handdator

Visa fullständig version : HJÄLP HJÄLP!



robbbull
2013-03-19, 16:26
Har bytt baklyse o flyttat orginal blinkers kopplat allt så lyse o broms ljus funkar men blinkersna bara blinkar bägge två o hojen går inte att starta!Det jag inte har kopplat är den orange vita sladden fenomenet uppstog när jag satte dit blinkersna! För förra året åkte jag utan blinkers o hadde bara baklyset kopplat o då utan den orange vita kopplad o då funka hojen?Orginal baklyset är som en elcentral där alla sladdar till blinkers o lyse kommer in oså går ut till blinkers o lyse!NÅGON SOM VET VAR DEN ORANGE VITA SKA KOPPLAS I HOPP MED?Jag är totalt jävla puckad när det gäller el kan tame fan inte koppla ett cykellyse enswa;
Hojen är en sportster 08 med vanliga lampor inte led.
Tacksam för hjälp Robert.

hegtor
2013-03-19, 17:17
Ifölge diagrammet så går det to kabler til bakljus og den ene er den orange/hvite. Jeg har bare sett på et dårlig bilde på internett,men ifölge det jeg kan forstå så skal det väre slik:

BK - ground
V - left turn signal
R/Y - brake light
BE - tail light
BN - right turn signal
O/W - brake light

Den orange/white synes å väre en accessory cable og gir el til bromsljus när kretsen er aktiverad via bromskontakten.

PS Sjekk sikringene.. sykkelen starter ikke fordi du har blåst en sikring med en feilkobling.

harly2006
2013-03-19, 17:35
Hej! Har du larm på hojen, du ska nog försöka att få fram ett elschema...

robbbull
2013-03-19, 21:01
TACKAR:DJag tar nya tag i morgonSmash

hegtor
2013-03-20, 14:44
Har sett litt på et annet koblingskjema Robbbull og den O/W går gjennom hele ledningsnettet og ligger som en reserve/accessory. Den skal ikke kobles til noe sted.

robbbull
2013-03-20, 15:35
Ok tack så jätte mycketthb;

robbbull
2013-03-21, 11:03
Fixat funkar jag hadde kopplat rätt första gången så som Hegtor sa:DFelet va att baterihelvetet i larm dosan var slut(kan ju tycka att något annat ska spöka också en bara det man håller på medwa;Är ju som ett jävla skämt med all jävla el är ju för helvete som en datorSmashPå B.S.A n är det två sladdar från generatorn upp till lyset oså två till hel o halv ljus THATS ITSmoke

Raven
2013-03-21, 20:00
Fixat funkar jag hadde kopplat rätt första gången så som Hegtor sa:DFelet va att baterihelvetet i larm dosan var slut(kan ju tycka att något annat ska spöka också en bara det man håller på medwa;Är ju som ett jävla skämt med all jävla el är ju för helvete som en datorSmashPå B.S.A n är det två sladdar från generatorn upp till lyset oså två till hel o halv ljus THATS ITSmoke

Nja. du har väl minst en sladd till va. dödarn.
Men jag håller med om att det börjar bli lite mycke elektronik/mjukvara i bilar o moppar.

/J

robbbull
2013-03-22, 06:41
Nej jag dödar den genom att trycka i en kork i förgasartratten som också funkar som choke vid kall startvc;
11002

westerstroming
2013-03-22, 08:58
Nej jag dödar den genom att trycka i en kork i förgasartratten som också funkar som choke vid kall startvc;
11002

Haha, så jävla bra! Är det en orginal BSA reservdel? ;-)

Adrenaline
2013-03-22, 09:48
Nej jag dödar den genom att trycka i en kork i förgasartratten som också funkar som choke vid kall startvc;
11002

Haha fan va chef! LM;

robbbull
2013-03-22, 14:27
Njä men finare engelsmän brukar ju leka kväv lekar med apelsinnh;

Raven
2013-03-22, 19:54
Nej jag dödar den genom att trycka i en kork i förgasartratten som också funkar som choke vid kall startvc;
11002

thb; Lysande lösning