Visa fullständig version : Draggin K-shirt erfarenheter
Tja, tänkte kolla om någon använder eller har mer kunskap om "K-shirt" underställströja från Draggin?
specifikt denna: https://dragginjeans.net/Accessories/K-Shirt/flypage.tpl.html
Ge åsikter, bra dåliga, någon som gått i kull med tröjan på sig osv.
Tacksam för alla svar!
Har ingen erfarenhet, men kan säga vad säljare säger om kevlar kläder (speciellt överdelar)...
Tänk på att går du omkull, så åker oftast tröjan/hoodien/eventuellt jackan upp, OM du kanar över asfalt (eller annat underlag givetvis). Vill du vara säker, så bör det kunna fästas vid de byxor du har.
Och utan skydd får du nog räkna med blåmärken minst...
Det finns även underdel, Men så klart är det en risk att det åker upp om man går omkull, men bättre än ingenting :)
mellqvist
2013-03-28, 22:04
Det finns även underdel, Men så klart är det en risk att det åker upp om man går omkull, men bättre än ingenting :)
Jag har K-legs och har kört omkull med dem och ett par vanliga jeans, jeansen var skrot men jag var hel och mina K-legs fungerade bra tycker jag.
Tur att de funkade som de ska då! Hur snabbt åkte du, och gled du långt?
Även jag har ett par k-legs, Har aldrig vurpat tillräckligt för att sätta dom på prov. Sköna att ha under vår och höst, blir dock för varmt med dem på under sommaren.
mellqvist
2013-05-02, 12:07
Tur att de funkade som de ska då! Hur snabbt åkte du, och gled du långt?
Vet inte riktigt hur fort det gick, mellan 35-50 kanske, la ner motorcykeln i en kurva. Gled kanske 5-10m innan jag var uppe igen.