Visa fullständig version : Hjälp med färg
Funderar på att lackera min hoj, är ute efter en blågrå färg har sett denna färg på en del byggen, bifogar två bilder en åt lite mer grått håll och den andra åt lite mer blått håll.
Kan någon som är duktig på lack kanske hjälpa att hitta liknande färg eller om någon känner igen färgerna om det skulle vara någon original färg mot all förmodan.
crazyswede
2013-01-15, 17:46
Vad säger man , maskin grå?
http://harleyforum.se/attachment.php?attachmentid=10218&d=1358249992
.. & babyblå?
http://harleyforum.se/attachment.php?attachmentid=10219&d=1358250240
Lättast kanske är om du kan påtala en viss färg på en viss bil modell tex. Mercedes grå 2007 el. liknande , blir lättare för lackerarn el. firman som säljer färg hitta en färg som du tänkt dig då skulle ja tro.
crazyswede
2013-01-15, 17:51
... men det bör kanske vara en ganska aktuell modell kan tilläggas & inte Datsun Y 120 från 1972 för den har dom nog inte i rullarna längre! :p
Såg på nått TV program här om dagen, möjligen äntligen hemma, då visade dom nått nytt sätta att läsa av färgen med nån typ av scanner, kanske kan va nått om du hittar en jävla kool färg i en tidning el broschyr eller så.
crazyswede
2013-01-16, 12:38
Jag tog med en påse med en ill-rosa/lila tröja en gång till Beckers , blev att handla mer grejer , nån spruta & va det var .. fan vad folk glodde i kassan sen när man stod där med en klädpåse åxå! Fel miljö lixom. hahaha :I:
Såg på nått TV program här om dagen, möjligen äntligen hemma, då visade dom nått nytt sätta att läsa av färgen med nån typ av scanner, kanske kan va nått om du hittar en jävla kool färg i en tidning el broschyr eller så.
Fargescanner for billakk har de fleste lakkforhandlere hatt i 20 år nå.. Finn en forhandler for Sikkens eller Lesonal og ta med en fargepröve (min. 10x10cm) så kan de lage den.
Presentera problemet för säljaren hos närmsta färgnasare för billack.Alternativt billackering.