handdator

Visa fullständig version : Köpa Hd utan "papper"!?



Mr Tolf
2013-02-22, 13:53
Heja alla!
Säsongen börjar infalla sej och chopper letandet är i full gång! (tips mottages)

Hur funkar de med dessa hojar som säljes "utan papper"? Jag tvivlar ju på att alla är stulna?!
Hur fixar man papper, är de svårt lr rörigt?!

Mvh Magnus

- - - Uppdaterad - - -

Denna tex?!

http://www.blocket.se/haparanda/Harley_Davidson_Chopper_ombygg_43215371.htm?aw=1

Broder Dalton
2013-02-22, 16:10
Nej , dom är nog inte stulna,,,
Du skull nog sätta dig in in SFROs regler och därifrån göra en bedömning om SFRO godkänner
det projekt du vill få igenom. Utöver det är det ju kostnad/tidsaspekten,,,,

Om Du har en vild ide om att åka i år skulle nog råda dig att forska ordentligt och tänka efter ett par gånger....

Utöver SFRO finns ju möjligheten att hitta papper. Inte helt enkelt, dom växer inte på
träden precis... Dessa bör då helst stämma någorlunda med hur cykeln ser ut (Mått, rake etc)

Mr Tolf
2013-02-22, 18:44
Tack tack! Ja de är ju just de....man vill ju åka lite iår =) Men tycker de är allt för ofta man ser hoj till salu "utan papper"...måste vara svårsålt!
Men de är klart hittar man just "den" hojen kanske de är värt att lägga lite tid på att forska!

TCKalle
2013-02-22, 19:02
Hojen i annonsen verkar rätt tycker jag. Sen vet jag inte hur mycket jobb det är att regga den, men omöjligt borde det inte vara.

Broder Dalton
2013-02-22, 19:39
För ovanlighetens skull är jag oense med Den Alltid Förträfflige TC...

Ser ut som ett rullande bekymmer i mina ögon...

Broder Dalton
2013-02-22, 20:26
Mr Tolf UCC (Unique Custom Cycles) i Bro/Sthlm har en frontsmälld Cross Bones 08 1500 mil
Du kan få den tillstukad som du vill ha den med gaffel-rake, hjul, färg mm runt 170`
Kan va nåt ?

Mr Tolf
2013-02-22, 20:30
De ska jag absolut fundera på, just nu har jag dock ett objekt på gång!

Tack för tipset, Onatop!!!

TCKalle
2013-02-23, 12:29
För ovanlighetens skull är jag oense med Den Alltid Förträfflige TC...

Ser ut som ett rullande bekymmer i mina ögon...

MecTecskruvad motor, Callesram, ISR bromsar osv har jag för mig är bra. 128 cu och 150 hkr är väl i sig en källa till bekymmer på en gatmoppe. Nog inte helt lätt att besiktiga med tanke på bullerkrav osv.