handdator

Visa fullständig version : Hjälp Nightrod mappning egenbyggt avgassystem



ZoBu
2013-02-06, 16:17
Hej!

Undrar om någon kanske vet hur jag ska göra med mappningen på min Nightrod.

Har en Nightrod special -2008 som just nu är utrustad med "luft och buller" från Mc Butiken.

Det sitter med andra ord Vince & Hynes Widow slipons, KN Luftfilter och en Power Commander 3 USB på den.

Har nu byggt ett eget avgassystem till den och undrar hur jag gör med mappningen? måste jag mappa om hojjen?
Och om jag nu måste det, någon som vet vart jag kan hitta ett färdigt map program eller vet hur den ska ställas in för "raka rör"?

Har kollat på powercommander.com och där fanns det några färdiga program men inget stämde mot min hojj.

väldigt tacksam för hjälp!

imp4ct
2013-02-06, 17:45
Behöver och behöver, bästa är ju att göra en ordentligt mappning i bänk när man ändrar något, de är det mest skonsamma för motorn.

Det går att hitta färdiga mappar o lägga in men även om du tar mapp från likadan hoj med samma setup behöver det inte bli redigt bra som på den mappade hojen för det skilljer alltid lite på "identiska" hojar.

Så för att motorn ska må så bra som möjligt mappa om, men de flesta skulle skita i det o köra med den mappningen du redan har och det är antegligen det du kommer göra med :)

ZoBu
2013-02-07, 10:18
Okej tack för tipset!
Test startade den igår och den gick väldigt rent och fint, men dock svårt att säga till 100% när det för tillfället är lite svårt att testköra på gatan nu!

Kommer nog faktiskt att boka in en tid och köra den i bänk så alla värden står rätt, det är betydligt billigare än att måsta renovera motorn om det skulle bli nått helvete!

tack för svaret!

whiskeythrottle
2013-02-07, 16:35
vad är detta, inga bilder?

imp4ct
2013-02-07, 23:09
Ja det är billigare att mappa än att ha en motor som går med fel blandning för länge :)

ZoBu
2013-02-08, 08:30
imp4ct: ja det känns som en bättre ide! :P

whiskeythrottle: jag vet, det kommer bilder! :)

Fritte
2013-02-08, 13:34
Snacka annars med mäster Båging på Mek1, han kan nog ge dig tips.