Visa fullständig version : hjälp mig slå svärfar
Machine head
2013-03-19, 18:41
Svärfar kom över och ville ha lite stuff svetsat. Som vanligt va han mycket pratsam och vi började snacka hojjar över en kopp kaffe.
Han påstår att det fanns en harley modell som hette typ "park load" eller något som låter liknande. Jag sa att nåt sånt tror jag inte funnits.... men som vanligt så va han väldigt säker på sin sak.
Vem har rätt? Har det funnits?
hasse diesel
2013-03-19, 19:30
Jag har kollat lite, det fanns en som hette package truck men det är ingen hoj utan en sidovagn med lastlåda istället för sits.
om det kan va den han menarfrv;
Machine head
2013-03-19, 19:38
Nja, han sa att den va chopper....isch.. jag tyckte att det lät som nåt han drömt om men så lät han som sagt väldigt övertygad om detta
Han menade inte the Forecar? (harley´s cargo rickshaw)? en trehjuling med 2 hjul i fram (till skillnad mot the Servi-car). byggdes ett mindre antal på 10-talet förra seklet. fast det är klart, the forecar var ju inte särsklit chopper-ish. Gubbfan minns nog fel antagligen ;-) (jag vet hur det är: är ju gubbjävel själv).
Machine head
2013-03-20, 05:45
Hehe, ja han måste kommit ihåg fel. Kanske va nåt bygge som någon reggat i annat namn