handdator

Visa fullständig version : Åka mc genom skolan.



Snickarn
2013-01-12, 14:36
jag provade att åka hoj i korridoren i skolan där jag jobbar..... Ja jag jobbar fortfarande kvar

http://youtu.be/gCxzbJ3_EoM

Tullängsskolan Örebro

crazyswede
2013-01-12, 15:44
Snyggt men det verkade vara godkänt av högre ort det där så det förtog det hela lite .. vänta tills ungarna gör lika dant , blir nog mer drag då.

Såg föresten en med snutjag for på en Kawa 1300 genom PunktHuset i Västerås på -80talet , gick bra i sliderdörrarna i entre´n men i andra änden var det rulltrappa , gick sämre där kan ja säga! haha :p

Snickarn
2013-01-12, 16:39
JO det var godkänt av Högre ort, men kul i allafall och eleverna blev lite förvånade. :)

Sanniz
2013-01-12, 16:44
JO det var godkänt av Högre ort, men kul i allafall och eleverna blev lite förvånade. :)

Hur kom det sig, att du gjorde det då? Fanns det något bakom detta spektakel? :D

Noyen
2013-01-12, 16:47
Gjorde en liknande grej inne på ett tidigare jobb ett e.m skift.Drog ur choppern på ettan och släppte gasen på en
mindre raka inne i lokalen.Kan se brudarnas förvånade ansiktsuttryck framför mej än idag :D

crazyswede
2013-01-12, 16:50
JO det var godkänt av Högre ort, men kul i allafall och eleverna blev lite förvånade. :)

Ja ungarna såg inte informerade ut! hehe

Snickarn
2013-01-12, 17:02
Jo det var så att på Teknikprogrammet så är det inriktningsval efter en termin, och så skulle jag vara med och hålla i informationen om de olika inriktningarna. Så rektorn frågade om jag kunde vara med, och var väl svaret; Ja det kan jag men kan jag få åka mc in till aulan/kaféet där informationen skulle hållas. Och det fick jag , men eleverna visst inte om att jag skulle göra det och det gjorde det lite roligare.

Sanniz
2013-01-12, 17:14
Jo det var så att på Teknikprogrammet så är det inriktningsval efter en termin, och så skulle jag vara med och hålla i informationen om de olika inriktningarna. Så rektorn frågade om jag kunde vara med, och var väl svaret; Ja det kan jag men kan jag få åka mc in till aulan/kaféet där informationen skulle hållas. Och det fick jag , men eleverna visst inte om att jag skulle göra det och det gjorde det lite roligare.

Aha... Lite som en kul grej för att fånga intresset från "FB folket"... :D thb;

NickeR
2013-01-12, 18:21
Coolt ha;

John Brandt
2013-01-12, 19:24
Coolt! Mer "icke korrekta" saker i skolan. Aldrig fått köra Harley i plugget, hade dock en skön träslöjdslärare som lät oss göra knivar och svarva brännbollsträn och annat fuffens.

Adrenaline
2013-01-13, 00:49
Moped har man kört genom skolan, på den tiden då det begav sig.
Mc på jobbet kör jag varje dag. Ett gott minne var då jag kicka igång min shovel så den gick igång med en baksmäll!
PÅ andra sidan väggen satt en kollega och sket, och med smällen tömde han jävlart dirr...
Efteråt sa han, jag har blivit våldtagen av din hoj. Det svider än...

whiskeythrottle
2013-01-13, 11:54
gick på den skolan för 10 år sen :)

crazyswede
2013-01-13, 12:27
Jösses , hur många minns vänstertrafik här??? vc;

hasse diesel
2013-01-13, 13:03
Jösses , hur många minns vänstertrafik här??? vc;


frv;

Sanniz
2013-01-13, 13:22
frv;

Det har vart vänstertrafik i Sverige en gång i tiden...



Söndagen den 3 september 1967 var en stor dag i den svenska inhemska "trafikala" historien. Det var då Sverige bytte från vänstertrafik till högertrafik.


http://www.youtube.com/watch?v=pVR85jpTcn8

hasse diesel
2013-01-13, 16:41
Nähä det hade jag ingen aning om ,fast jag undrade nog mest varför anmärkningen om vänstertrafik dök upp? Men du kanske vet det också?

Det har vart vänstertrafik i Sverige en gång i tiden...



Söndagen den 3 september 1967 var en stor dag i den svenska inhemska "trafikala" historien. Det var då Sverige bytte från vänstertrafik till högertrafik.


http://www.youtube.com/watch?v=pVR85jpTcn8

Adrenaline
2013-01-13, 17:10
Håll till höger svensson..
Om jag kan min historia rätt, så var det faktiskt Karl IIX som i turkiet tyckte det var allmän kaos på gatorna där alla vagns ekipage med åsnor och skit körde in i varandra. Och därmed dök lagen upp att alla ska köra på vänster sida på vägen för att det skulle bli ett bättre flyt i trafiken. Detta tog andra länder efter. I usa var dom lite eljest och det ville sverige kopiera, så det röstades om högertrafik där dom som röstade för vänstertrafik vann med majoritet på 50talet. Regeringen tog upp saken igen på -60talet utan omröstning och 3sep 1967 ändrades det till högertrafik.

hasse diesel
2013-01-13, 17:45
Jo visst det är säkert rätt och riktigt men är det ett inlägg borta hos mig eller varför denna denna diskussion om vänstertrafik?

Sanniz
2013-01-13, 18:42
Jo visst det är säkert rätt och riktigt men är det ett inlägg borta hos mig eller varför denna denna diskussion om vänstertrafik?

