handdator

Visa fullständig version : Trike tips



Elexem
2013-04-07, 12:28
Hej finns det någon där ute i vårat avlånga land som har några tips angående anpassande trikebyggen för ryggmärgskadade? tex hur ni löst detta med rullstolen , fotskålarna osv. Jag hittade väldigt lite på nätet.

/ T

Sanniz
2013-04-07, 14:24
Hej finns det någon där ute i vårat avlånga land som har några tips angående anpassande trikebyggen för ryggmärgskadade? tex hur ni löst detta med rullstolen , fotskålarna osv. Jag hittade väldigt lite på nätet.

/ T

Kolla med Tomten här på forumet. Han byggde ju om sin efter olycka hos Marklands mc...

mrzigzag
2013-04-11, 12:27
Inte lika allvarligt skadad men har ändå en del special grejor på min trike.

Mitt vänster ben är förlamat efter en olycka i ungdomen. Det har jag gjort med min trike
- testa pingel shifter för växling. Funkade inte så bra då tillförlitligheten var nästan = 0. Just nu håller jag på och bygger en handväxel på höger sida så jag kan frikoppla med vänster hand och växla med höger vilket borde funka bra för mig. Har funderat på ett sätta en centrifugalkoppling men det blir nog till nästa vinter då slipper man frikoppla och kan ha växlingen på vänster sida.

- monterat fotplattor och ett stöd för vänster ben med en rem som håller foten på plats.

hegtor
2013-04-11, 12:53
Imponerende at du ikke lar noe stoppe deg til tross for et handicap.. det er ekte Bikerånd.. thb;

Det finnes en trikebygger i Norge som ikke bare bygger flotte sykler,men han er ekspert på å finne lösninger for de med handicap. Han er selv lam fra brystet og ned,men er i full jobb og har et verksted hjemme med alle tenkelige maskiner. Siste bygget hans ser slik ut;
http://www.moldestuket.com/oms2011907.JPG
Jeg hadde en mailadresse til han,men kan ikke finne den i adresselista mi av en eller annen grunn.. Han er svärt hjelpsom og du kan kontakte ham på tlf (mobil)Lars Arne Eriksen +47 928 65 411

Elexem
2013-04-14, 14:44
Tack för tipsen :) mrzigzag, har du någon mail?? Du kan lägga den i PM. et om du vill. Hegtor, är Lars Arne en kommersiell byggare?? eller en hemma byggare ?
/ T