handdator

Visa fullständig version : Vad tycker ni om nya utseendet?



FunkyQ
2013-02-06, 22:54
Tänkte fråga er VROD proffsen vad ni tycker om mina nya moddar inför säsongen?

Det som är bytt:

Nya fotreglage
Ny "airbox kåpa" med infällda mätare.
Ny framskärm
Ny lack
Nytt styre
Sidoskyllthållare

Funderar på att byta handtag till några med inbyggda blinkers. Vet dock inte om det är godkänt. Någon som kanske vet?

pipps83
2013-02-07, 07:10
Ser riktigt fin ut! Älskar ditt rizoma styre. Har sj samma framskärm till Nightroden. Såg att du fortfarande har den tråkiga original baklampan på, har Harleys egna Led baklampa som är i nyskick till salu om du är intresserad?

FunkyQ
2013-02-07, 08:16
Tack. Rizoma styre gillar jag starkt. Tillför lite modernare stuk till hojen. Bakskärmarna på rodarna är enligt mig den svaga länken i designen. Alldeles för breda och tyvärr inte så snygga. Just på min modell är den faktiskt smalare än på de nya hojar och iom att bak fälgen är breddad på min + 240 däck / sänkning så ser det faktiskt rätt ok ut.
Jag kommer troligt viss ändå att bygga om bakpartiet till nästa säsong. Hade jag behållit bakdelen hade jag norpat ditt LED lampan. Tack iaf för erbjudandet.

Skuggan
2013-02-07, 10:13
Snyggt, gillart!

Henrik Forslund
2013-02-07, 14:27
Utan framebag så vette fan. Kör hårt. Ser bra ut

whiskeythrottle
2013-02-07, 15:38
snyggt. Måste fråga vad det är för väska du har till hojjen? hur sitter den monterad? har nämligen tänkt göra nån liknande till min egen. Har en polare som kan sy läder. Fler bilder på den?

Knutte
2013-02-07, 17:49
Nice :-)

Knutte
2013-02-07, 18:35
En fråga bara.
På den tredje bilden så ser bakdäcket ut att vara snett.
Är det en synvilla??

FunkyQ
2013-02-07, 20:51
snyggt. Måste fråga vad det är för väska du har till hojjen? hur sitter den monterad? har nämligen tänkt göra nån liknande till fästegen. Har en polare som kan sy läder. Fler bilder på den?

Väskan har jag för mig köptes på eBay. Jag kan fixa lite mer bilder till dig under helgen om du är intresserad. Den sitter fast runt ramen med remmar som är fästa på baksidan av väskan. Rätt så enkelt faktiskt.

FunkyQ
2013-02-07, 20:57
En fråga bara.
På den tredje bilden så ser bakdäcket ut att vara snett.
Är det en synvilla??

Knutte, däcket sitter rakt kan jag lova :)

Nightrod
2013-02-07, 21:34
Ser nice ut ro;

PibesiLL
2013-02-09, 13:36
Snyggt tou;

med tanke på nr skyltshållaren, jag har sökt som bara den men får inga vettiga svar, många säger vänster sida bakom axlen , då går den genom besiktningen, men polisen stoppar allt om den inte sitter absolut längst bak, flummiga regler, finns det någon länk till uppdaterade uppgifter om hur man får montera den, för det står ju olika på alla forum man besöker.
Jag vill nämligen flytta min skylt på min nightrod till där du har din, men ska man åka dit av polisen var gång är det inget som intresserar längre.
Om besiktingen godkänner och polisen stoppar en utanför, du får ombesiktning , du kör in får godkänt, ehh hur funkar detta eg

ps var köpte du hållaren

edit:" hittade lite mer info om regskylten lite längre ner i forumet :cool:

Henrik Forslund
2013-02-09, 13:40
Väskan har jag för mig köptes på eBay. Jag kan fixa lite mer bilder till dig under helgen om du är intresserad. Den sitter fast runt ramen med remmar som är fästa på baksidan av väskan. Rätt så enkelt faktiskt.

Framebag

FunkyQ
2013-02-10, 13:58
Snyggt tou;

med tanke på nr skyltshållaren, jag har sökt som bara den men får inga vettiga svar, många säger vänster sida bakom axlen , då går den genom besiktningen, men polisen stoppar allt om den inte sitter absolut längst bak, flummiga regler, finns det någon länk till uppdaterade uppgifter om hur man får montera den, för det står ju olika på alla forum man besöker.
Jag vill nämligen flytta min skylt på min nightrod till där du har din, men ska man åka dit av polisen var gång är det inget som intresserar längre.
Om besiktingen godkänner och polisen stoppar en utanför, du får ombesiktning , du kör in får godkänt, ehh hur funkar detta eg

ps var köpte du hållaren

edit:" hittade lite mer info om regskylten lite längre ner i forumet :cool:

Skylthållaren kan du köpa här http://www.bikeline.se/sv/artiklar/baklyse-radius-led-sidmont-billet-skylthall-7x4krom.html

Ang. om man få ha den där eller inte är som du säger flummigt. Jag kör iaf tills/om jag blir stoppad sen får vi se vad farbror blå säger. Jag menar varför skulle man inte få ha den där så länge den syns väl??

Fritte
2013-02-10, 14:09
Cool hoj du har thb;

Softail55
2013-02-10, 22:36
Snyggt, vad är det för airbox cover?

FunkyQ
2013-02-11, 21:44
Snyggt, vad är det för airbox cover?

Den är från http://www.no-limit-custom.com

Softail55
2013-02-12, 00:37
Ahh, ok. På den webbplatsen har man lagt några timmar.. Riktigt snygga byggen!
Bra passform?
Bör det vara då prisbilden är hyfsat hög på deras prylar. Finns en del riktigt snygga bodykit där.
Lurar själv på att ta fram en snygg sving, håller på med lite cnc osv, de har ju någon som ser bra ut men jag tycker nog Ricks är snyggare!

Tycker du lyckats bra iaf!

FunkyQ
2013-02-12, 10:38
Ahh, ok. På den webbplatsen har man lagt några timmar.. Riktigt snygga byggen!
Bra passform?
Bör det vara då prisbilden är hyfsat hög på deras prylar. Finns en del riktigt snygga bodykit där.
Lurar själv på att ta fram en snygg sving, håller på med lite cnc osv, de har ju någon som ser bra ut men jag tycker nog Ricks är snyggare!

Tycker du lyckats bra iaf!

Passformen är riktigt bra. Bara att lacka och montera på! Judå de har en del bra byggen. De flesta lite over the top för min smak. Jag försökte inte ändra allt för mycket på min.
Har du nån länk till "Ricks" hoj?

FunkyQ
2013-02-12, 11:11
Cool hoj du har thb;

Tackar!

Softail55
2013-02-12, 23:29
http://www.chopperresource.co.uk/my_uploads/ancillary/Ricks%20Design%20Swingarm%201.jpg
Vet ej om länken funkar, "Ricks" gör customparts till hojar.. Fälgar, skivor, svingar osv
Den där är riktigt snygg men de är dyra satan, får se om man kan få till det..

FunkyQ
2013-02-13, 18:08
Det där var faktiskt en snygg sving... Tycker du ska försöka göra något liknande.