Var nog mest om sentimentalitet och att tiden gått... Ungefär som en kommenterade att det vart tio år sedan han gick i den skolan.
Det hade ju inte heller direkt med filmklippet att göra.

hasse diesel
2013-01-13, 19:32
Ok jamen de va ju logiskt:D

crazyswede
2013-01-14, 04:02
Var nog mest om sentimentalitet och att tiden gått... Ungefär som en kommenterade att det vart tio år sedan han gick i den skolan.
Det hade ju inte heller direkt med filmklippet att göra.

Man är borta en EM. från forumet & kaos råder direkt hahah

Ja det var 10 år sedan han gick i den där skolan i Örebro då tänkte jag att han inte kan vara så gammal så jag tog upp det där med vänstertrafiken , bra Sanniz! thb;

whiskeythrottle
2013-01-14, 11:36
Några här har aldrig besökt den skolan, ändå ska de lägga in massa skit kommentarer som hör hemma i off topic. Tråden handlar specifikt om den skolan han åker hoj genom eller hur? Om jag då har gått i den skolan så har vi ju det gemensamt kan man säga och det väl inte varje dag. Det var en kommentar som visar att världen är mycket liten.

Sorry men ni hade helt fel.

Sanniz
2013-01-14, 11:42
Några här har aldrig besökt den skolan, ändå ska de lägga in massa skit kommentarer som hör hemma i off topic. Tråden handlar specifikt om den skolan han åker hoj genom eller hur? Om jag då har gått i den skolan så har vi ju det gemensamt kan man säga och det väl inte varje dag. Det var en kommentar som visar att världen är mycket liten.

Sorry men ni hade helt fel.

Nja, Jag skulle vilja påstå att du är lika fel också. Eftersom den gemensamma nämnaren skolan inte har med själva åkturen i korridoren att göra. Ett stickspår, en avvikelse, en utsvävning bort från huvudspåret, som min gamla svenska lärare hade sagt.

******

Undrar mest om varför han åkte på det vis. Om det hade för att väcka mer uppmärksamhet hos en åldersgrupp, som numera har fingrarna mer fastväxta vid sina Androids/iPhones mm. Eller om det var relaterat med hans ämne, att han kanske hade någon form av fordonsteknik på programmet.

whiskeythrottle
2013-01-14, 12:14
jävla paragraf-ryttare.

Snickarn
2013-01-14, 12:40
Varför jag åkte? En kul grej, att göra ett upprop lite roligare än att rektor bara pratar på. Jag hade en del info som delge eleverna i åk 1. Så att göra en kul entre bara. :-)

crazyswede
2013-01-14, 15:45
Rena rama Vivalla det hära! hahaha LM;

Niko
2013-01-14, 17:50
Jösses , hur många minns vänstertrafik här??? vc;

Jag!!! W;





Det var ju bara typ tre veckor sen jag kom hem från Thailand...

crazyswede
2013-01-15, 03:48
Jag!!! W;

Det var ju bara typ tre veckor sen jag kom hem från Thailand...

Du har väl haft annat för dig kan ja tänka .. hette hon Malin el. vad var det? :D
V-trafik ja .. ett fragment där bak i hjärnbarken numera , minns faktiskt dom där H-märkena som satt här & där mest!

http://hem.bredband.net/b132258/hogertrafik/bilder/hgrmrke.gif

Niko
2013-01-15, 16:28
Du har väl haft annat för dig kan ja tänka .. hette hon Malin el. vad var det? :D
V-trafik ja .. ett fragment där bak i hjärnbarken numera , minns faktiskt dom där H-märkena som satt här & där mest!

http://hem.bredband.net/b132258/hogertrafik/bilder/hgrmrke.gif

Malin?! Det är syrran hennes... Tina heter hon. :)

Noyen
2013-01-15, 17:39
Jösses , hur många minns vänstertrafik här??? vc;

Jo detta kommer man ihåg ju.



Sent from my mobile phone using Tapa Papa Maja Version XII

crazyswede
2013-01-15, 17:53
Malin?! Det är syrran hennes... Tina heter hon. :)

Ah , bra "gissat" endå rå`? haha

Snickarn
2013-01-15, 18:54
Rena rama Vivalla det hära! hahaha LM;thb;

hasse diesel
2013-01-15, 19:17
Hupp där har man varit några gånger i Vivallagaraget:D
thb;

xbones
2013-01-15, 20:17
I mitten på -70talet var vi några i en A Kadett-63 handmålad med öl kapsyler o etiketter o allehanda märken o spraymålningar över hela bilen med fönstren tejpade i gallermönster o spann runt inne på Femmans köpcentra mitt i Gbg (på natten) o ut igen o klarade oss!!! Kan med tanke på prespiktionstiden säga att ingen av oss hade blåst grönt pardywa; på varken det ena eller andraLM;lol; PS.Det var roligare förr:D

crazyswede
2013-01-16, 01:30
I mitten på -70talet var vi några i en A Kadett-63 handmålad med öl kapsyler o etiketter o allehanda märken o spraymålningar över hela bilen med fönstren tejpade i gallermönster o spann runt inne på Femmans köpcentra mitt i Gbg (på natten) o ut igen o klarade oss!!! Kan med tanke på prespiktionstiden säga att ingen av oss hade blåst grönt pardywa; på varken det ena eller andraLM;lol; PS.Det var roligare förr:D

Fan den skulle man ha som youtube uppladdning nu haha
Roligare förr beror väl på man begrep inte konsekvenserna av upptågen man hade för sig & dom gånger man klarade sig blev ju extra minnesvärda!
Fast det händer ju fortfarande man inte begriper förstås! hahaha :D