handdator

Visa fullständig version : Köpa V-Rod



JockeGbg
2013-02-16, 16:55
Hej!

Funder på en HD. Tycker V-rod är läcker. Har tittat på en 09. http://www.blocket.se/goteborg/Harley_Davidson_VRSCAW_V_ROD_40772120.htm?ca=15&w=1. Vilken av V-rod är detta i folkmun?
Jag tyckte man satt skönt på den, men har inte provkört, man kanske upplever den annorlunda när man är ute och kör.
Är 170cm, Är man för kort för att kunna hantera den och sitta bra när man väl är ute och kör? Är inte jättevan MC förare, är den svår att hantera?, Gör det breda bakdäcket hojen svår att hantera?

Tycker det är svårt att få fram skillnaden mellan de olika V-rod och års modeller. Någon årsmodell som man inte skall köpa om man vill ha en äldre modell?

Joakim

pipps83
2013-02-18, 19:47
Den V-roden har modellbeteckningen VRSCWA och är lite mer ovanlig än dom andra Roddarna. Den har en 1250cc motor till skillnad mot dom äldre cyklarna från 2001-2007 som har 1130cc motorn. Den kan även vara utrustad med abs som kom som tillval på Nightrod special 2008 och som senare blev standrad från 2009 på alla Nightrod Special. Vad gäller hanteringen av V-rod med 240mm bakdäck så har jag aldrig upplevt det som något konstigt alls. Tog sj kortet förra året och köpte mig en Nightrod Special som första hoj och har aldrig ångrat det. Inom kort så skall 240mm däcket bytas ut mot ett 300mm däck och då kanske det kan bli lite mer arbete med att svänga och hantera hojen MPD; Känns hojen bra så tycker jag du skall slå till för det är ju trots allt en sprillans ny hoj. Lycka till!

whiskeythrottle
2013-03-06, 23:12
få harleys är nog så skottsäkra som v-rods, det är egentligen inget fel på äldre modeller av v-rod. Mest utseendet som skiljer. Värt att nämna att forward controls är vanligare på årsmodellerna 2007 å frammåt, iaf när vi pratar nightrod. De allra nyaste v-roddarna är mer lämpade för korta personer som vill köra med forward controls = kortare avstånd mellan sadel och fotpinne.

Det e svårt att förklara sånt här. Åk å provsitt olika årsmodeller och modeller av v-rod. Du vet inte hur du kommer tycka om hojjarna förren du provkört och provsuttit dem.

Knutte
2013-03-07, 21:29
Den V-roden har modellbeteckningen VRSCWA och är lite mer ovanlig än dom andra Roddarna. Den har en 1250cc motor till skillnad mot dom äldre cyklarna från 2001-2007 som har 1130cc motorn. Den kan även vara utrustad med abs som kom som tillval på Nightrod special 2008 och som senare blev standrad från 2009 på alla Nightrod Special. Vad gäller hanteringen av V-rod med 240mm bakdäck så har jag aldrig upplevt det som något konstigt alls. Tog sj kortet förra året och köpte mig en Nightrod Special som första hoj och har aldrig ångrat det. Inom kort så skall 240mm däcket bytas ut mot ett 300mm däck och då kanske det kan bli lite mer arbete med att svänga och hantera hojen MPD; Känns hojen bra så tycker jag du skall slå till för det är ju trots allt en sprillans ny hoj. Lycka till!

Heter inte modellen VRSCAW??
Första årsmodellen kom 2007.
Och cylindervolymen är 1130cc på den.

pipps83
2013-03-07, 23:28
Det stämmer thb; svårt med alla jävla beteckningar :)