handdator

Visa fullständig version : Pris på omlackering?



pierre_smehult
2013-02-05, 09:40
Hej har en sportster och skulle vilja lacka om den. Är det någon som vet ungefär prisbild för lack om man gör det mesta av slipjobbet själv och låter lackverkstan göra finliret? skulle vilja ha den brunmetalic.

Tack för svar på förhand Mvh Pierre

hegtor
2013-02-05, 10:00
Når man kjörer östover fra Årjäng mot Karlstad langs E-18 så ligger det et lackverksted en mils väg före avkjörningen til Åmål/Svanskog.
Hadde en lapp med namn och telefonnummer til han,men kan ikke finne den igjen.
Han ble jeg anbefalt for at han skulle väre billig och göre en bra jobb. og du burde kunne kjöre dit på 20 min.
Har noe innlevert til KM Lack i Åmål,men vet ikke hvordan prisene der er for jeg betaler det det koster uansett.

Adrenaline
2013-02-05, 16:32
Beror väll lite på också vad mer än tank som ska lackas. Hörde pris om en tank och två skärmar och det landa på allt mellan 3-6000kr så det är ju en ganska bred prisbild.
Fördelaktligen ringer du runt själv och hör, eller åker runt och visar upp vad du ska ha gjort. Och få pris dirr..

Bikebandit
2013-02-05, 18:03
Kontaktade Valens Custom några månader sedan för ett pris att måla om en Sportster tank som denna

10433

De mailade mig tillbaka och ville ha 10,000kr lol;fu:

xbones
2013-02-05, 20:01
Kontaktade Valens Custom några månader sedan för ett pris att måla om en Sportster tank som denna

10433

De mailade mig tillbaka och ville ha 10,000kr lol;fu: Fyfan,dom kanske inte villpl; ha kunder!

Henrik Forslund
2013-02-05, 22:35
Fyfan,dom kanske inte villpl; ha kunder!

Ställt samma fråga till flikkan. Kostar lika mycket där. Men o andra sidan, dra ett lager grund, färg och sen klarlack är väldigt mycket mindre än att åstadkomma det som ovan bild tjänar. Yrken med specialkompetens som dessutom är tidskrävande så kan jag nog tycka 1000kr tim är minimum. O nog tar det 10-15 timmar o göra en så. Där tank som ovan. Plus färg o annat material.

Paulus
2013-02-05, 22:55
Fyfan,dom kanske inte villpl; ha kunder!
Tror snarare att de har tillräckligt med kunder... Har man mycket att göra så kan man ta bra betalt för sina jobb. Håller med Henrik 10000 låter fullt rimligt.

Bikebandit
2013-02-05, 23:36
Killen i USA som målade den tanken sa han gör det för $ 600 plus priset på en begagnad tank plus frakt.

$600 är 3.790kr...Tanken+ frakt?? kanske 1,500 = 5,200kr .. 10;000kr bara för att lackera tanken är uppriktigt sagt Bollocks !

Mail jag fick i december..


thanks for contacting me, right now my turnaround time is 8 weeks but with the holidays approaching this time line could vary. I'm sure i can find a tank that would be suitable for her bike, all i would need is pictures of the bike as it sits and size of the tank. As for the paint job, they are all 100% custom and no 2 are alike, that being said, I could paint a tank very similar to the job you attached, using the same colors and layout ideas but it would not be an exact copy of that tank. Price for a job like that would be $600 plus the cost of the gas tank, plus shipping to sweden.

Please let me know if you're interested and we can go from there.

thanks again

Fred

Ha kontaktat en annan kille i Danmark och väntar på ett svar ...Om han erbjuder skämt priserna också tror jag kommer att kontakta Fred igen.:D

http://1.bp.blogspot.com/_xxvxe3lciFA/TQ-ZAu-tzoI/AAAAAAAAAFg/J3e3x7Ath1I/s1600/purple5.jpg
http://1.bp.blogspot.com/_xxvxe3lciFA/TPz0K6IQyGI/AAAAAAAAAEE/gRqbiHPXcKA/s1600/orange3.jpg
http://3.bp.blogspot.com/_xxvxe3lciFA/TPZ6pxXTS0I/AAAAAAAAADc/jfSewsrgxp4/s1600/green1.jpg

hegtor
2013-02-05, 23:47
Jag har en kompis i staden jag bodde i för jag flytta til Sverige.. han KAN motivlakk.. ringde honom och sjekket pris for sportstertank m/motiv..
Han ville ha 6-8 tusen etter hur avanserat motivet var.. den dårlige nyheten är at han hadde fullt i 2 år framöver.

Titta på nogra av hans arbeten her; http://www.glennandersen.com/Works_main.html

xbones
2013-02-06, 18:28
Klart att dom kan begära vad som helst men det är frågan om vad folk vill betala:D

softail84
2013-10-22, 22:41
Jag har en tank som jag testar/ska testa lite olika lackstilar på.
Det är en hel del jobb med att göra ovan tankar.
Sen så är färgen dyrare i Sverige än i staterna.
Här kommer en bild på mitt försök.
1325913260

Henrik Forslund
2013-10-22, 23:04
Jag har en tank som jag testar/ska testa lite olika lackstilar på.
Det är en hel del jobb med att göra ovan tankar.
Sen så är färgen dyrare i Sverige än i staterna.
Här kommer en bild på mitt försök.
1325913260

Ser bra ut på bild



—--------------
All comfort was sacrified for style

Benny
2013-10-23, 19:09
Jag har en kompis i staden jag bodde i för jag flytta til Sverige.. han KAN motivlakk.. ringde honom och sjekket pris for sportstertank m/motiv..
Han ville ha 6-8 tusen etter hur avanserat motivet var.. den dårlige nyheten är at han hadde fullt i 2 år framöver.

Titta på nogra av hans arbeten her; http://www.glennandersen.com/Works_main.html
hantverket är det nog inget fel på men hemsidan och en stor del av bilderna kändes som de är 20 år gamla, skulle jag lämnat till honom så hade inte varigt snack om fria händer och skapande, tydligen många som tycker annorlunda om han har 2 års väntetid