Logga in

Visa fullständig version : Billigt i USA

xbones
2013-03-18, 15:49
Var på Daytona Bikeweek och köpte 106"Bigbore Kit o Supertuner som gick på sammanlagt 7700kr. Här hemma kortar detta minst 15000kr varvid jag sparade motsvarande hela flygbiljetten som kostade drygt 7000kr. Så man kan lugnt säga att här hemma rånar nasarna oss! Tog iofs med mej grejerna i resväskan hem.

Coax
2013-03-18, 16:30
Ja här ska vi ju momsa skatten och lägga skatt på momsen!
rnt;

xbones
2013-03-18, 17:06
Ja här ska vi ju momsa skatten och lägga skatt på momsen!
rnt; Ja,det är ju riktigt så allt är inte nasarnas fel men tex ProBike har ju ganska mycket luft i priserna

BAMSEN3570
2013-03-18, 17:56
Man kan nästan säga att du tjänade pengar då ju frv;.....LM;

Bikebandit
2013-03-18, 18:06
Rip-Off Sweden..glad you had a nice time bud :D...oh shit! du glömde att köpa kamaxlarna med !!! :I:

hegtor
2013-03-18, 19:42
Välkommen hjem och grattis med "a bucket" med amerikanske kubik til halv pris.. thb;

xbones
2013-03-18, 21:09
Man kan nästan säga att du tjänade pengar då ju frv;.....LM; Ja,eftersom jag ändå skulle dit:D Så det var 7-8 lök rätt ner i plåntanro;

xbones
2013-03-18, 21:15
Rip-Off Sweden..glad you had a nice time bud :D...oh shit! du glömde att köpa kamaxlarna med !!! :I: Nja,glömde inte men har inte fått bestämt vilka kammar jag ska ha. Och det är ju inte så mycket att spara jämfört om man köper dom här ändå. Beställer dom från G-M Cyckles eller J&P Cyckles när jag vet.

stroker49
2013-03-18, 21:18
Ja vi blir ihjälskattade och HD tar också överpriser i Europa. Men jag tycker faktiskt inte att vi skall gnälla på Bike Line. De säljer mycket skit men det göra alla andra som håller på med piratdelar också. Det gäller att försöka välja ut det som är användbart. BL tjänar inga stora pengar och har en bra och snabb service. De andra småspelarna i Sverige går oftast med förlust och verkar vara någon sorts hobbyverksamhet.
Kolla tex. här:

http://www.allabolag.se/5564713864/Bike_Line_Sweden_AB

2012 blev det en liten förlust och 2010 och tidigare hankade de sig fram så att de kanske kan klara sig.
Kolla gärna upp andra firmor på allabolag.se så ser ni att det ofta är rena katastrofen.

belsebub36
2013-03-19, 05:55
Skulle också vilja lyfta fram Bikeline med flera. Jag köper mycket S&S prylar och det är många fall inte billigare att ta hem sjäv(förutom om man är där såklart).
Och de är ju återförsäljare av en massa andra leverantörer både i Europa o USA.
Så om de försvinner vore ju tråkigt

Ja vi blir ihjälskattade och HD tar också överpriser i Europa. Men jag tycker faktiskt inte att vi skall gnälla på Bike Line. De säljer mycket skit men det göra alla andra som håller på med piratdelar också. Det gäller att försöka välja ut det som är användbart. BL tjänar inga stora pengar och har en bra och snabb service. De andra småspelarna i Sverige går oftast med förlust och verkar vara någon sorts hobbyverksamhet.
Kolla tex. här:

2012 blev det en liten förlust och 2010 och tidigare hankade de sig fram så att de kanske kan klara sig.
Kolla gärna upp andra firmor på allabolag.se så ser ni att det ofta är rena katastrofen.

TCKalle
2013-03-19, 07:43
Skulle också vilja lyfta fram Bikeline med flera. Jag köper mycket S&S prylar och det är många fall inte billigare att ta hem sjäv(förutom om man är där såklart).
Och de är ju återförsäljare av en massa andra leverantörer både i Europa o USA.
Så om de försvinner vore ju tråkigt

Ursprungligen postat av stroker49
Kolla tex. här:

Väl talat, vill vi ha närservice så måste vi handla av dom oxå.

mellqvist
2013-03-19, 16:59
Bike Line fyller en bra funktion, speciellt för oss som bor i Malmö eller i närheten så man kan ta sig dit och få tag på grejerna man behöver, men vissa av gubbarna som jobbar där kunde kanske jobba lite på sin service gentemot kunderna då man inte alltid känner sig så välkommen eller uppskattad som kund.

Inte för att det är hela världen, men man vinner mycket på det i längden.

Ontopic:

Gött med så bra pris på grejerna, precis så det ska vara. Själv behöver jag beställa lite smådelar för totalt $15 från USA, det sura är ju att frakten ligger på $35...

sniper17
2013-03-20, 22:20
håller med dig Mellqvist, har lite problem med attityden hos vissa näthandlare, exempelvis bike line. Man får inte den hjälpen man bör få och det har slutat med att man istället beställer direkt från staterna utan tjafs. Har även istället oxå börjat gynna lokala handlare även om de är lite dyrare. Hilking Mc i Forshaga kan rekommenderas om man bor i Värmland, jäkligt trevlig personal.

xbones
2013-03-20, 22:53
Har inte heller fått den servicen som man kunde önska hos vissa näthandlare i Sverige:( Men däremot handlar jag en hel del lokalt av Harley Shop i Gbg. Bra service o bra folkthb; Men när man ändå var i USA så passade man ju på o handla dyrare grejer som man sparade en hel del påvic;

Sanniz
2013-03-21, 18:06
Jag är lite förvånad över vissa kommentarer. Detta eftersom jag alltid fått bra service och hjälp från Bikeline.

Däremot borde man skicka Bertil på charmkurs, som har Nostalgia i Göteborg... Det kallar åtminstone jag för en surmule. Men det verkar visst variera där med från person till person, har jag förstått. Jag har däremot aldrig fått bra service från honom...

Pulare
2013-03-21, 18:11
Jag är lite förvånad över vissa kommentarer. Detta eftersom jag alltid fått bra service och hjälp från Bikeline.

Däremot borde man skicka Bertil på charmkurs, som har Nostalgia i Göteborg... Det kallar åtminstone jag för en surmule. Men det verkar visst variera där med från person till person, har jag förstått. Jag har däremot aldrig fått bra service från honom...

Du är ju tjej thb; Bertil är kanske gay

Sanniz
2013-03-21, 18:16
Du är ju tjej thb; Bertil är kanske gay

Haha... Vet iofs att BambiGBG brukar möta en trevlig Bertil. :D Och hon är tjej också...
Fast han kanske inte gillar tjejer som ser hämtade ut från ett mc relaterat nyskapande av Familjen Addams. :D

- - - Uppdaterad - - -

Jag tycker det är bra om man kan stötta de lokala handlarna i landet med. För annars blir det ju bara postorder som gäller mer eller mindre, från t ex USA och andra länder...
Fast visst vore det skoj, att få känna och köpa saker billigare på plats också. :D