handdator

Visa fullständig version : Vad är en Heritage Softail värd? -hjälp/råd mottages tacksamt!



Tom@s
2013-02-02, 20:08
Hej!

Tänkte få rådfråga er om en framtida Softailförsäljning. Min sambo har ärvt en HD Heritage Softail (Flstci?), årsmodell 2005. Den har endast gått 260 mil och endast 26 mil de senaste två åren. Nu ska den snart ut till försäljning och tänkte höra om ni kunde tipsa oss om lämplig försäljningssumma?

Utrustningen vad jag vet är:
Slipon och annat luftfilter
Fotplattor stora i bak
Larm
Packväskor
Pakethållare
Diverse mindre skinnväskor
Motorbågar
Kanske något mer, vet inte vad som är monterat i standardutförandet, kan ni se andra tillbehör?

Den har alltid vart förvarad i varmgarage och under skydd, dvs i nyskick. Så vad tror ni, lämplig utggångssumma för en Blocketförsäljning och hur är marknden på dessa modeller?

Med vänlig hälsning Tomas

10419

hegtor
2013-02-02, 21:23
Tomas.. ge faen i att sälja.. gro lite skägg och ballar och stoppa kärringen i en sexy läderutrustning och åk...

gronvit
2013-02-02, 21:24
130.000

Tom@s
2013-02-02, 21:30
Tomas.. ge faen i att sälja.. gro lite skägg och ballar och stoppa kärringen i en sexy läderutrustning och åk...

Haha... Ska erkänna att jag vart lite sugen, men va fan, min KTM e fin den med

- - - Uppdaterad - - -


130.000

Okej, det var nått åt det hållet jag klurade på men var rädd för att det var ett "överpris". Kollade på blocket och det fanns inte så mkt privatobjekt utan mer handlare...

hegtor
2013-02-02, 21:45
Hos handlarna står det många usolgta.. såg idag at det stod usolgte 2009-modeller.. tror inte det är realistisk å få mer enn 110.000 privat. Handlarn ger ju gärna garanti,service,bänkkjörning,låg forsäkring,utstyr mm i priset.
I listan över är det kanskje bara fotplatter bak och motorbågar som är eftermonterad.

gronvit
2013-02-02, 21:51
Ja 130 får man nog gå ner lite på. De på blocket var handlare och låg på 137-140. Den här verkade ju vara i nyskick trots några år på nacken.
Men vi snackar ju utgångspris, på blocket ska ju alla pruta, så 129.500 och sen se vad som händer?

hegtor
2013-02-02, 21:58
En solig vår kan hjälpa,men låg pris kan gi pengar i handen och hög pris bara et hem på blocket. Har man ärvt cykeln är alt en gevinst.

gronvit
2013-02-02, 22:01
Sant

Tom@s
2013-02-02, 22:12
Så sant så sant, vill inte att det blir alltför lång väntetid heller innan den går iväg. Det låga miltalet kanske skrämmer folk, 260 mil på 7-8 år ej ca 35mil om året... Kan ju uppfattas som bluff men kan garantera milen ioch för sig.

Är larm std på hojarna?

Hagard
2013-02-03, 09:11
Min bror kan vara intresserad till rätt peng. Har skickat ett pm till dig

Latjo
2013-02-03, 09:33
110 000 borde gå att få. Men den kommer nog inte rusa iväg.
Det finns rätt mycket till salu.
Låga mil är absolut inget ovanligt. och absolut inget negativt.

Men som sagt det är en bra cyckel behåll den och njut.

Tom@s
2013-02-03, 11:46
Tack alla för era svar. Kollade också med HD handlaren här i Stockholm och de trodde sig kunna få ut 135 000 kr för motsvarande hoj, men som sagts så är det ju lite garantier osv då, deras tips var ca 125 000 kr. Att det finns mkt hojar av denna modell till försäljning kan jag inte se, i alla fall inte på blocket, finns inga privata och ett10-15 tal objekt hos några handlare? Fast finns kanske andra forum/sajter för försäljning.

Alltså ett spann på 110 000 - 130 000 kr, verkligheten kanske ligger där i mellan, så 120 000 kr kanske är rimligt. Ska försöka få till lite mer foton idag så får jag planera en annons så småningom. Väntar jag länge så blir jag väl för sugen själv nu när våren kommer och då blir det två hojar i garaget...

hegtor
2013-02-03, 12:06
En handlare vil allid sätta prisen högt.. han har enorma kostnader med lokal,löner osv.. men han har oxo en fördel som du inte har.. folk kommer och tittar på hva han har och om han gör en bra jobb kan han sälja en cykel til nån som inte ens hade tänkt att köpa cykel.
Du måste placera en annons på blocket hvor den vil drunkna i andra snygga hojar til bättre pris,coola ombyggnationer,utstyr mm.
Jag vet inte hur många cyklar som är för salu i Sverige just nu,men det är tusenvis..

Din cykel är ingen magnet på potensiella köpare.. "den är inte outstanding" på nogot vis och med en pris på 120.000 tvivlar jag på at det finns köpare.
Ska du bli kvitt den är ditt enda "vapen" PRIS..

En cykel som har gått lite över många år trenger ny olja och nya dekk så för köparen löper det på kostnader på +/- 5000,-

Tom@s
2013-02-09, 18:18
Tackar för Hjälpen. Sex dagar på Blocket gav en köpare som blev nöjd med hojen och sambon nöjd med de 120' den inbringade. Kan konstatera att marknaden inte är död då ca 5-6 personer ringde och förste som kom för titt köpte den!