handdator

Visa fullständig version : Sten i drivbelten?



Json
2011-05-08, 21:54
Jag har uppptäckt att jag fått en sten i remmen som gjort ett litet hål. Hålet sitter i mitten och är ca 5 mm stort. Någon som har koll på hur länge en skadad rem kan hålla eller ifall man borde byta belt omgående?

//magnus

Draken
2011-05-08, 22:06
Hur långt har din hoj gått?
Årsmodell?

Fick f.ö. en sten i remmen när jag åkt ca 1000 mil sommaren 2003.
Hålet hamnade "nästan" i mitten och var ca 4-5 mm i diameter.
Markerade hålkanterna med en röd färg för att enkelt kunna kolla i början... har passerat 12.300 mil nu - INGEN skillnad mot förr!
Så - skit i att "bööörna" så håller nog remmen ett bra tag till.

Nightster
2011-05-08, 22:37
Fast Bööörnar du som den här pajasen så ska det nog gå bra..

http://www.youtube.com/watch?v=mAuPTo2XfJI

Tundra Trotter
2011-05-09, 07:28
Byt nu eller lid vid vägen när du minst behöver det.

Norrland
2011-05-09, 08:20
Byt nu eller lid vid vägen när du minst behöver det.
Ett mycket bra tips! Jag hade hål i belten så jag ägnade några timmar en helg i vintras till att byta den i lugn o ro hemma i garaget, thb; istället för vägkanten för lagen om all jä...het så går den sönder efter vägen långt hemifrån ag;
Men den kan hålla också, prova att vulka ihop hålet, det finns hjälp hos däckfirmor thb;

Janne
2011-05-09, 15:07
Fast Bööörnar du som den här pajasen så ska det nog gå bra..

http://www.youtube.com/watch?v=mAuPTo2XfJI

Härlig humor :D

Nightster
2011-05-09, 19:44
Härlig humor :D

Det sorgliga är ju att gubbfan inte inser att han gör sig själv till åtlöje, Gissa vem som fick bära dummerjöns mössa på festen senare på kvällen... Han är en skam för H.O.G

Json
2011-05-09, 23:21
Börna är inte min grej jag försöker ta mig fram på vägarna med värdighet ;-) Tack för tipset med "Rödmarkeringen" Börjar där så får vi se hur det går. Har inga problem att montera dit en ny rem, fast lite snål är man ju så kan denn hålla ett tag så får den hänga med ett tag till. För övrigt har jag assistans i försäkringen så går remmen är det ju bara att ta luren och ringa "bärgaren"