handdator

Visa fullständig version : Baklampa etc



sniper17
2013-01-29, 12:27
Håller på och bygger om min sportster -00 och har kommit till bakpartiet. Finns det någon som kanske har någon bra lösning eller tips på detta. Vill helst undvika att fästa något i bakskärmen. Baklampa och skyltbelysning vid regskylten ner till vänster hade jag tänkt, finns det kombinerade lampor? Har läst en del om att då måste man även ha en röd lampa på andra sidan.
Tacksam för all hjälp och svar.

Hälsn Andreas

gronvit
2013-01-29, 13:35
Håller på och bygger om min sportster -00 och har kommit till bakpartiet. Finns det någon som kanske har någon bra lösning eller tips på detta. Vill helst undvika att fästa något i bakskärmen. Baklampa och skyltbelysning vid regskylten ner till vänster hade jag tänkt, finns det kombinerade lampor? Har läst en del om att då måste man även ha en röd lampa på andra sidan.
Tacksam för all hjälp och svar.

Hälsn Andreas

Skyltbelysning och symetriskt bakljus om du ska besikta, alltså lika på bägge sidor om det inte är centrerat.
Någon 3-1 (broms och bakljus inbyggt i blinkers) variant kan ju funka bra om du ska flytta skylten. Då är det bara skyltbelysningen som måste dras ny.

Jag gillade lösningen på min förra sporre, men då sitter allt i skärmen.
http://harleyforum.se/images/garage/attach/8/1/6/garage_vehicle-72-13364574872_thumb.jpg

tjockben
2013-01-29, 19:09
Skyltbelysning och symetriskt bakljus om du ska besikta, he he