handdator

Visa fullständig version : Kammkjedjesträckare



Micke B
2013-03-06, 11:39
Hejsan gott folk,
Fick på posten idag mina nya släpor + packning till kåpan. Ringde min mek (som adrig gjort detta förrut), han hade kollat runt lite och påstår att man får lyfta tank och en massa annat skit för att byta dessa. Har kollat på youtube och där ser man inga tankar avlyftas? Han har plockat ut skiten och konstaterat att bägge är slitna, främst den inre. Kan någon hygglig indiv försöka bringa klarhet i vad det är som gäller. Är detta ett större arbete an vad min mek trodde från början.
Ha de gott
Micke

Broder Dalton
2013-03-06, 12:38
Gå in på Youtube. Det finns ett par bra filmer som ger dig en uppfattning om hur mkt jobb det är. Om du ska behålla origstötstängef måste tank och övre vipphus av men d E inget att gnälla över, tar en 1/2 timme extra. "Harley Twin CAM cam chain tensioners"

Micke B
2013-03-09, 14:20
Gå in på Youtube. Det finns ett par bra filmer som ger dig en uppfattning om hur mkt jobb det är. Om du ska behålla origstötstängef måste tank och övre vipphus av men d E inget att gnälla över, tar en 1/2 timme extra. "Harley Twin CAM cam chain tensioners"
Haha, Nog gnäller mekanikern alltid. Höll på fyra timmar igår och idag kliar han sig i huvudet;-) Ser ut att bli dyrt detta, men till hans försvar så är de första gången han ger sig på nått sånt här. Hur lång tid tar de för en som kan?
Micke

Pulare
2013-03-09, 14:31
Jag bytte mina kammar med nya lager och justerbara stötstänger på under 3 timmar och då stressade jag inte. Har ju de nya spännarna och hojen har bara rullat 800 mil så de behövde inte bytas. De gamla spännarna ska man ju driva ut niten som håller plasten och sedan nita dit en ny när man bytt plastspännaren och det borde ju göras på en 30 minuter när man väl har plockat ut kamplattan. Har du problem så bor jag i Åhus. thb;

Micke B
2013-03-09, 15:25
Tjena Pularn.
Det är min mekaniker som har problem. Han lyfte tanken och sparade stötstängerna. Riktigt vad som jäklas för honom har jag inte så bra koll på. Dock! Tar det endast tre timmar så vore jag tacksam om han i te tog betalt för 15;) Grejerna köpte jag via en kompis i USA, betalte endast 940 inkl frakt, så det får jag va nöjd med;) Får han ej delarna på plats så vore jag mer än tacksam för att hjälp jag kan få;)
Bor i Vinslöv

Pulare
2013-03-09, 16:20
Tjena Pularn.
Det är min mekaniker som har problem. Han lyfte tanken och sparade stötstängerna. Riktigt vad som jäklas för honom har jag inte så bra koll på. Dock! Tar det endast tre timmar så vore jag tacksam om han i te tog betalt för 15;) Grejerna köpte jag via en kompis i USA, betalte endast 940 inkl frakt, så det får jag va nöjd med;) Får han ej delarna på plats så vore jag mer än tacksam för att hjälp jag kan få;)
Bor i Vinslöv

Bara Pm:a mig så hjälper jag dig om det blir strul.

Lars Nilsson
2013-03-09, 17:03
Bara Pm:a mig så hjälper jag dig om det blir strul.

Du är en riktig biker, Pulare.
Grymt schysst
yp;

Pulare
2013-03-09, 17:05
thx;

Micke B
2013-03-09, 17:39
En riktig biker skulle jag vilja påstå. När min Roadking va ny för mig så började den gå riktigt illa. Skrev på ett amerikanskt forum och dör va en snubbe som visste va felet va. Tempgivaren behövde bytas. Han skickade en på posten och ville endast ha en Dalahäst som tack. Dom finns där ute, alltså sånna som Pularn som kanske borde kalla sig för pularpolarn istället. Själv är kag tokidiot på de tekniska, men smart nog att uppskatta vissa saker.
;)
Micke
Ps
Har fest nu och är du sugen, så ta dig till Vinslöv ;)