligt att man kan bli så upprörd över en sådan sak när man samtidigt kan hävda att någon är idiot för att denna har en annan åsikt om vilken olja som man skall ha i växellådan.

Jag skrev aldrig att du var en idiot.
Jag menade att vissa personer har en förutfattad mening och kan aldrig ändra på sig med det.
Tog du det som att jag kallade dig idiot ber jag om ursäkt, det var inte meningen.
Men att håna folk gör jag aldrig.
Alla har rätt till en åsikt.
Men att kalla Omegaoljan för en hokus pokus tillsats när jag rekommenderar den kändes lite som ett hån från någon som inte visste bättre.
Att Öhlins använder Omega i sina dämpare var antagligen inte så känt.
Har du sen problem med mig eller nåt jag skriver så pm:a mig gärna.
Lars

stroker49
2013-04-14, 13:47
Ok, där ser man så dumt det kan bli i korta texter. Inga problem.

jag har faktiskt använt en Omega-produkt. Det var en supertillsats som skulle få gamla packboxar och oringar att bli som nya och tex växellådor att bli täta. Många säger att den produkten (dyr!) är jättebra. Det är den kanske.
Men för mig funkade det inte, men det kanske var något annat problem.

Matte-Meck
2013-04-14, 16:29
Tack Hagis!!

Och tack även till alla andra, t.ex. "Pulare" som vill försöka hjälpa en nybörjare!

Jag tar fortfarande emot tips och trix på hur jag ska kunna använda mina: KURYAKYN SILHOUETTE LEVERS, de ska ju passa till vissa HD modeller från -96 till -10.
Men nu har ju jag inte några HD reglage, utan jag har av märket OMP.
Kanske därför som dom inte passar?
Men jag är väldigt intresserade av att få dom på plats.
Vad kan jag behöva byta till?

Mvh. Matte

Hagis
2013-04-14, 16:46
Kärlek och Respekt genomsyrar våran kultur! Även här på forumet och det glädjer mig att det är vuxna dialoger och att vi alla kan vara stora nog att be någon hålla käften MEN också påvisa att man ibland kan ha fel!

K&R till er alla :)

11243

Pulare
2013-04-14, 17:35
Matte

Jag tror du får problem med att hitta dessa grepp till dina OMP reglage. Det är ingen mer än OMP som gör själva greppet till deras reglage och eftermarknaden tycker det blir för små serier att ta fram.

Du får helt enkelt byta till typ Harley orginal varianten och då finns dom till många olika årsmodeller. http://www.kuryakyn.com/Products/123/Silhouette-Levers

Eller får du kolla med Hagis smed om han kan tillverka ett par silhouette kopior till dina OMP reglage. Finns ju också LM som annonserar här på forumet som gör special grejor men det blir nog billigast att byta ut dina reglage.

weldox
2013-04-15, 08:51
Tack Hagis!!

Och tack även till alla andra, t.ex. "Pulare" som vill försöka hjälpa en nybörjare!

Jag tar fortfarande emot tips och trix på hur jag ska kunna använda mina: KURYAKYN SILHOUETTE LEVERS, de ska ju passa till vissa HD modeller från -96 till -10.
Men nu har ju jag inte några HD reglage, utan jag har av märket OMP.
Kanske därför som dom inte passar?
Men jag är väldigt intresserade av att få dom på plats.
Vad kan jag behöva byta till?

Mvh. Matte

Jag skulle nog inte försöka få tag på ett par harley handreglage de skulle kosta mycke mer, Än att kapa svetsa på dom på dina gamla och skicka allt på krom. Men man kanske kan få tag på ett par begagnade billigare eller kanske ngn som vill byta rakt av.

harley hus halvor 4st 30$
knappar+kabel 100$
nytt gas om inte omp passar 100$
(jag räknar i $ för det är det billigaste alternativet) Från 1400 till 1700 om tullen tar det och om ngt annat skulle behövas, Eller ge en smed/svetsare 500-1000 för att fixa dit dom.