Visa fullständig version : Hat kärlek...
grillkorv
2013-01-03, 20:00
Nån mer som lider av hat kärlek till sitt bygge.Tappade motivationen till hojen för ett halvår sen.Nu sitter man här och undra om man kommer äns komma ut med hojen i år.Hur fan ska man få fram motivationen igen.frv;
Nån mer som lider av hat kärlek till sitt bygge.Tappade motivationen till hojen för ett halvår sen.Nu sitter man här och undra om man kommer äns komma ut med hojen i år.Hur fan ska man få fram motivationen igen.frv; När solen börjar värma o man hör massa HD ljud överallt så kommer nog motivationen skulle jag tippa på:D
Lars Nilsson
2013-01-03, 20:07
Små steg.
Gör nån del då o då.
Se inte det som ett enormt arbete utan gå ut o fixa nåt smått.
Man ser alldeles för många halvfärdiga projekt på blocket pga att folk tappat lusten.
Be en vän komma över o gör lite ihop.
Sånt e bara skoj.
Få familjen att puffa på dig lite så du kommer igång.
Skriv en insändare o be om hjälp.
Visst ja, det gjorde du ju!!
Bra
Få nu tummen ur röven, heheso;
Med tanke på vilket härligt bygge du har så förstår jag inte .... eller jo visst förstår jag.
Man tröttnar oftast alltid på allt någon gång och motivationsproblem lever dom flesta med, håller med L.N om att det krävs vänner som pushar när man svackar för mycket.
En början kan ju vara att du skriver i var du bor :I: finns med lite tur alltid någon i din närhet med en påse öl för mycket, lite tid över för att få dig på bättre tankar igen...thb;
Keep your head over the water
grillkorv
2013-01-03, 20:38
Ja ni har rätt L.N-Slycke.problemet att ringa en polare som kommer med en påse pilsner,är att man blir oftas bara sittandes i garaget och pimplar bara bärs.hehe.fast det är inte fy skam det heller.Ja nä man får rycka upp sig.Men det är fan lätt att bli sittandes i soffa med.:I:
Kloka ord slycke. Jag har en del att göra jag med dels för att jag vill men mest för att det är besiktning i maj på båda hojarna,,,,,,suck
Hur mycke är det att göra då ser juh skit bra ut på bilden gillar Frisco stuket...
Bikebandit
2013-01-03, 21:00
Ge dig själv en rimlig slutdatum för din bygg, planera och hålla dig till din schema. Innan du börjar gå en halv timmes promenad.
Good luck and chin up mate thb;
grillkorv
2013-01-03, 21:12
Kloka ord slycke. Jag har en del att göra jag med dels för att jag vill men mest för att det är besiktning i maj på båda hojarna,,,,,,suck
Hur mycke är det att göra då ser juh skit bra ut på bilden gillar Frisco stuket...
Det är en hel del kvar att göra.svetsa färdigt alla fästen,göra färdigt fotreglaget,mm,har lite beslut ångest angående fälgarna ifall jag ska pulver lacka dom svarta.just nu är det dålig krom,kan tycka det är ganska ballt med slitet krom med.
grillkorv
2013-01-03, 21:18
Ge dig själv en rimlig slutdatum för din bygg, planera och hålla dig till din schema. Innan du börjar gå en halv timmes promenad.
Good luck and chin up mate thb;
Ja du har rätt.W;
Bor du långt ifrån mig? annars ställer jag gärna upp och tigar ihop dina fästen åt dig. Hjälper en sådan sak för att du ska få motivation att fortsätta med detta fin-bygge så ställer jag upp och hjälper till...thb; med eller utan br;
grillkorv
2013-01-03, 21:48
Bor du långt ifrån mig? annars ställer jag gärna upp och tigar ihop dina fästen åt dig. Hjälper en sådan sak för att du ska få motivation att fortsätta med detta fin-bygge så ställer jag upp och hjälper till...thb; med eller utan br;
Tack för erbjudandet.Tyvärr så bor jag i västmanland ca 5mil norr om västerås.Ska lägga ut lite mer bilder på bygget så folk kunde kanske va med på lite tycke och smak,ibland har jag svårt att bestämma sig hur man ska göra med färg m,m
3 timmar bort bara :I:
låta andra tycka o tänka, nej vet du vad, gör efter egna huvudets första tanke istället thb;
grillkorv
2013-01-03, 22:02
3 timmar bort bara :I:
låta andra tycka o tänka, nej vet du vad, gör efter egna huvudets första tanke istället thb;
Jo absolut ska man köra efter sitt eget tycke,men man kan alltid höra vad andra tycker,ibland så blir man ganska insnöad på ett tänk.thb;
Adrenaline
2013-01-03, 22:23
Gör en To do list. Blir mer gjort (iaf för mig) om man har nått man kan bocka av. Blir lite mer motiverande då när man ser det krymper.
Bygg klart hojen, capisce?
grillkorv
2013-01-04, 09:32
Bygg klart hojen, capisce?
japp,japp:I:
japp,japp:I:
Skämt åsido, du har ju en grym början så det vore synd att inte få den klar.
Ofta är det ju jävligt kul om man bara kommer igång, tänk inte, gå ner till garaget så fort tillfälle ges bara! ;)
Sann bikeranda, hatten av för dig slyke ha;
grillkorv
2013-01-04, 11:10
Sann bikeranda, hatten av för dig slyke ha;
Håller fullständig med.Härliga människor det finns.ha;
Slyke passerar du någonsin skinnskatteberg så finns det både logi och en pilsner på bordet.thb;
Det lovar jag att göra, inte varje dag man har "vägarna" förbi just Skinnskatteberg men om tillfälle ges så skriker jag till...samma sak gäller dig o alla andra här på forat. Slycke är alltid öppet för alla att stanna o hälsa på i.
Det lovar jag att göra, inte varje dag man har "vägarna" förbi just Skinnskatteberg men om tillfälle ges så skriker jag till...samma sak gäller dig o alla andra här på forat. Slycke är alltid öppet för alla att stanna o hälsa på i. Gott sagt Slyckethb; Hoppas att alla tänker likadant!
crazyswede
2013-01-05, 02:45
Brukar hjälpa glo i andras garage & se vad andra håller på med men då ska det så klart vara nåt att se åxå & inte stiftbyte & dekalmoddar! haha
Nån vintermarknad kan lätta upp åxå om man hittar nån.
Kan säga det här med MC är ju endå ganska "enkla" projekt , bil blir gärna 100tim. rostlagning , 300tim. spackla , slipa , lacka osv. ja ni förstår , kändes meningslöst ibland faktiskt , även om det blev bra efteråt! :))
http://i701.photobucket.com/albums/ww19/crazyswede/DSCF0113.jpg
http://i701.photobucket.com/albums/ww19/crazyswede/DSCF0115.jpg