handdator

Visa fullständig version : Söker liten fjäder till Sportster-låda



mellqvist
2013-03-16, 00:02
Någon som kan ta fram ett OEM-nummer eller vet var jag kan beställa den fjädern som sitter upptill på växelföraren (heter det så?) på Sportsterns 5-växlade låta enligt bilden?

(lånad bild, så ignorera den röda pilen)

10946

Jörgen Karlsson
2013-03-18, 19:47
Någon som kan ta fram ett OEM-nummer eller vet var jag kan beställa den fjädern som sitter upptill på växelföraren (heter det så?) på Sportsterns 5-växlade låta enligt bilden?

(lånad bild, så ignorera den röda pilen)

10946

Den lilla dragfjädern som sitter mellan shifter shaft och shift pawl heter 34491-91.
Den stora vridfjädern (som pilen pekar på) som återför shifter shaft till mittläget heter 34481-91A

/J

mellqvist
2013-03-18, 20:17
Tack som fan! Verkar svårt att hitta någon info om dessa små delar på nätet, kan inte heller hitta något om delarna i min Clymer-manual.

Jörgen Karlsson
2013-03-18, 22:30
Tack som fan! Verkar svårt att hitta någon info om dessa små delar på nätet, kan inte heller hitta något om delarna i min Clymer-manual.

Ingen orsak. Jag hade just beställt bla dessa delar, till en ny motor jag bygger.
Här är en smidig sida när du behöver partnummer.
http://www.shopronniesharleydavidson.com/OEMpartfinder.htm

mellqvist
2013-03-19, 17:09
Mycket vänligt, ska spara den sidan för framtida bruk.

Läser i manualen att man ska använda sig av en "#32" borr, 0.116" ≈ 2.95mm, tydligen väldigt viktigt att ha exakt rätt storlek för att justera shift shaft korrekt, fungerar det med 3mm? Kan 0.05mm göra stor skillnad?

Jörgen Karlsson
2013-03-20, 00:04
Mycket vänligt, ska spara den sidan för framtida bruk.

Läser i manualen att man ska använda sig av en "#32" borr, 0.116" ≈ 2.95mm, tydligen väldigt viktigt att ha exakt rätt storlek för att justera shift shaft korrekt, fungerar det med 3mm? Kan 0.05mm göra stor skillnad?

3 mm funkar bra!
Det man gör är att centrera slaglängden på shift pawl, så att man har lika mycket rörelse tillgängligt vid upp- som vid nedväxling.
Så 5 hundradelar är ingenting i sammanhanget.