Visa fullständig version : Nyinköpt Fat Bob
Steffe69
2013-03-05, 08:14
Hej,
Jag är ganska ny här på Harleyforum. Jag heter Stefan och bor strax norr om Gbg.
Jag hade en Sportster innan men kände att jag ville upp i kubik så det blev en Fat Bob-2013. Jag får leverans av hojen nästa vecka förhoppningsvis. Jag har beställt kromade V&H Big Shots och rökfärgade blinkersglas.
Någon som har några tips på ytterligare smågrejer man kan göra för att förbättra utseendet?
Vad kostar det ca att byta till en Wide Glide bakskärm? Jag tycker i och för sig att den är snygg som den är men har sett blider på WG bakskärm och det ser också bra ut.
/Steffe
Grattis och välkommen hit..
Grattis till nya hojen. Har en lika dan fast en 08'a. Du kommer gilla körställningen.
Grattis
Byta skärm ligger nog på 4-6 tusen med lack om du lämnar in den.
Gör du det själv ca hälften. Ska du ändå riva kan du passa på att sätta på Kellerman 3-1 blinkers
Steffe69
2013-03-06, 07:33
Tack för infon Latjo.
Led baklyse gör underverk för din Fat Bob :)
http://www.ph-outlet.se/shop/17740/art40/h9129/12009129-origpic-f3639e.jpg
Steffe69
2013-03-06, 09:21
Snygg hoj och gött ljud!
Grattis till ett bra val :)
Tribar på en FXDF ser så här :)
10839
Erik Lundberg
2013-03-14, 07:08
Är själv inne på att köpa en FB och kommer nog beställa en under våren. För min del kommer det bli rush slipons då jag gillar utseendet på originalsystemet. Har funderat lite på rökfärgade blinkers men i övrigt tänkte jag behålla den som den är. Tycker man förstör lite av "retro" utseendet genom att hänga på led baklyse o annat bling bling men smaken är olika.
waconda62
2013-03-16, 09:20
Håller med Erik där. En Fat boy har ju redan original mycket retrokänsla i sig och LED lampor känns lite off men jag har inte sett såna live så det kanske funkar fint :)
Men nu snackar vi ju FatBob inte FatBoy
Japp, o möjligt att lyset på Fat Boben skall vara retro, personligen tycker jag bara det är extremt fult ;)
Men smaken är ju som....
Men nu snackar vi ju FatBob inte FatBoy
Just de :I:
Framlampan har nog många åsikter om,och smaken är ju olika.Tycker det ser mkt
fulare ut när man sätter på stora 7" lampor,ser ju enormt ut
Japp, o möjligt att lyset på Fat Boben skall vara retro, personligen tycker jag bara det är extremt fult ;)
Men smaken är ju som....
Håller med dig men inte bara fult utan släpper in en massa skit som bränner kretskortet bakom.....
Råkade ut för det själv, fan va trött jag blev.
Erik Lundberg
2013-03-17, 15:14
Hmm släpper originalbaklyset in skit? Borde inte det gå på garantin isf?
Hmm släpper originalbaklyset in skit? Borde inte det gå på garantin isf?
Det gör det säkert men jag löste det själv.
10968
Kör ju i vått och torrt och då släpper den in en massa vatten i och bakom lamphuset.
Fan nu gaggar jag om framlampan när ni gubbar snackar baklyse.Tur att man har åldern att skylla på iaf.frv; frv;
Ja som Vila skriver läcker det in vatten som ett såll.Har fått lossa glaset flera ggr och tömt ut vatten så snart blir det
dräneringshål borrade i glaset.
http://www.ph-outlet.se/shop/17740/art40/h9129/12009129-origpic-f3639e.jpg
+1 på den.
Sen så hade jag turen att för en bra peng komma över USA-modellen på framljuset där båda lyser på både halv och hel. I mitt tycke den bästa investeringen på min hoj.
http://www.ph-outlet.se/shop/17740/art40/h9129/12009129-origpic-f3639e.jpg Är inte FatBob skärmen rak utan ankstjärt? Rätta mej om jag har fel! Skärmen på bilden är väl Crossbones skärm?
Boba Fett
2013-04-01, 16:00
Grattis till ett bra köp thb; Jag har köpt en hel del från ph-outlet.se massa godis till ganska shyssta priser tycker jag..
Är inte FatBob skärmen rak utan ankstjärt? Rätta mej om jag har fel! Skärmen på bilden är väl Crossbones skärm?
Jo nog ser det som xbones tail.
FB är ju mer av en "semi" ducktail
Jan Ström
2013-05-01, 21:58
Hej!
Håller med dig om framljuset jag letar för fullt kan man få tips om var du köpte USA-modellen och till vilket pris.
Har för mej att jag läst nåt modifierings tips för att få "US-ljus" på hdforums.com.
Erik Lundberg
2013-11-22, 22:53
Lyser USA framlampan bättre eller varför vill man ha en sådan? Antar att det borde var så eftersom bägge två lyser samtidigt eller är det svagare lampor?
Jag bytte också till USA modellens framlyse , där man har hel och halv på båda strålkastarna, Det innebar att jag inte har något parkeringsljus fram numera, På USA modellerna sitter parkeringsljusena i blinkerserna.
Jag hittade min lampa på Ebay, la in en sökning och sen vart det budgivning.
Jag köpte min lampa komplett så det var bara att byta ut orginalet och koppla in den amerikanska i orginalkontakten.
Jag gav 200 dollar för min lampa och den var i nyskick
Här är en länk på ett annat sätt att fixa till det
http://www.harley-davidson-hangout.com/forum/hdrcgb-twin-cam-tc88-tc96-tc103-tc110/83562-heres-how-get-both-lights-lit-fat-bob.html